کد خبر: ۵۸۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹ 18 March 2018

آخرین جلسه شورای حفاظت از منابع استان در سال 96 برگزار شد:

 

استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت جلوگیری از کشت مازاد چغندر قند در استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، محمد مهدی شهریاری صبح امروز در آخرین جلسه شورای حفاظت از منابع استان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: بر اساس سیاست های ستاد احیای دریاچه ارومیه، جهاد کشاورزی استان باید بر میزان کشت چغندر قند بر اساس سهمیه ابلاغی نظارت جدی داشته باشد تا چغندر بیش از حد مجاز در استان کشت نشود.

وی افزود: کشاورزان استان باید مطلع باشند که اگر بیش از میزان قراردادشان چغندر قند کشت کنند کارخانجات قند استان میزان مازاد را تحویل نخواهند گرفت.

شهریاری گفت: بر اساس سیاست های ابلاغی، خروج چغندر قند استان برای فروش در خارج از استان نیز ممنوع است.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه در سال گذشته بجای 23 هزار هکتار، 38 هزار هکتار چغندر قند در استان کشت شد که این مساله مشکلاتی را هم در تحویل چغندرقند توسط کارخانجات و هم در پرداخت مطالبات چغندرکاران ایجاد کرد.

شهریاری از فرمانداران استان نیز خواست در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ها، میزان کشت چغندرقند را مدیریت و نظارت نمایند.

مقام عالی استان بر لزوم کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی نیز تاکید کرد و گفت: باید با برنامه ریزی های لازم، کشاورزان استان را برای استفاده از سیستم های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی شان تشویق نماییم.

استاندار آذربایجان غربی به مساله چاه های غیرمجاز در استان نیز اشاره کرد و از فرمانداران خواست در جلسه آتی شورای حفاظت از منابع استان گزارشی از اقدامات انجام گرفته در راستای انسداد چاه های غیرمجاز در شهرستان ها ارائه کنند.

وی گفت: اگر دستگاهی در اجرای وظایف خود در موضوع حفاظت از منابع آب کوتاهی کند، فرمانداران گزارش آن را به استانداری ارسال کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان و دبیر شورای حفاظت از منابع آب استان نیز در این جلسه اولویت های حفاظت از منابع آب استان در سال آتی را تبیین نمود.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار