نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه: مسئله راه آهن باید سریعاً حل شود، یا به مردم وعده ندهید یا اگر وعده می دهید بروی حرف خود بمانید تا مردم نا امید نشوند، مسئولین شعار ندهند اول طرح ها را عملیاتی بکنند بعد شعار بدهند، از مسئولین استانی و از وزیر راه درخواستم این است که با جدیت مسئله راه آهن ارومیه را تمام کنند.
کد خبر: ۵۷۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹ 03 March 2018

تابناک آذربایجان غربی : حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه ضمن اشاره به نزدیک بودن ایام عید نوروز و آغاز سال جدید گفت: از جمله بهترین اعمال در ایام تحویل سال و در شروع سال جدید صله ارحام است، انسان باید به این موضوع اهمیت دهد و به دیدن قوم و اقرباء خود برود.

وی ادامه داد: مسئله صله ارحام و رسیدگی به ارحام و اقرباء از مسائلی است که خداوند در قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت زیاد به آن سفارش کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: خداوند متعال در قرآن نوعاً بعد از بیان حق خود، حق پدر و مادر و قوم و اقرباء را بیان فرموده است، خداوند بلافاصله بعد از بیان حق خود در قرآن به مسئله پدر و مادر و صله ارحام می پردازد.

وی افزود: لذا انسان باید در تحویل سال به دید و بازدید قوم و اقرباء خود برود، مخصوصاً کسانی که نیازمند هستند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در ادامه به بیان اهمیت صله ارحام پرداخت و گفت: بنابه روایتی از امام باقر (ع) صله ارحام گناهان انسان را پاک، مال انسان را زیاد، گره های زندگی انسان را باز، حساب را در قیامت آسان و عمر انسان را زیاد می کند.

وی ادامه داد: در ایام نوروز نباید فقرا را از یاد برده شوند، باید به فقرا و محرومین رسیدگی شود، مدیران، کارفرمایان و مقامات بالادست در این ایام نسبت به زیر دستان خود بخیل نباشند حتی شده خود را به زحمت بیاندازند تا در کار زیردستان خود گشایشی ایجاد کنند.

وی افزود: همانطور که ما و خانواده ما دوست داریم در ایام نوروز لباس تازه بپوشیم، به مسافرت برویم و در این ایام شاد باشیم، فقرا نیز همین طور هستند.

وی خاطر نشان کرد: خداوند بروی مسئله رسیدگی به فقرا حساب عجیبی باز کرده است، خداوند در قرآن کریم مَثَلِ کسانی را که در راه خداوند خرج می کنند را به کاشتن دانه گندم تشبیه می کند که یک دانه گندم هفت خوشه دهد و در هر خوشه صد دانه گندم، که خداوند هفتصد برابر پاداش خواهد داد.

امام جمعه ارومیه در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به سالروز رحلت حضرت ام البنین (ع) گفت: این شخصیت عظیم هم همسر شهید و هم مادر شهید است، لذا این روز را روز تکریم از مادران شهداء و همسران شهداء نام گذاشته اند.

وی در ادامه خطبه دوم ضمن بیان اینکه یکی از لوازم پیشرفت در استان ما این است که مسئولین اختلافات را کنار بگذارند، گفت: لازمه ی پیشرفت و توسعه در استان ما این است که مسئولین اختلافات را کنار بگذارند و تلاش کنند مشکلات استان را حل کنند.

وی ادامه داد: این که این مسئول علیه مسئول دیگر صحبت کند و اختلاف ایجاد کنند، مسئله مطلوبی نیست، اصل این است که مسئولین به مردم خدمت کنند نه اینکه مسئولی جواب فلان مسئول را بدهد و دهان او را ببندد، این مسائل، مسائل نفسانی است و نشان از فریب شیطان است.

وی خاطر نشان کرد: آنچه که مطلوب است خدمت مسئولین به مردم است، متاسفانه بعضاً فضا طوری می شود که مسئولین فقط باید از خود در مقابل حرف دیگران دفاع کنند، فضای جامعه را مردم باید طوری نگه دارند تا مسئولین فرصت کار کردن پیدا کنند و با آرامش به مردم خدمت کنند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: اکنون زمان مطرح کردن مسائل قومیتی نیست، قومیت ها و زبان ها از نشانه های خداوند هستند، این که هر کس یک زبان دارد این نشانه پروردگار است.

وی ادامه داد: اما عده ای فلان زبان را برای خود ملعبه و دستاویز می کنند و اختلاف ایجاد می کنند، این مسائل، مسائل درستی نیستند، اکنون زمان ترک، فارس، کرد و غیره نیست این حرف ها کار شیطان است، مسئولین نباید دنبال این حرف ها باشند باید به مشکلات معیشتی مردم رسیدگی کنند و علت عقب ماندن استان را پیدا و حل کنند.

وی افزود: این قابل قبول نیست که مردم بعد از چهل سال مسئولین را در حال اختلاف ببینند، خداوند نیز این مسئله را قبول نمی کند.

خطیب جمعه ارومیه در ادامه خطبه دوم با تاکید بر اینکه مسئولین استانی و کشوری باید به وعده های خود نسبت به مردم عمل کنند، گفت: مسئله راه آهن باید سریعاً حل شود، یا به مردم وعده ندهید یا اگر وعده می دهید بروی حرف خود بمانید تا مردم نا امید نشوند.

وی ادامه داد: مسئولین شعار ندهند اول طرح ها را عملیاتی بکنند بعد شعار بدهند، از مسئولین استانی و از وزیر راه درخواستم این است که با جدیت مسئله راه آهن ارومیه را تمام کنند.

دکتر قریشی در ادامه خطبه دوم ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم آذربایجان شرقی گفت: مهم ترین مسئله که مقام معظم رهبری فرمودند مسئله عدالت اجتماعی بود، عدالت باید در جامعه اجرا شود، بی عدالتی قابل قبول نیست، از شعارهای اساسی انقلاب عدالت و عدالت اجتماعی است.

وی ادامه داد: مسئولانی که در تهران هستند و بودجه تخصیص می دهند باید تمام استان ها را یکسان در نظر بگیرند، اصل عدالت این است که مسئولین همه استان ها را در تخصیص بودجه و طرح های یکسان نگاه کنند.

وی در پایان ضمن اشاره به اهمیت حفظ بیت المال گفت: مسئولین و مردم باید از بیت المال مواظبت کنند، بی توجهی و تخریب بیت المال قابل قبول نیست، هر کس نسبت به بیت المال بی توجهی کند در قیامت نمی تواند پاسخگو باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار