تیم مازندران الف در رده های سنی بزرگسالان و جوانان و تیم فارس در رده های نوجوانان و نونهالان در مسابقات قهرمانی نیوکونگ فو کشور جام شهید مدافع حرم حسین بواس و انتخابی تیم ملی در چالوس قهرمان شدند.
کد خبر: ۵۶۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 18 February 2018

به گزارش تابناک : در این دوره از مسابقات که شب گذشته پایان یافت، 480 ورزشکار در قالب 21 تیم از 20 استان در رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به رقابت پرداختند.
در رده های بزرگسالان و جوانان تیم مازندران الف به ترتیب با 42 و 34 امتیاز قهرمان شدند و تیم خوزستان نیز به ترتیب با 35 و 26 امتیاز در دو رده سنی دوم شد.
در رده سنی بزرگسالان تیم گلستان با 23 امتیاز و در رده جوانان نیز تیم البرز با 18 امتیاز در مکان سوم قرار گرفتند.
در رده سنی نوجوانان استان فارس با 29 امتیاز مقام نخست را کسب کرد و تیم قم با 21 امتیاز مقام دوم و خوزستان با 19 امتیاز مقام سوم را کسب کرد . 
در رده سنی نونهالان استان فارس با 53 امتیاز مقام اول را کسب کرد و خوزستان با 31 امتیاز دوم و مازندران ب مقام سوم را کسب کردند.
مسابقات قهرمانی نیو کونگ فو جام شهید بواس طی دو روز به میزبانی چالوس برگزار شد.
حسین بواس دومین شهید مدافع حرم از اهالی شهرستان چالوس بود که از نوجوانی به این ورزش روی آورد و یکی از ورزشکاران با اخلاق و انقلابی در رشته نیوکونگ فو بود که در فروردین سال گذشته در سوریه به شهادت رسید. 
رشته رزمی نیوکونگ فو در سال 1362 در کشور پایه گذاری شد ولی مراحل تحقیق و تکامل این رشته ورزشی در ابعاد علمی ، فلسفی و رزمی 17 سال به طول انجامید و در نهایت در سال 1379 اعلام موجودیت کرد و پس از ارائه به فدراسیون ورزشهای رزمی توسط کمیته فنی وقت مورد بررسی های کارشناسی قرار گرفت و طی نامه ای مجزا از طرف کمیته فنی به ریاست فدراسیون مجوز رسمیت آن صادر شد. 
بنیانگذار و رئیس سبک محمد تقی معصولی متولد 1333 است که هنر رزمی را از سال1349 در رشته کاراته شروع کرد و در سال 1352 به ورزش کونگ فو روی آورد.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار