فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: انواع کالاهای قاچاق از سیگار تا داروهای غیرمجاز به ارزش ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در آذربایجان‌غربی کشف شد.
کد خبر: ۵۶۹۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲ 22 February 2018

به گزارش تابناک ارومیه ناصر اصلانی  با اشاره به کشفیات صورت گرفته در یک هفته گذشته در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: پس از آنکه خبری به دست ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان رسید مبنی بر اینکه یک دستگاه وانت سایپا حامل بار قاچاق از سوی شهرهای جنوبی به مقصد آذربایجان‌غربی در حال حرکت است نیروهای پلیس پیگیری این موضوع را دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه با انجام اقدامات پلیسی ردپای این قاچاقیان شناسایی شد، اضافه کرد: با کسب اطلاعات بیشتر خودروی مورد نظر مورد شناسایی قرار گرفته و به صورت نامحسوس تحت نظر قرار گرفته شد و سرانجام در یک موقعیت مناسب با یک عملیات غافلگیرانه وانت سایپا در محور مهاباد به سمت ارومیه متوقف و مورد بازرسی قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به کشفیات صورت گرفته از خودرو، ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق کشف شد که با ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه ارزش ریالی آنها ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده در این راستا یک نفر متهم دستگیر و به زندان فرستاده شد.

لیرهای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در آذربایجان‌غربی کشف شد

وی با اشاره به کشف ارزهای قاچاق خارجی در خوی، عنوان کرد: ماموران انتظامی در حال انجام وظیفه مبنی بر کنترل رفت و آمد خودروهای عبوری در محور ماکو به تهران بودند که به یک دستگاه پژو پارس به احتمال حمل کالای قاچاق مشکوک شده و اقدام به متوقف کردن  آن کردند.

اصلانی با بیان اینکه خودرو پس از توقف به منظور بازرسی به نزدیک‌ترین پاسگاه منتقل شد، تصریح کرد: در بازرسی‌ها از خودرو ۳۰۰ هزار لیر ترکیه‌ای قاچاق کشف و دو نفر متهم دستگیر شدند که برابر اعلام کارشناسان امر ارزش ریالی آنها ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است و خودروی مورد نظر در ارتباط با حمل این لیرهای قاچاق توقیف و به پارکینگ منتقل شد. 

کشف بیش از ۴ هزار داروی غیرمجاز در مهاباد

وی در ارتباط با کشف داروهای قاچاق غیرمجاز در مهاباد، خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی رسیدگی به این موضوع را زمانی آغاز کردند که خبری از سوی شهروندان مبنی بر دپوی کالای قاچاق در یکی از انبارهای سطح مهاباد به دست آنها رسید و نیروهای انتظامی برای تعیین صحت و سقم این خبر موضوع را پیگیری کردند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته محل مورد نظر شناسایی شد، اظهار داشت: با کسب مجوز قضایی محل موردنظر مورد بازرسی قرار گرفت که در این بازرسی‌ها ۴ هزار و ۶۶۲ عدد انواع داروهای غیرمجاز کشف شد که برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش ریالی داروهای مکشوفه ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه همه داروهای مکشوفه با دستور مراجع قضایی تا تعیین تکلیف نهایی به انبار منتقل شدند، افزود: در ارتباط با این داروهای قاچاق یک نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد تا قانون حکم نهایی را در مورد وی صادر کند.

اصلانی در ادامه با بیان اینکه امسال نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی در زمینه کشف و مبارزه با کالاهای قاچاق اقدامات مختلفی انجام داده است، اظهار کرد: امسال کشف کالاهای قاچاق، دستگیری سوداگران مرگ، دستگیری سارقان منازل و خودروها و بازگرداندان اموال مسروقه به مردم افزایش چندین برابری نسبت به سال‌های گذشته داشت.

وی هم‌مرز بودن با سه کشور خارجی، آذربایجان‌غربی را برای ترانزیت کالاهای قاچاق به خارج و داخل کشور محل مناسبی برای قاچاقچیان دانست و گفت: برای این منظور بسیاری از قاچاقچیان، این استان را برای عبور کالاهای قاچاق خود مناسب می‌دانند و در این راستا مبارزه با قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌غربی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است و این موضوع همت بیشتر نیروهای انتظامی را در این استان می‌طلبد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار