نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس بر لزوم بازنگری در قانون رفراندوم تاکید کرد و گفت: برگزاری رفراندوم نباید هدف و وسیله‌ای برای تسویه حساب‌های سیاسی باشد.
کد خبر: ۵۶۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰ 21 February 2018

به گزارش تابناک ارومیه، به نقل از سایت روابط عمومی مجلس، جهانبخش محبی نیا در خصوص پیشنهاد رفراندوم رئیس جمهور، گفت: بر اساس اصل 59 قانون اساسی می‌توان مسائل مهم را به رفراندوم گذاشت اما قانون رفراندوم هنوز به شکل منبسط تصویب نشده است.

وی تصریح کرد: در حقیقت می‌توان از طریق رفراندوم برخی خواسته‌های مردم را به رأی گذاشت کمااینکه استفاده از ظرفیت قانون اساسی برای اداره مطلوب جامعه بی‌تاثیر نیست.

این مسئول تاکید کرد: برگزاری رفراندوم نباید هدف و وسیله‌ای برای تسویه حساب‌های سیاسی باشد، زیرا رفراندوم ظرفیتی در قانون اساسی برای لحاظ خواسته مردم در اداره کشور است.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوعات مطرح در اعتراضات و اغتشاشات اخیر نمی‌تواند موضوع رفراندوم قرار گیرد، زیرا رفراندوم برای تصمیم‌گیری‌های کلان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است که هم‌اکنون شرایط برگزاری آن در کشور وجود دارد.

گفتنی است بر اساس اصل ٥٩ قانون اساسی؛ «در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه‏‌پرسی و مراجعه مستقیم به آرای مردم صورت گیرد، درخواست مراجعه به آرای عمومی باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار