کد خبر: ۵۷۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 13 March 2018

 

رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: با کسانی که اقدام به رقصیدن و برداشتن روسری از سر می‌کنند، باید برخورد محکم کرد.

به گزارش تابناک آذربایجان غربی به نقل از ایسنا، آیت‌الله احمد جنتی طی سخنانی در افتتاحیه چهارمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم با گرامیداشت به یاد و خاطره آیت‌الله نصرالله شاه آبادی گفت: راجع به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی که غیرقابل شمارش است باید خودمان توجه داشته باشیم و آن را از طریق صدا و سیما به مردم هم اعلام کنیم؛ چرا که این دستاوردها بسیار عالی است و از خداوند ممنونیم که با وجود جنگ و اتفاقاتی که در کشور از طریق دشمنان افتاد، همچنان این انقلاب حفظ شد و نشان داد که انقلاب اسلامی قدرت مدیریت جنگ و مقابله با دشمن را هم دارد.

آیت الله جنتی : با کسانی که اقدام به رقصیدن و برداشتن روسری از سر می‌کنند، باید برخورد محکم کرد/ بعد از انقلاب دخترانی که مینی ژوب پوش بودند از میان رفتند

وی ادامه داد: دستاوردهای این انقلاب بسیار زیاد است و مهمترین آنها ایمانی و فرهنگی است و باید حواسمان باشد به این دستاوردها از قبیل زنده شدن فرهنگ ایثار و شهادت و فداکاری که پیش از آن به فراموشی سپرده شده بود دوباره تجدید حیات یافت و این از مهمترین دستاوردهای فرهنگی ماست.

جنتی خاطرنشان کرد: افرادی که در جبهه بودند به کمترین ها قناعت می کردند و بسیج و سپاه نیز از دستاوردهای ماست که باید حفظ شود. همچنین ارتش ما که پیش از انقلاب قدرت نداشت از خود دفاع کند پس از انقلاب در جنگ مقاومت کرد.

رییس مجلس خبرگان افزود: پس از انقلاب دخترانی که مینی ژوب پوش بودند و تا بالای زانوی شان برهنه بود و در خیابان ها رژه می رفتند و جوانان را گمراه می کردند، از میان رفتند و مظاهر فساد از میان رفت، در همین تهران مشروب فروشی ها بیشتر از کتاب فروشی ها بود، اما امروز وضعیت تغییر کرده است و ما باید این را ببینیم ما باید انقلابی باشیم و انقلابی بودن را حفظ کنیم و آنجا که قرار است وحدت به هم بخورد حواسمان باشد آنهایی که می خواهند توطئه کنند و شیعه آمریکایی و انگلیسی را راه بیندازند وظیفه ماست که حواسمان به این دسیسه ها باشد فرقی میان شیعه و سنی وجود ندارد و امام هم هرگاه کسی به دنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی بود با او برخورد می کرد.

وی با اشاره به اقدامات دولت های پس از انقلاب در توسعه خدمات به روستاها، گفت: با تمام وجود باید بکوشیم وضع مردم فقیر اندک ما برطرف شود. بعضی ها دنبال بهانه هستند که به هر بهانه‌ای نظام را زیر سوال ببرند.

دبیر شورای نگهبان در ادامه با تاکید بر اینکه حجاب از مسائل مسلم اسلام است، افزود: حجاب شرف ، عفت و شرافت زن است که باید آن را حفظ کنیم اما عده ای دنبال آن هستند که آن را خدشه دار کنند باید جلوی کسانی که می‌خواهند تظاهر به فسق کنند و با رقصیدن و برداشتن روسری شان که در واقع برداشتن عفت و شرافت شان است محکم برخورد شود و جلوی شان گرفته شود.

وی اظهارکرد :درصد بالایی از دانش آموزان نماز نمی خوانند این آمار که دروغ نیست خب چه کسی باید این کار را بکند که این دانش آموزان نمازخوان باشند ما باید از مسئولان بخواهیم که درباره این موارد جوابگو باشند و از آنان مطالبه گری کنیم و مسئولان آموزش و پرورش باید جواب دهند که چرا وضعیت اینگونه است اگر وضع از اینجا خراب شود تا آخر خراب می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تحریم ها کار خود را کرد، اما خدا ما را حفظ کرد و ما هنوز ایستاده ایم، افزود: می دانیم که کمبود بودجه وجود دارد، ولی حقوق نجومی نباید وجود داشته باشد باید هرچه می توانیم کمک کنیم و با مردم همدردی کنیم و به معیشت مردم رسیدگی کنیم، برخی ها جشن‌هایی می گیرند و پولهای زیادی خرج می کنند که نباید اینگونه باشد. هزینه هایی میلیاردی می‌شود و در حالی این اتفاق می‌افتد که در جای دیگری ما نیازهای فراوان داریم، نباید اینگونه باشد پس من گفته ام که به عنوان دبیر شورای نگهبان توصیه می کنم هر جا که بودجه اضافی داده شده است به ما بگویند تا آن را تعدیل کنیم و به جایی که نیاز بیشتری به آن بودجه هست اضافه سازیم.

جنتی ادامه داد: آقای رییس جمهور که اینجا هستید در دستگاه های شما کسانی هستند که انقلابی نیستند یا لااقل با انقلاب فاصله دارند با این افراد که مردم نمی توانند امید داشته باشند کسی به دردشان برسد. من نامه ای به دستم رسیده است که در یکی از وزارت خانه های بزرگ کسانی که مسئولیت دارند که اعتقادی به انقلاب ندارند، آقای روحانی نگذارید که انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

رییس مجلس خبرگان با اشاره به حادثه خیابان گلستان هفتم، گفت: عده ای به خود اجازه داده اند که با چاقو و قمه و چوب به خیابان بیایند و امنیت مردم را خدشه دار کنند. الحمدالله محاکمه آنان شروع شده و از قوه قضاییه می خواهم که زودتر به این موارد رسیدگی کند.

وی در ادامه سخنانش گفت :امروز برخی موضوع حجاب اجباری را مطرح می کنند و این به نوعی ترویج فسق و فجور است، قانون اساسی بر پایه دین اسلام است و اینکه موضوعی همچون حجاب اجباری را مطرح می کنیم برخلاف دین اسلام و شرع است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار