متن نامه نوشته شده توسط حمید منصورفر به اعضای شورای شهر تهران در دوره پنجم
مراقب باشید تجربه تلخ شورای شهر اول تکرار نشود و در انتخاب شهردار فردی را انتخاب کنید که حداقل برای 4 سال در شهرداری به عنوان شهردار تهران باقی مانده و کار کند و پشتیبانی کامل اعضای شورا را داشته باشد، نکند خدای ناکرده همانند شورای شهر اول فردی را انتخاب کنید و بعد از گذشت دو سال متوجه بشوید که اشتباه کرده اید و به دنبال جایگزینی برای آن باشید که در این صورت مطمئن باشید شورای ششم را دوباره از دست خواهید داد.
کد خبر: ۵۷۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ 14 March 2018

دوم خرداد ماه سالجاری و در سالگرد حماسه دوم خرداد و پس از مشخص شدن نتایج انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری، دو متن به صورت نامه خطاب به ریاست جمهوری و اعضای شورای شهرتهران نوشته و چون قصد خودنمایی  نداشتم صرفا به یکی از اعضای شورای شهر تهران در صفحه پی وی تلگرام شان ارسال نمودم.

امروز بعد از نزدیک به 9 ماه از آن تاریخ و با توجه به رخدادهایی که در شهرداری و شورای شهر تهران رخ داد و با توجه به خبر استعفای آقای نجفی از سمت شهرداری که امروز رسانه ی شد، مجدد به یاد نامه ارسالی به اعضای شورای شهر افتادم و با مرور آن دیدم که خیلی از مسایل را برای اعضا مطرح نموده بودم.

نمی دانم عضو شورای شهری که متن نامه ها را فقط به ایشان فرستاده بودم ، آن زمان متن نامه ها را به دیگر اعضا نیز رسانده بود یا نه ولی به هر حال متوجه یک مساله شدم و آن هم اینکه متاسفانه به مواردی که بنده حقیر در متن نامه به آنها اشاره کرده بودم، توجه نشده است. (به احتمال زیاد به خاطر اینکه هیچوقت مسئولین به گفته ها و دلسوزیهای شهروندان که چشم بیناتری دارند و در عمق جامعه زندگی میکنند و به مشکلات بیشتر واقف هستند، دقت و توجه نمی نمایند و فقط زمانی به این هشدارها و مطالب می رسند که دیر شده است) 

در هر صورت امروز تصمیم گرفتم متن نامه به اعضای شورای شهر را (که تاکید میکنم در تاریخ دوم خرداد به نگارش درآورده بودم )، منتشر نمایم تا مردم عزیز نیز از این متن خبر دار شوند.

(نامه ی هم به خطاب به ریاست جمهوری نوشته و به عضو شورای شهر مزبور فرستادم تا به رییس جمهور برساند که نمیدانم به ایشان رسانده یا نه و در آن نامه هم نکاتی متذکر شده بودم که در صورت لزوم متن آن نامه را نیز منتشر خواهم کرد.)

 حمید منصورفر- فعال اجتماعی-فرهنگی

 

 

باسمه تعالی

 

 اعضای محترم و منتخب شورای شهر تهران دوره پنجم

سلام علیکم

 

 احتراما ضمن عرض تبریک انتخاب شایسته و بایسته حضرات عالی به عنوان منتخبین شورای پنجم شهر تهران، بدینوسیله مواردی به شرح زیر و به عنوان پیشنهاد به عنوان یک فعال فرهنگی و اجتماعی و صرفا از باب حمایت فکری در حد توان حقیر و صرفا  جهت یاد آوری ، خدمت تان تقدیم می نماید:

1- استحضار دارید که اولین دوره از انتخابات شوراهای  شهر و روستا بعد ازدفاع مقدس ، در دولت رئیس جمهور محبوب ملت ایران یعنی آقای سید محمد خاتمی ( که امروز دوم خرداد مصادف با سالگرد انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهور و خلق آن حماسه تاریخی توسط ملت ایران می باشد)برگزار گردید و با توجه به فضای آن روز جامعه ایرانی و به سبب دل سپردن ملت ایران به سید بزرگوار، در اکثر شهرها بویژه تهران شوراهای شهر به اصلاح طلبان رسید، که متاسفانه در همان دوره به سبب کم تجربه بودن اعضا و بوجود آمدن تفرقه و اختلاف بین ایشان و عملکرد ضعیف شهرداران منتخب آن شورا ( بعد از یک دوره درخشان مدیریت جناب آقای کرباسچی  و افزایش توقعات برای خدمات رسانی بهتر برای مردم در تهران) موجب دلسردی مردم گردید که نتیجه آن کم شدن مشارکت در انتخابات دوره دوم شورا و افتادن آن به اصولگراها گردید که تا دو دوره بعد تداوم یافت.

منظور از بیان نکته بالا جلب توجه دوستان و عزیزان در رابطه با کسب تجربه گرانقدر از اولین دوره شورا و عدم ایجاد اختلاف و تفرقه در بین خودتان می باشد و احیانا در صورت بوجود آمدن اختلاف سلیقه ها در بین دوستان، لازم است با مدیریت صحیح ، دامنه اختلافات و تفرقه درون گروهی در همان محدوده درون گروهی تدبیر و منجر به تصمیم گیری با خرد جمعی گردد تا این اختلافات به جامعه سرایت نکند .

2- تهران بلاد کبیره است و نیاز دارد از لحظه به لحظه های تان برای حل مشکلات مختلف از قبیل آلودگی هوا، ترافیک سنگین و مسایل مختلف فرهنگی و اجتماعی بهره ببرید.

افتادن در دام این مساله که در دوران شهرداری قبل تخلف صورت گرفته و صرف کردن وقت تان برای این موضوع بیشتر موجب از دست دادن زمان برای خدمت رسانی به مردم خواهد شد. لازم است فردی با مدیریت قوی به عنوان شهردار انتخاب گردد تا طرح های مختلف شهری را با قدرت تداوم بخشد.

ضمنا برای رسیدگی به تخلفات دوران های قبل هم میتوانید گروه تحقیق و تفحص ایجاد کنید و با کمک نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به این امر رسیدگی کرده و به قوه قضائیه گزارش دهید.

 سیاسی بازی ها و سیاسی کاری ها در این حوزه، صد در صد قدرت و زمان و پتانسیل اعضا را برای خدمت رسانی به مردم خواهد گرفت .

3- مسایل اجتماعی در تهران بسیار گسترده است و وجود بزه های زیاد، مخصوصا در موضوع مواد مخدر، شهر تهران را به یک انبار باروت تبدیل کرده است. لازم است شورای شهر تهران در این خصوص تدبیر ویژه ی اتخاذ کرده و با جذب کمک های سازمانهای دولتی و مردمی ، برای کاهش بزه های اجتماعی اقدام عاجلی بنماید.

4- مستحضر هستید که  شورای شهر و شهرداری تهران از نظر بودجه در حد چند وزارتخانه قدرت و توانایی دارد، پیشنهاد بنده حقیر این است از این امکانات برای کارآفرینی برای جوانان بهره کافی و وافی ببرید. طبیعتا این اقدام، خود تأثیر فزاینده ای برای کاهش معضلات جوانان در رابطه با اشتغال خواهد داشت و میتواند کمک حال دولت محترم تدبیر و امید باشید.

برادران و خواهران گرامی، افق دید مان باید گسترده باشد و  با نیت خدمت به خلق خدا که در تمامی شما عزیزان سراغ دارم، می توانید گام های بلندی در راستای خدمت به مردم تهران بردارید.

 توجه کنید که این دوره از انتخابات با حضور گسترده و کم نظیر تهران مواجه شد و برای نگه داشتن این مشارکت برای انتخابات های بعدی بویژه مجلس شورای اسلامی  وانتخابات های دوره های بعد ریاست جمهوری و شورای شهر ، به منظور در دست داشتن مستمر آنها ، ضروری می باشد.

5- تداوم راه اعتدال در ایران اسلامی به شما و دولت تدبیر بستگی دارد، پس در حفظ آن کوشا باشید.

6-نکته مهم دیگر این که در انتخاب شهردار کوشا و مدیر ومدبر دقت فرمایید. با اینکه آقای قالیباف در جریان اصولگرایی بوده ولی عملکردش در حوزه اجرایی و ساخت و ساز و فعالیت های عمرانی ، مورد پسند نسبی مردم بوده است.

شهرداری که شما انتخاب میکنید باید قوی تر وبا عملکرد بهتری باشد.

مجددا تکرار میکنم مراقب باشید تجربه تلخ شورای شهر اول تکرار نشود و در انتخاب شهردار فردی را انتخاب کنید که حداقل برای 4 سال در شهرداری به عنوان شهردار تهران باقی مانده و کار کند  و پشتیبانی کامل اعضای شورا را داشته باشد، نکند خدای ناکرده همانند شورای شهر اول فردی را انتخاب کنید و بعد از گذشت دو سال متوجه بشوید که اشتباه کرده اید و به دنبال جایگزینی برای آن باشید که در این صورت مطمئن باشید شورای ششم را دوباره از دست خواهید داد.

7- فرهنگسراها پتانسیل های بسیار قوی برای انجام فعالیتهای فرهنگی و ارتباط رو در رو با مردم و شنیدن مشکلات و نظرات آنان می باشد. مکانهای بسیار عالی برای اجرای طرح های کارآفرینی برای جوانان و بیکاران است. از این پتانسیل عظیم غفلت ننمایید.

8- مهمترین نکته که حتما شما اساتید بهتر و بیشتر از بنده از آن اطلاع دارید و صرفا دوباره جهت یادآوری تقدیم میکنم: مستند سازی فعالیتها و ارائه شفاف و به روز گزارش عملکرد به مردم است. این اقدام تاثیرات زیادی در ذهن عمومی مردم دارد. از رسانه های دردست شهرداری و شبکه های مجازی بهترین استفاده ها را در این زمینه انجام دهید و ارتباط رسانه ی تان با مردم را فراموش نفرمایید.

9- پیشنهاد می نمایم  جلسات شورای شهر را در صورت امکان از طریق ایجاد یک کانال تلگرامی و نیز از طریق اینستاگرام به صورت زنده پخش نمایید تا مردم هر جلسه در روند برگزاری جلسات قرار بگیرند.( همانند پخش زنده مذاکرات مجلس از طریق رادیو)

همه موارد فوق شاید برآیندی از ذهنیت جامعه تهران باشد و تاکید می کنم صرفا با نیت پاک و خالصانه و به منظور انجام خدمتی هر چند کوچک برای شما بزرگوران تقدیم شد. امیدوارم که مورد قبول واقع گردد.

من الله توفیق- دوم  خرداد ماه یک هزار وسیصد ونود وشش-

حمید منصورفر - یکی از شهروندان ایران زمین.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار