با حضور شاعرانی از سراسر کشور؛
سوگواره شعر فاطمی همزمان با ایام فاطمیه، با حضور مدیحه سرایان و شاعرانی از سراسر کشور در قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۶ 16 February 2018

به گزارش تابناک قم، مراسم سوگواره شعر فاطمی شامگاه پنج‌شنبه در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با حضور مدیحه سرایان و شاعرانی از سراسر کشور برگزار شد.

شعر خوانی محمدعلی مجاهدی، مجید تال، مرتضی حیدری آل، سید محمدرضا یعقوبی آل از مشهد، قدرت چوپانی از هشترود و مدیحه سرایی احمد واعظی از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

محمد علی مجاهدی در این مراسم، اظهار داشت: فرهنگ فاطمی بسیار با عظمت است و فاطمه زهرا(س) معیاری هستند برای سنجش اعمال ما.

وی افزود: در شعر فاطمی در قلمرو زبان فارسی که بیش از ۱۱ قرن قدمت و پیشینه مکتوب دارد با آثار بسیار فاخری روبرو هستیم که نشان از ارادت قلبی و دلباختگی سخنوران شیعی نسبت به ساحت مقدس این بانوی بزرگ است.

این شاعر پیشکسوت آیینی، عنوان کرد: در فرهنگ فاطمی سرفصل‌هایی وجود دارد که اگر به لحاظ موضوعی آنها را به پازلی تشبیه کنیم و هر قطعه‌ای را یک سرفصل از این فرهنگ نشان دهیم با عناوین بسیار زیبا و گیرایی چون کرامت، غیرت، معرفت و بصیرت فاطمی رو به رو می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه توجه به جزئیات در همه علوم موجب پیشرف می‌شود، گفت: جزئی نگری‌ها انسان را به تعالی می‌رساند لذا در عرصه شعر و فرهنگ نیز باید این اتفاق بروز پیدا کند.

مجاهدی گفت: کسانی که در قلمرو شعر فاطمی فعالیت می‌کنند باید یک گوشه‌ای از زندگی حضرت فاطمه(س) را رصد کنند و زیر مجموعه‌های آن عنوان را با هنر اصیل به تصویر بکشند.

وی در پایان افزود: شعرهای فاطمی و آیینی قم همیشه جزء شعرهای ممتاز بوده است و در بین شعرای جوان چهره‌های پر آوازه‌ای وجود دارد که مایه افتخار هستند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار