چگونه از وضعیت استاندارد آسانسور ساختمان‌مان مطلع شویم؟
کد خبر: ۵۸۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱ 17 March 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی آسانسور دستگاهی است دائمی که برای جابجایی اشخاص یا کالا بین طبقات ساختمان بوده و در طبقات مشخصی عمل می کند. دارای کابینی است که ساختار، ابعاد و تجهیزات آن به اشخاص، به سهولت اجازه استفاده می دهند و میان ریل های منصوبه عمودی با حداکثر انحراف 15 درجه، حرکت می کند.
نکات ایمنی هنگام استفاده از آسانسور:
در هنگام استفاده کردن از آسانسور به ظرفیت آن توجه داشته باشید و از سوار شدن بیش از حد و گذاشتن بارهای بیش از ظرفیت مشخص شده، جدا خودداری کنید. در غیر این صورت، آسانسور در حین حرکت دچار اشکال می شود و چنان چه مجهز به دستگاه تشخیص وزن بیش از ظرفیت باشد از حرکت باز می ایستد.
به هنگام استفاده از آسانسور، کلید احضار را فشار دهید و در صورت ثبت فرمان(روشن شدن چراغ داخل کلید) از فشار دادن مجدد آن خودداری کنید. در هنگام حرکت آسانسور از دست زدن به در کشویی آسانسور و تکیه دادن به آن، جدا خودداری کنید و چنان چه آسانسور بدون در کشویی باشد، تا جایی که بتوان به محوطه ورودی کابین نزدیک نشوید و مواظب باشید چادر، مانتو، بارانی، لباس و امثال آن بین در گیر نکند. چنان چه آسانسور در بین راه دچار اشکال شد و از حرکت باز ایستاد خونسردی خود را حفظ کرده و با فشار دادن دکمه زنگ اضطراری نگهبان ساختمان را مطلع سازید تا اقدام به نجات شما کند. از کمبودهای هوای داخل کابین و یا خطرات دیگر نگران نباشید زیرا چاهک آسانسور و کابین آن دارای منفذهایی برای عبور و تهویه هوا می باشد و خطری جدی شما را تهدید نمی کند.
در صورتی که از نقص فنی آسانسور مطلع شدید از آسانسور استفاده نکرده و حتی چنان چه از مسائل فنی آگاهی دارید هرگز خودتان اقدام به رفع ایراد و اشکال آسانسور نکنید و در اسرع وقت با مسئولان سرویس و تعمیر آسانسور مجاز تماس بگیرید. تا آن جا که بتوان در مواقعی که سرایدار در ساختمان نیست و ساختمان خلوت می باشد، از آسانسور استفاده نکنید. چون در این صورت، چنان چه آسانسور دچار اشکال شود ممکن است تا چندین ساعت در آسانسور محبوس بمانید.
پیش از سوار شدن به آسانسور از وجود کابین رو به روی ایستگاه یا طبقه مورد نظر، اطمینان حاصل کنید و هیچ گاه با عجله به کابین وارد نشوید. در هنگام وقوع حریق هرگز از آسانسور برای نجات استفاده نکنید، زیرا این کار بسیار خطرناک است و خد عاملی جدی برای به خطر انداختن جان شما خواهد بود. به کودکان خود هشدار دهید که آسانسور وسیله بازی نیست و بازی با آن ممکن است جان آن ها را به خطر اندازد.
یادآوری:
در صورت نیاز به تعمیر و یا تعویض قطعات ایمنی و اصلی آسانسور، پس از دریافت گواهی نامه بازرسی یا پس از گذشت مدت یک سال از صدور گواهی نامه، مالک می بایست اقدام به درخواست بازرسی ادواری نماید. آسانسورها باید در هر حال از سوی شرکت های ذی صلاح دارای پروانه طراحی و مونتاژ معتبر، تحت سرویس و نگهداری مستمر قرار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار