کد خبر: ۵۸۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶ 18 March 2018

نیرو‌های ارتش ترکیه پس از اشغال شهر عفرین سوریه مجسمه عبدالله اوجالان رهبر زندانی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) را در مرکز شهر عفرین پایین کشیده و پرچم خود را در این شهر برافراشتند.

به گزارش ایرنا نیرو‌های ارتش ترکیه با همراهی عناصر شبهه نظامی ارتش آزاد سوریه در پنجاه و هشتمین روز عملیات شاخه زیتون صبح امروز کنترل شهر عفرین را به دست گرفت.

ستاد کل ارتش ترکیه اعلام کرد که شهر عفرین به کنترل نیرو‌های ترکیه و نیز عناصر شبهه نظامی ارتش آزاد سوریه در آمده و هم اکنون عملیات پاکسازی شهر از مین‌ها و نیز بمب‌های دست ساز کار گذاشته شده جریان دارد.

پیش از این شهر عفرین در کنترل یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی. پ. گ)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ. ی. د) و نیرو‌های حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) قرار داشت.

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که با تنگ‌تر شدن حلقه محاصره و نیز پس از ایجاد کدیدور امن برای خروج غیرنظامیان و ساکنان عفرین، بسیاری از نیرو‌های ی. پ. گ، پ. ی. د. و پ. ک. ک. از عفرین خارج شده اند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه ساعاتی پیش اعلام کرد که 'در پنجاه و هشتمین روز عملیات شاخه زیتون، مرکز شهر عفرین به کنترل کامل ارتش ترکیه در آمده است. '

وی همچنین ادعا کرد: 'ضمن پاکسازی تمامی آثار تروریست‌ها از عفرین، تمامی زیر ساخت‌های این منطقه را برای زندگی مردم این منطقه تامین کرده و آماده خواهیم ساخت و در گام اول، اقدامات لازم را برای بازگشت همه مردم پناهجوی عفرین به موطن و خانه خود انجام خواهیم داد. '

در عملیات شاخه زیتون در محدوده شهر عفرین که بنا به اعلام مقامات و رسانه‌های ترکیه از چند روز پیش به محاصره کامل نیرو‌های مسلح ترکیه و نیز عناصر شبه نظامی ارتش آزاد سوریه در آمده، تصرف ۲ هزار کیلومتر هدف گذاری شده و بخش اعظم این منطقه تا کنون به اشغال نیرو‌های ترکیه و ارتش آزاد سوریه در آمده است.

ارتش ترکیه از روز ۲۰ ژانویه (۳۰ دی ماه ۱۳۹۶) با تجاوز آشکار به خاک سوریه و با همراهی نیرو‌های موسوم به ارتش آزاد سوریه، عملیاتی را به نام شاخه زیتون در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرده است.

دولت سوریه نیز با اشغالگری خواندن اقدام دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، خواستار خروج نیرو‌های ارتش این کشور از خاک خود شده است.

نقض حاکمیت ملی سوریه و نیز حضور نظامی در خاک سوریه بار‌ها توسط مجامع جهانی و دولت‌های بی طرف محکوم شده و حتی مخالفت‌هایی را در داخل ترکیه به دنبال داشته به طوری که تا کنون بیش از یکهزار نفر از مخالفان این عملیات توسط دولت ترکیه بازداشت شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار