تاکنون برای تثبیت شن‌های روان دریاچه ارومیه ۱۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
کد خبر: ۶۰۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳ 05 May 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ناصر حیدری پوری، معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های احیای دریاچه ارومیه گفت؛ در راستای بیابان زدایی و تثبیت شن‌های روان دریاچه ارومیه تاکنون ۱۷ میلیارد تومان اعتبار به آذربایجان غربی اختصاص یافته که پروژه‌های اجرایی نیز قابل قبول است.
وی با بیان اهمیت مشارکت جوامع محلی در احیا دریاچه ارومیه، تصریح کرد: موفقیت در اجرای طرح‌های برنامه ریزی شده برای احیای دریاچه ارومیه نیازمند مشارکت مردم، کشاورزان وجوامع محلی است.
موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز گفت: ۶۵۰۰ هکتار کانون اصلی ریزگرد تحت حاکمیت عرصه منابع طبیعی در این منطقه مهار و ۲۰۰ هزار هکتار از سامانه عرفی مشرف به دریاچه ارومیه با ساماندهی چرا و قرق بیابان‌زدایی شده‌اند.

وی ادامه داد: در سال ۹۴ و ۹۵ عملیات اجرایی مقابله با کانون‌های ریزگرد در داخل پارک ملی دریاچه ارومیه به سازمان جنگل‌ها و مراتع محول شد که ۱۲۰۰ هکتار در ارومیه و بیش از ۳۰۰ هکتار در سلماس و ۴۸۰ هکتار در جبل کندی عملیات بوته‌کاری و نهال‌کاری و نگهداری انجام شده است.
موسوی افزود: کنترل هرز آب در ۲۶۰۰ هکتار، عملیات قرق در ۷۰۹۳ هکتار، نهال‌کاری در ۶۰۴ هکتار، بوته‌کاری در ۱۴۱۸ هکتار، توانمندسازی جوامع محلی در قالب ترسیب کربن در ۱۵ هزار و آبیاری گززار‌ها در ۴۹۸ هکتار از جمله اقدامات این اداره‌کل از سال ۹۳ تاکنون برای تثبیت و مقابله با کانون‌های ریزگرد‌ها در استان بوده است.
انتهای پیام/ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار