استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهتمام ویژه دولت دوازدهم برای توسعه جاده های استان، گفت: امسال بیش از 100 میلیارد برای اصلاح نقاط حادثه خیز، ورودی شهرها، بهبود و اجرای روکش آسفالت جاده های این استان هزینه می شود.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی شهریاری در جلسه شورای اداری شهرستان تکاب افزود: این اعتبار در شورای برنامه ریزی استان به تصویب می رسد و برای اجرای طرح اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده های آذربایجان غربی هزینه می شود.

وی با اشاره به ضرورت تلاش ویژه مسئولان برای رفع مشکلات مناطق دورافتاده استان، گفت: رفع عقب ماندگی ها و توسعه مناطق محروم و دورافتاده آذربایجان غربی نیازمند کار و تلاش جدی مدیران است.

وی بیان کرد: کمبودها و محرومیت های مناطق دورافتاده استان با همت جدی و برنامه ریزی مناسب مدیران قابل رفع است.

شهریاری اظهار کرد: برای توسعه روستاها و مناطق محروم باید علاوه بر بازنگری در اجرای طرح های هادی، سرمایه گذاری و کار اقتصادی در زمینه ظرفیت های مناطق محروم انجام شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت های تکاب در بخش های مختلف، گفت: تکاب با وجود توانمندی های زیاد در بخش های گردشگری، معادن، و کشاورزی دارای محرومیت و عقب ماندگی های فراوانی است.

شهریاری با بیان اینکه تکاب در بسیاری از شاخص های توسعه در رتبه های پائین در میان شهرهای استان قرار دارد، ادامه داد: دستگاه های اجرایی استان برای رفع محرومیت از این شهرستان اهتمام ویژه داشته و با برنامه ریزی مدون، اعتبارات مناسبی تخصیص دهند.

وی با اشاره به بازدید از مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب، اضافه کرد: سرمایه گذاری در بخش گردشگری تکاب موجب رشد و توسعه اقتصادی این شهرستان و ایجاد اشتغال برای جوانان می شود و تحقق این موضوع نیازمند همت مدیران است.

وی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی زمینه سرمایه گذاری در بخش توسعه گردشگری در مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان و سایر امکان گردشگری تکاب را فراهم کنند.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری در بخش گردشگری تکاب و مجموعه تخت سلیمان موجب رشد و توسعه اقتصادی این شهرستان می شود.

وی اضافه کرد: امسال 60 میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت ریزی 30 کیلومتر از راه های روستایی تکاب اختصاص خواهد یافت.

شهریاری افزود: سه موضوع اساسی شهرستان تکاب در زمینه کشاورزی، گردشگری و آب و فاضلاب را به صورت جدی پیگیری و در زمینه توسعه جاده های تکاب نیز با وزیر راه و شهرسازی دیدار خواهم کرد.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم میاندوآب، شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: توسعه و رفع محرومیت از تکاب نیازمند برنامه ریزی منسجم و نگاه ویژه مدیران استانی است.

همایون هاشمی افزود: این شهرستان ظرفیت های بالقوه فراوانی از جمله طبیعت بکر، معادن غنی و میراث فرهنگی و جاذبه های گردشگری منحصر بفرد دارد و شکوفا شدن این مزایا موجب رفاه و آسایش مردم می شود.

وی با بیان اینکه وضعیت محورهای مواصلاتی تکاب نامناسب و آزار دهنده است، ادامه داد: برای توسعه تکاب و سرمایه گذاری در بخش های مختلف باید جاده های این شهرستان بهبود و توسعه یابد.

وی با اشاره به سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان تکاب گفت: امیدواریم این سفر موجب رفع کمبودها و عقب ماندگی های این شهرستان شود.

فرماندار تکاب نیز در این جلسه با تشریح وضع طرح های عمرانی این شهرستان، گفت: توسعه جاده های تکاب عمده ترین مطالبه مردمی است.

علی مکرمی افزود: با بهبود وضعیت جاده ها و توسعه زیرساخت های تکاب زمینه حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در تکاب فراهم می شود.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری در اماکن و جاذبه های گردشگری تکاب می تواند موجب توسعه و رونق این صنعت در تکاب شود.

مکرمی ادامه داد: آغاز اجرای طرح فاضلاب شهری و تکمیل بیمارستان 64 تختخوابی تکاب نیز از دیگر نیازهای توسعه ای این شهرستان به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان غربی به همراه معاونان و چند تن از مدیران کل استان در سفری یک روزه علاوه بر دیدار با اهالی روستاهای تکاب از مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان و سد ساروق تکاب بازدید کرد و با حضور در جلسه شورای اداری تکاب به بررسی وضعیت توسعه این شهرستان پرداخت.