مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال بیش از 24 هزار گواهی استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی در استان صادر شده است که سهم بیشتر مربوط به واردات است.
کد خبر: ۵۷۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ 10 March 2018

به گزارش تابناك آذربايجان غربي منصور جلایر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از ابتدای سال جاری و تا پایان بهمن‌ماه افزون بر ۲4هزار گواهی استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی در استان صادر شده که از این تعداد، بیش از ۲۳ هزار و ۱۰۰ گواهی مربوط به کالاهای وارداتی و ۹۳۴ مورد مربوط به کالاهای صادراتی بوده است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استاندارد ملی ایران نشات گرفته از استانداردهای بین‌المللی است و با توجه به پذیرش استاندارد بین‌المللی در کشورهای مختلف، برای صادرات کالا نیاز به اخذ استاندارد برای کالاهای صادراتی داریم و تجار باید به این امر توجه بیشتری داشته باشند.
مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی گفت: همه کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری در مبادی ورودی به استان توسط بازرسان اداره کل استاندارد آذربایجان غربی کنترل می شود و در صورت تایید نشدن، مقدمات بازگرداندن این کالاها را فراهم می کنیم.
وی افزود: در طی ۱۱ ماه امسال، ۱۱۲ مورد پروانه جدید برای واحدهای تولیدی صادر شده ضمن اینکه ۹ پروانه واحدهای تولیدی تعلیق و ۲۹ مورد نیز ابطال شده است.
جلایر اضافه کرد: همچنین در طی این مدت،  ۱۴ دستگاه آسانسور پلمپ شده‌اند  که بیشتر آنها در بیمارستان‌ها بوده و از این تعداد ۶ مورد استانداردسازی شدند و گواهی استاندارد دریافت کرده‌اند.
وی با توجه به فرارسیدن سال جدید و ایام نوروز، طرح ویژه نظارتی از ۱۵ اسفندماه در سراسر استان آغاز شده تا بتوانیم براساس حق شهروندی، حمایت از مصرف‌کنندگان و کنترل کیفیت کالاها رضایت مسافرین و مردم را جلب کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار