مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در حال حاضر داراب ۶ هزارو ۳۷۴ موقوفه و ۳۶ هزارو ۶۲۳ رقبه است که از این بین ۱۲۰ موقوفه در سال جاری به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۵۸۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴ 18 March 2018

به گزارش تابناک اذربایجان غربی ، حجت الاسلام یاسر جوانبخت در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد با اشاره به اینکه در سال جاری برای اولین بار در استان ۳۲۰ سند اجاره با متصرفین منعقد و حقوق موقافات اخذ شده است، اظهار کرد: امسال ۱۵ درصد رشد درامد اجارات داشته ایم و در مجموع عواید موقوفات ۱۰ درصد رشد نسبت به برنامه و ۴۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شاهد بوده ایم .

وی با بیان اینکه ۲ هزارو ۹۰۰ سند اجاره منقصی شده تجدید بروزرسانی و معوقات موقوفات وصول شد ادامه داد: همچنین تعیین تکلیف ۳۰۰۰ رقبه به جهت سرمایه گذاری، بروزرسانی و ۲۹ هزار رقبه استان ارزش گذاری و اطلاعات پایه ۵۸۰۰ رقبه اصلاح و در سامانه جامع موقوفات تایید شده است.

وی با تاکید به اینکه رویکرد اوقاف افزایش فعالیت های قرانی و توسعه مراکز قران کریم است خاطر نشان کرد: بودجه اختصاصی دولت به فعالیت های قرانی کافی نیست و موصوع عدم حمایت از موسسه های قرانی ریشه در سیاست های کشوری دارد.

جوانبخت با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری به منظور خدمات رسانی به زائران نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه در ۲۵ امامزاده و بقعه آذربایجان غربی برگزار می شود بیان کرد: ۳۰ باب زائرسرا با ظرفیت ۱۸۰ نفر در تکیه حضرت ابوالفضل شهرستان چایپاره، هفت باب زائرسرا با ظرفیت ۷۰ نفر در امامزاده محمد و ابراهیم (ع) و سه زائرسرا با ظرفیت ۳۰ نفر در امامزاده غریب حسن(ع) برای اسکان زائران نوروزی آماده شده است.

وی افزود: لحظه تحویل سال، مراسم عزاداری روز شهادت امام هادی(ع)، برپایی خیمه های معرفت و اقامه نماز جماعت با حضور روحانیون بومی و اعزامی از برنامه های جنبی طرح آرامش بهاری در سال جدید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار