کانون کارآفرینی اساتید ، کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز ارومیه آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۵۹۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 28 April 2018

به گزارش تابناك آذربايجان غربي حسین زاده رییس دانشگاه پیام نور ارومیه با اشاره به پتانسیل دانشگاه در خصوص پژوهش و حوزه کسب و کار گفت: دانش آموختگان دانشگاه باید وارد بطن جامعه بشوند، تا بتوانند در حوزه تخصص خود با درک صحیح مشکلات جامعه خود، باری را از دوش مردم و کشور بردارند.

وی با اشاره به سرمایه عظیم جوانان در کشور تاکید کرد: دانشجویان و دانش آموختگان باید رویکرد خود را برای توسعه کارهای ابتکاری و نو قرار دهند .
حسین زاده گفت: یکی از کارهای بسیار موثر و خوب در حال اجرا در دانشگاه پیام نور ، افتتاح مراکز و حوزه های مشاوره اشتغال و کارآفرینی است که هدف اصلی از ایجاد این مراکز ترویج کارآفرینی به عنوان یک ابزار موثر در توسعه ملی، ارتقاء جایگاه و منزلت کارآفرینی است.
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز ارومیه یادآور شد: امیدواریم راه‌اندازی این کانون منجر به تربیت و پرورش دانش آموختگان مهارتی کارآفرین، ارتباط دانشجویان با کارآفرینان به منظور استفاده از تجربیات و ایجاد شبکه‌ای بین دانشگاه، صنایع و کارآفرینان شود.
کریم زاده مسئول کارآفرینی و پژوهش دانشگاه  پیام نور ارومیه در خصوص ایجاد مراکز کار آفرینی گفت: این مراکز با هدف ارائه مشاوره‌های شغلی به دانشجویانی که درصدد راه‌اندازی کسب و کار جدید هستند و نیاز به مشاوره شغلی جهت رفع مشکلات و موانع کسب و کار دارند، ایجاد شده و خدماتی در راستای بهبود توسعه کسب و کار کسانی‌که براساس علاقه ، استعداد، مهارت رشته تحصیلی و یا نیاز بازار، مشاوره‌های مختلفی ارائه می دهد.
وی افزود : هدف اصلی ایجاد کانون کارآفرینی دانشگاه استعداد سنجی ، هدایت حرفه ای دانشجویان، آشنایی با انوع الگوهای جستجوی شغلی و کاریابی، برگزاری کارگاه های آموزش کارآفرینی و مهارت های شروع کسب و کار، تشکیل اتاق ایده های کارآفرینی دانشجویی و برگزاری دوره های دانشجویی کارآفرینی می باشد.
وی با بیان این که فرد کارآفرین با ایده جدید محصول و خدماتی نو ارایه می دهد، اظهار کرد: همه ما بایستی برای ارتقاء کارآفرینی و نوآوری در جامعه تلاش کنیم و اظهار امیدواری کرد تا با نگاه جدید بتوانیم در آینده کشور اثرگذار باشیم و در بحث تولید و اشتغال گام های اساسی برداریم.

کریم زاده افزود : فعال کردن بخش خصوصی به تنهایی موجب نخواهد شد تا خلاقیت و نوآوری در کشور رشد کند مگر این که به دنبال ایده های جدید باشیم. و با استفاده از جوانان و افراد متخصص و صاحب ایده می توان جهت ایجاد اشتغال پایدار گامهای مهم و اثر بخشی را برداشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار