استاندار آذربایجان غربی بر لزوم فرهنگسازی مصرف بهینه آب بویژه در بخش کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، محمد مهدی شهریاری در جلسه شورای حفاظت از منابع استان که با حضور فرمانداران و اعضای این شورا در محل استانداری برگزار شد، با تاکید بر لزوم توجه ویژه مدیران و مسئولان استانی به مساله آب افزود: با توجه به شرایط کم آبی که وجود دارد و احتمال بروز مشکلات مختلف ناشی از کمبود آب در آینده، لازم است مدیران، مسئولان و فرمانداران استان اهتمام ویژه ای برای مدیریت و فرهنگسازی مصرف بهینه آب بویژه در بخش کشاورزی داشته باشند.

وی به نقش مهم آموزش در مصرف بهینه آب و ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: بحث ترویج و آموزش کشاورزان برای تشویق آنان به رعایت الگوی کشت و استفاده از سیستم های آبیاری نوین در اراضی بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شهریاری، جلوگیری از توسعه کشت چغندرقند در حوضه آبریز دریاچه ارومیه را هم مورد تاکید قرار داد و گفت: بر اساس سیاست های ستاد احیای دریاچه ارومیه، محصول پرآب بر چغندرقند در حوضه آبریز دریاچه ارومیه نباید بیش از برنامه ابلاغی کشت شود؛ لازم است جهاد کشاورزی استان و شهرستان های مربوطه نظارت کافی را در این خصوص داشته باشند.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه از فرمانداران خواست با جدیت و بصورت مستمر جلسات شورای حفاظت از منابع آب را در شهرستان ها برگزار نمایند.

شهریاری در ادامه گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که در استان وجود دارد، عدم هماهنگی دستگاههای اجرایی است؛ برخی مشکلات وجود دارد که اگر مدیران دو یا سه دستگاه اجرایی کنار هم بنشینند می توانند این مشکلات را حل کنند.

وی تصریح کرد: صرف برگزاری جلسه مشکلی را حل نمی کند بلکه اراده جدی و کافی برای حل مشکلات باید وجود داشته باشد؛ از مسئولان استان می خواهم با انگیزه کافی و با جدیت لازم پیگیر حل مشکلات باشند.

دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت منابع و ذخایر آبی استان ارائه کرد.

فرمانداران شهرستان های استان هم در این جلسه، مسائل و مشکلات مرتبط با بخش آب شهرستان متبوع خود را تبیین کردند.