رئیس اداره میراث فرهنگی ابرکوه:
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ابرکوه گفت: بسیاری از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی ابرکوه ناشناخته مانده است.
کد خبر: ۵۶۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 18 February 2018

به گزارش تابناک یزد، مجاهد کرباسی در گفتگو با خبرنگار فارس در ابرکوه با اشاره به وجود آثار تاریخی و طبیعی در شهرستان ابرکوه، گفت: جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ابرکوه کمتر شناخته شده است که در صورت معرفی دقیق از ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی برخوردارند.

کرباسی اذعان کرد: بافت تاریخی، گنبد عالی، مناره‌های نظامیه، مسجد جامع، خندق‌های سنگی، یخچال‌های خشتی، قلاع و سایت‌های تاریخی قبل از اسلام، مجموعه پردیسان که شامل چند خانه تاریخی از جمله خانه‌های آقازاده با بادگیرهای منحصر به فرد است، موزه مردم‌شناسی خانه صولت، سرو ۴۵۰۰ ساله (دومین موجود زنده جهان)، تنها بخشی از آثار تاریخی و ملموس شهرستان ابرکوه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری ابرکوه تصریح کرد: شهرستان ابرکوه دارای برخی آثار غیرمنقول و ناملموس از جمله صنایع‌دستی ویژه منطقه ابرکوه شامل: چنته بافی، قفل‌سازی، نمدمالی، آیین‌ها و موسیقی محرم و ... است.

وی در پایان درختان سرو کهن‌سال 4500 ساله، بَنه بداف دو هزار ساله و پَده هارونی 800 ساله را از جمله آثار طبیعی شهرستان دانست و افزود: مجموعه کوه اعلا (شامل: کوه عیش، دره‌های عباسی و دره انجیری)، کوه پنج‌انگشتی، کوه چَکو و سنگ‌نگاره‌های آن، چشمه آب تُرش، کوه خاکُک، چشمه آب مَتک وکوه های اطراف آن، کویر و قنات‌های متعدد از دیگر آثار طبیعی این منطقه محسوب می‌شود./22

کوه پنج‌انگشتی واقع در منطقه هارونی

 

کوه چَکو و سنگ‌نگاره‌های موجود بر روی آن واقع در منطقه تیجرد

 

چشمه آب ُترش و کوه های اطراف آن در مسیر جاده جرقوئیه

 

کوه خاکُک در منطقه کلپه

 

چشمه آب مَتک وکوه های اطراف در مسیر جاده ابرکوه – فراغه

 

کویر منطقه کلپه

 

قنات‌های ابرکوه

 

درخت 2 هزار ساله بَنه بداف

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار