بعضی از گفته‌های آقای احمدی نژاد در فضای آزاد یا تریبون های مجازی مجرمانه است.
کد خبر: ۵۷۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 28 February 2018

 محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری میزبان خبرنگارهای رسانه‌های مختلف بود. احمدی نژاد و رفتارهای او مهم‌ترین بخش نشست خبری نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی بود. بسیاری از خبرنگاران دوست داشتند بدانند نظر باهنر به عنوان حامی سابق احمدی نژاد در مورد رفتارهای اخیر او چیست.

به گزارش عصر ایران، در این نشست خبرنگار عصر ایران از باهنر پرسید: گفته بودید حرکات احمدی نژاد تند شده ولی شرایط برخورد باید فراهم شود. شرایط برخورد یعنی چه و چه زمانی قرار است فراهم شود؟ در ضمن پیرو صحبت های شما آقای احمدی نژاد گفتند که آقای باهنر پیشنهاد یک رانت  در بخش نفت به دولت ما داده بودند توضیح شما در مورد این اتهام چیست؟

باهنر در جواب این سوال گفت: ما در کشور تفتیش عقاید نداریم. هر کس می تواند عقیده ای داشته باشد، کرسی های آزاد اندیشی وجود دارد و همه اشخاص می توانند هر نقدی داشته باشند حتی در رابطه با احکام اسلامی نیز می توان نقد و اظهار نظر کرد. گفتاری که انجام می شود، گفتاری است که می تواند مبرا یا مجرمانه باشد و در صورتیکه مجرمانه باشد این جرم در قوانین کشور تعریف شده است. برای اثبات یک جرم لازم است فرایندی طی شود، اینکه کسی تریبونی داشته باشد و بتواند به اشخاص و نهادها  یا به سران قوا و به کل حاکمیت اتهاماتی  ببندد و حداقل اغتشاش افکار عمومی ایجاد کند یا در رابطه با بعضی از مسئولیت ها اتفاقاتی افتاده باشد که بازگو کند در درجه اول ما حق نداریم تا جرمی در دادگاه بررسی  و حکمی صادر نشده، فتوا بدهیم و رای صادر کنیم.

ماجرای پیشنهاد نفتی باهنر به احمدی نژاد/ باهنر: این پیشنهاد را سنده کرده است تا علیه من استفاده کند

اما یک سری مسائل روشن است. یعنی بعضی از گفته های آقای احمدی نژاد در فضای آزاد یا تریبون های مجازی مجرمانه است و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند شکایت کنند اما اینکه فضا چه زمانی آماده می شود؟ باید بدانیم که ما شهروند درجه یک و دو نداریم ولی در هر صورت برای برخورد کردن با یک مقام و مسئول استدلال ها باید قوی تر باشد و افکار عمومی برای انجام کار آماده شود.  اینکه با یک مسئولی برخورد خشن شود بدون اقناع افکار عمومی یک مقدار باعث خسارت سرمایه های اجتماعی می شود و بزرگترین سرمایه حال حاضر ما سرمایه اجتماعی است.

در رابطه با مساله و اتهامی که وارد کردند؛ در اوایل دولت آقای احمدی نژاد زمانی که اصل 44 مطرح شد به ایشان گفتم بعضی از بنگاه های اقتصادی هستند که می شود آنها را فروخت و پولش را خرج کرد. کاری که خیلی ها انجام می دهند تا همین الان دولت خیلی از بنگاه های اقتصادی خود را یا واگذار کرده که یا بابت بدهی هایش بوده یا سازمان خصوصی سازی این ها را برده است. من گفتم: آقای احمدی نژاد آیا شما علاقه دارید که ما یک شرکت نفت قدرتمندی که بتواند با کشورهای دیگر رقابت کند را داشته باشیم یا خیر؟ عرض کردم ما شرکت های کوچک نفتی داریم شما بیایید این را به متخصصانی مثل وزرای نفت بعد از انقلاب واگذار کنید، این وزیران که از جناح های مختلفی هستند و تعدادشان به 7-8 نفر هم بیشتر نمی رسد دعوت و به انها پیشنهاد بدهید یک مقدار از سهام شرکت هم به آنها و به نفتی های ایران در دنیا پیشنهاد بدهیم.

می دانید که سابقه صنعت نفتی ما 120 سال  و از خیلی جاها بیشتر است اما از نظر نیروی انسانی دچار محرومیت هستیم. منظور این بود که نیروی انسانی متخصص نفتی که در سراسر دنیا مشغول کار هستند مقداری از این سهام حتی به آنها هبه شود به شرط اینکه شرکت های کوچک نفتی را تحویل بگیرند و بعد از 5 سال اندازه شرکت را چند برابر کنند و بعد از چند سال دیگر با شرکت های معتبر دنیا قابل رقابت سازند.

آقای احمدی نژاد گفت: پیشنهاد خوبی است بنویسید بررسی کنیم. من هم نوشتم و تحویل ایشان دادم حالا احتمالا این پرونده را نگه داشتند برای یک روزی که افشا بکنند. خب به خودمان می گفتند ما افشا می کردیم. تاکید می کنم که ما هیچوقت  به دنبال کار اقتصادی نبوده ایم.  

 باهنر همچنین در خصوص این پرسش که؛ آیا اقناع و آماده سازی افکار عمومی و حفظ سرمایه اجتماعی زمان حصر و برخورد با شخصیت های دیگر هم رعایت شده است؟ به خبرنگار عصر ایران گفت: بله تا زمانی که آقایان موسوی و کروبی حصر شدند دو سال طول کشید ملاقات شخصی و صحبت های لازم با آنها شد بلافاصله بعد از انتخابات من و مرحوم عسگراولادی و چند نفر دیگر رفتیم از مهندس موسوی خواهش کردیم و حتی من به ایشان گفتم اگر این جریان را درست مدیریت کنید دور آینده قطعا رئیس جمهور می شوید. همچنین حضرت آقا در خطبه های نمازجمعه نصیحت کردند که این ها متعلق به نظامند. ما صحبت کردیم راهکار دادیم ولی آنها قبول نکردند.   

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار