مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی از صدور 21 هزار و 594 گواهینامه صادراتی و وارداتی از ابتدای سال 96 توسط این اداره کل خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 05 March 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی منصور جلایر مدیرکل استاندارد استان گفت: امسال 21 هزار و 594 گواهینامه صادراتی و وارداتی از ابتدای سال 96 توسط این اداره کل در آذربایجان غربی صادر شده؛ اداره کل استاندارد آذربایجان غربی از مجموع 21 هزار و 594 گواهینامه صادراتی و وارداتی 840 گواهینامه صادراتی و 20 هزار و 754 مجوز وارداتی اجباری بر اساس مصوبه هیأت وزیران صادر کرده است.

این مسئول ادامه داد: فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری هنگام ورود به کشور یا خروج از کشور باید تاییدیه سازمان استاندارد را دریافت کنند که این امر برای حصول اطمینان از کالاهای وارد شده به کشور انجام می‌گیرد.

جلایر بیان کرد: کنترل کیفیت کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و ممانعت از صدور کالاهای بی‌کیفیت یکی از وظایف استاندارد است و با این کار زمینه ایجاد امکانات رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین‌المللی را شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: کنترل کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی مشمول استاندارد اجباری برای جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب به منظور فراهم کردن امکانات رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی و همچنین حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی صورت می‌پذیرد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی عنوان کرد: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی می‌بایست توسط سازمان ملی استاندارد انجام گیرد.

جلایر گفت: سازمان ملی استاندارد ایران موظف است نسبت به تعیین کیفیت و ویژگی‌های کالاهای ساخت داخل و وارداتی که از نظر ایمنی و بهداشت عمومی حائز اهمیت می‌باشند اقدام و نتایج حاصل را برای اطلاع عموم و مراجع ذیربط اعلام کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار