این نخستین بار در 3 سال گذشته است که حوثی‌ها همزمان چند موشک را به چند شهر مختلف عربستان سعودی شلیک می‌کنند.
کد خبر: ۵۸۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵ 27 March 2018
 

دولت عربستان سعودی اعلام کرد دفاع ضد موشکی این کشور 7 موشک شلیک شده از جانب حوثی‌ها به سمت شهر ریاض و 4 شهر دیگر عربستان را در آسمان رهگیری و منهدم کرده است.

به گزارش عصرایران به نقل از نیویورک تایمز، ژنرال "ترکی المالکی" سخنگوی ائتلاف نظامی تحت رهبری سعودی برای حمله به یمن با اعلام این خبر گفت این موشک ها یکشنبه شب به سمت 5 شهر عربستان سعودی از جمله ریاض شلیک شده اند، اما پیش از اصابت به وسیله دفاع ضد موشکی " پاتریوت" سعودی ها رهگیری و منهدم شده است.

به نوشته نیویورک تایمز در صورت صحت ادعای این مقام نظامی سعودی، این حمله گسترده ترین حمله موشکی حوثی ها به شهرهای عربستان از زمان آغاز حمله عربستان سعودی و متحدانش به یمن در 3 سال گذشته خواهد بود.

بر اساس اعلام ژنرال المالکی مقصد 3 موشک شهر ریاض بوده و مقصد 4 موشک بعدی شهرهای خمیس، مشیط، نجران و جازان در جنوب غرب عربستان سعودی بوده است.

بر اساس اعلام سعودی ها یک شهروند مصری تبار ساکن عربستان سعودی در اثر این حمله موشکی حوثی‌ها کشته شده است.

عربستان سعودی حساسیت فوق العاده ای روی حملات موشکی گروه انصارالله یمن دارد و در اغلب موارد این حملات را با حملات هوایی گسترده به شهرهای یمن از جمله صعده و صنعا تلافی می کند.

عکس آرشیوی؛ حمله جنگنده های سعودی به شهر صنعا یمن/EPA

جنگ یمن؛ شلیک 7 موشک حوثی‌ها به سمت 5 شهر عربستان سعودی

حمله 4 ماه پیش حوثی‌ها با استفاده از موشک دوربرد "برکان 2 " به حومه فرودگاه بین المللی شهر ریاض جنجال گسترده‌ای به پا کرد و عربستان سعودی و حامیانش دولت جمهوری اسلامی ایران را متهم به ارسال موشک به یمن و کمک تسلیحاتی به گروه انصارالله کردند؛ ادعایی که از سوی جمهوری اسلامی ایران رد شده است.

حمله دیشب انصارالله به شهرهای سعودی در حالی انجام شده که "محمدبن سلمان" ولیعهد متنفذ سعودی برای سفری طولانی و 20 روزه در آمریکا به سر می برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار