تأکیدات استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری:
استاندار آذربایجان شرقی پرهیز از خرید کالای خارجی و بهبود فضای کسب و کار از طریق کاهش فرایندهای اداری را دو وظیفه اصلی مدیران اجرایی در راستای "حمایت از کالای ایرانی" عنوان کرد و با توصیه مدیران استان به ارتباط نزدیک با مردم و تعامل با رسانه‌ها، تأکید کرد که مسئولان اجرایی باید نقدپذیری و پاسخگویی را در عمل نشان دهند.
کد خبر: ۵۸۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 12 April 2018

دکتر مجید خدابخش در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی، با تسلیت شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و تبریک فرارسیدن عید سعید مبعث، گفت: قرآن کریم پیامبر اکرم(ص) را اسوه حسنه معرفی کرده است و همه ما باید رفتارهای آن حضرت را الگوی رفتاری خویش قرار دهیم.

وی با بیان اینکه شرح صدر یکی از ویژگی‌های پیامبر اسلام(ص) است که در قرآن ذکر شده، افزود: شرح صدر و صبر و تحمل در برابر مشکلات یکی از ابزارهای مدیریتی است که در ادبیات جدید مدیریتی به‌نام هوش هیجانی شناخته می‌شود و یکی از معیارهای انتخاب مدیران در نظام‌های مدیریتی دنیاست.

خدابخش با بیان اینکه نرم‌خویی از دیگر ویژگی‌های پیامبر اسلام(ص) است، افزود: تمرین سیره مدیریتی پیامبر اکرم(ص) به‌عنوان الگوی رفتاری، نقش مهمی در خودسازی فردی و بهسازی فضای مدیریتی دارد که همه مدیران استان باید نسبت به آن توجه کافی داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود به بیان وظایف مدیران اجرایی در راستای تحقق شعار سال پرداخت و تأکید کرد: اولین وظیفه دستگاه‌های اجرایی آن است که از خرید کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی پرهیز کنند و بر تحقق این موضوع نیز نظارت داشته باشند.

وی، کاهش فرایندهای اداری را دومین وظیفه مهم مدیران اجرایی در راستای حمایت از کالای ایرانی ذکر کرد و گفت: اگر می‌خواهیم از کالای ایرانی حمایت شود باید فضای کسب و کار بهبود یابد و این امر نیز نیازمند حذف فرایندهای اضافی و تسریع در صدور مجوزهای تولید است.

خدابخش خاطرنشان کرد: شاید برخی از فرایندهای اداری، زمانی لازم بود اما امروز وجود آنها دست‌وپاگیر و مشکل‌آفرین است، بر این اساس از مدیران استان خواستیم که در هر دستگاه اجرایی مخصوصاً دستگاه‌های خدمات‌رسان، سه فرایند اضافی شناسایی و حذف شود و قطعاً این کار شدنی است.

وی با بیان اینکه بورکراسی اداری زمینه‌ساز فساد و انحراف در دستگاه‌های اجرایی است، گفت: برخی از شیوه‌های عرفی و تجربی در طول زمان خود را بر سیستم اداری تحمیل کرده‌اند که باید تلاش کنیم این شیوه‌ها حذف و اصلاح شود.

خدابخش اظهار کرد: مدیران اجرایی استان امسال باید نسبت به این دو موضوع مهم که ذکر شد توجه داشته باشند، البته در راستای حمایت از کالای ایرانی، از بخش خصوصی هم انتظاراتی داریم که در جلسات تخصصی مربوط اعلام خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه ارتباط نزدیک با مردم را از مهم‌ترین وظایف مدیران ذکر و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان را به ارتباط با رسانه‌ها و حضور در برنامه‌های صداوسیما توصیه کرد.

وی گفت: لازم نیست رسانه‌ها از ما تعریف و تمجید کنند، چراکه ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم. باید اجازه دهیم که رسانه‌ها از زبان خود ما مشکلات را بیان کنند؛ چراکه اگر ما مشکلات را برای مردم توضیح ندهیم عملاً مردم را به سمت رسانه‌های بیگانه سوق می‌دهیم و رسانه‌های معاند فرصت سوءاستفاده از مشکلات را پیدا می‌کنند.

خدابخش با بیان اینکه انتقاد رسانه‌ها ابزار مهمی برای بهبود امور است، افزود: مدیران استان باید نقدپذیری، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی را در عمل نشان دهند؛ پاسخگویی روی دیگر اختیارات است و باید صادقانه مردم را در جریان مشکلات قرار دهیم.

وی همچنین با بیان اینکه جلب رضایت مردم در کنار تحقق شعار سال باید سرمشق مدیران باشد، گفت: حضور فعالانه در فضای مجازی و شنیدن نظرات و انتقادهای مردم و حضور در شهرستان‌ها و نشست و برخاست با مردم، انتظارات مدیریت ارشد استان از مسئولان دستگاه‌های اجرایی است.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر رئیس جمهور به استان در اردیبهشت امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ایجاد زیرساخت‌ها مهم‌ترین وظیفه دولت در راستای بهبود فضای کسب و کار است، بنابراین مهم‌ترین خواسته ما از هیأت دولت در این سفر، حل مسائل و مشکلات مربوط به حوزه راه و راه‌آهن خواهد بود.

وی در خصوص تثبیت نرخ ارز از سوی دولت نیز گفت: ثبات نرخ ارز، در چرخه تولید و سرمایه‌گذاری یک اصل است؛ البته بنای دولت، آزاد بودن بازار ارز بود اما نوسان‌ها و تحولات اخیر در حوزه ارز، منجر به این تصمیم شد و امیدواریم این تصمیم ملی با تدابیر دولت تداوم یابد.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار