کد خبر: ۵۷۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 06 March 2018
 

تفاهم نامه «اعطای امریه» به تشکل‌های مردم نهاد جوانان بین وزیر ورزش و جوانان و سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز امضاء شد.

محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تفاهم نامه معاونت ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان با ستاد کل نیروهای مسلح برای اعطای امریه به سمن های حوزه جوانان امروز امضاء شد، گفت: این تفاهم از سال 97 اجرایی خواهد شد. در بخشی از این تفاهم نامه به این جمع‌بندی رسیدیم که مدتی از سربازی نیروهای وظیفه که عضو تشکل های مردم نهاد مورد تأیید معاونت ساماندهی جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح هستند، در تشکل‌هایشان سپری شود.

وی با اشاره به اینکه این افراد مشمول می‌توانند حداقل 6 ماه پایانی دوران خدمتشان را در تشکل‌های مردم نهاد کارآفرین حوزه جوانان بگذرانند، افزود: درصورتی که به‌روی زمان بیشتری به توافق دست یابیم، این مدت زمان اعلام خواهد شد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک بین این معاونت و ستاد کل نیروهای مسلح ذیل تفاهم نامه اخیر، اظهار کرد: جزییات این تفاهم‌نامه در جدولی که تدوین خواهد شد اعلام می‌شود؛ البته این جدول سال 97 آماده خواهد شد که بر اساس آن مدت زمان امریه جوانان عضو تشکل‌های کارآفرین طبق مهارتهایی که ما اعلام می‌کنیم، تعیین می‌شود.

تندگویان با اشاره به اینکه تعیین سقف 6 ماه جزو موارد مورد توافق ما برای اعطای امریه به این تشکل ها بوده است، تصریح کرد: اگر فردی که وارد خدمت سربازی می‌شود، مورد تایید ما و ستاد کل نیروهای مسلح باشد، می تواند 6 ماه پایان خدمتش را در تشکل کارآفرین خود سپری کند.

وی در ادامه با اشاره به بخش دیگری از این تفاهم نامه درباره موضوع "سرباز مهارت" نیز گفت: در این تفاهم نامه بخش هایی هم درمورد حوزه آموزشی «سرباز مهارت» وجود دارد که ماپذیرفتیم آموزش های تخصصی را در حوزه های ورزش و نگهداری از اماکن ورزشی به سربازانی که الان در حال خدمت هستند تحت عنوان سرباز مهارت ارائه کنیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه تصریح کرد: بحث ما در این تفاهم نامه با نیروهای مسلح در حوزه کارآفرینی بود ه است و تمام تشکل‌های معاونت ساماندهی جوانان که در این حوزه فعال هستند را شامل می‌شود؛ حوزه هایی که در بخش کارآفرینی و اشتغالزایی فعالیت می کنند و بر اساس تعریفی که ما آن را تایید خواهیم کرد، می‌توانند از این امتیاز بهره مند شوند.

تندگویان در پایان تاکید کرد: محدودیتی در مورد تعداد افرادی که مورد تایید ما و ستاد کل نیروهای مسلح هستند در مورد بهره مندی از این امتیاز وجود ندارد و سقفی برای تعداد آن تعیین نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار