کد خبر: ۵۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 08 July 2015
به مناسبت لیالی قدر و شهادت مولای متقیان حضرن علی(ع) دو نمایش مذهبی با عنوان 'آخرین سحر' و 'مهرشکسته' در فردیس روی صحنه رفت.
سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فردیس در این باره به خبرنگار ایرنا، گفت: نمایش مذهبی آخرین سحر به کارگردانی بهنام زینلی در مجموعه پارک فردوسی از ساعت 23 الی یک بامداد و نمایش مذهبی مهر شکسته به کارگردانی علی آزادی در سالن ورزش پوریای ولی فردیس از ساعت 22 الی 24 اجرا می شود.

اسداله جعفری افزود: این دو نمایش به روایت و بازخوانی وقایع شهادت امام علی(ع) می پردازد و در این اجراها هنرمندان عرصه نمایش فردیس به شایستگی عشق و ارادت خود را به ساحت خاندان عصمت و طهارت(ع) ابراز می دارند.

وی اظهار داشت:هنر نمایش یکی از بهترین ابزارهای انتقال مفاهیم ارزشی به اقشار مختلف جامعه است که طی آن هنرمندان با بازسازی و تمثیل وقایع صورت گرفته در تاریخ اسلام قابلیت درک و اشراف بر شرایط وقوع حوادث تاریخی را در ذهن مخاطب بالا می برند ودر پی خود مظلومیت وارزشهای اخلاقی و رفتاری خصایل والای انسانی ائمه طاهرین(ع) و پیشوایان دینی را به عنوان الگوهای رفتاری جامعه به مخاطبین منتقل می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار