قائم مقام معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی، از ممنوعیت برگزاری مراسم افطاری بر اساس بند و تبصره ۲۰ قانون بودجه ۹۷ برای دستگاه‌هایی که از بودجه کلی کشور استفاده می‌کنند، خبر داد.
کد خبر: ۶۰۵۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴ 13 May 2018
 
 

خانه ملت نوشت: قائم مقام معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی، از ممنوعیت برگزاری مراسم افطاری بر اساس بند و تبصره ۲۰ قانون بودجه ۹۷ برای دستگاه‌هایی که از بودجه کلی کشور استفاده می‌کنند، خبر داد.

غلامرضا اسداللهی با اعلام این خبر که بر اساس قانون اجرای مراسم افطاری در دستگاه‌های اجرایی ممنوع شده است در تشریح جزییات آن گفت: امسال در قانون بودجه محدودیت هایی را نسبت به سنوات گذشته برای هزینه کردها در نظر گرفته اند، کما اینکه در بند و تبصره 20 قانون بودجه 97 تامین هزینه افطاری تمام دستگاه های اجرایی از محل بودجه کل کشور چه اعتبارات عمومی، چه اختصاصی و چه منابع داخلی یا اعتبارات خارج از شمول یا منابع حاصل از صرفه‌جویی با هر میزانی که باشد ممنوع شده است که در ماده 5 قانون خدمات کشوری هم تمام دستگاه ها را شامل می شود.

قائم مقام معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس مجلس شورای اسلامی به لحاظ اجرای صحیح قانون بودجه هم به معاونت نظارت مجلس دستور داده که اجرای این بند از قانون را پیگیری کند و هم خود به دولت و سایر دستگاه هایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند متذکر شده که تمهیداتی بیندیشند تا قانون به نحو صحیحی اجرا شود.

دستگاه‌ها نمی‌توانند از بودجه کلی کشور برای شرکت در امور خیر استفاده کنند

وی تصریح کرد: این بند از قانون در حالی ابلاغ می شود که هر سال برخی دستگاه ها و شرکت های دولتی سفره هایی را تحت عنوان افطاری برای کارمندان و برخی مدیران دولتی مهیا می کردند و این روند هم در سطح وزارتخانه ها، شرکت ها و ادارات کل استانی و برخی شهرستان ها هم رویه شده بود به همین دلیل این ممنوعیت به صراحت در قانون بودجه آمد.

اسداللهی با تاکید بر اینکه باید این امر در قالب حکم کلی و ارشادی عملیاتی شود یادآورشد: این نوع هزینه کردها پرده نویسی برای مراسم گوناگون اداری اعم از خیر مقدم گویی را نیز شامل می شود تا در پی آن به سمتی حرکت کنیم که بودجه به نحوه بهینه و در جهت هدف گذاری های صورت گرفته هزینه شود و از بریز و بپاش پرهیز شود.

وی اظهار کرد: البته در سنوات گذشته دستگاه‌هایی هم بودند که با نیت خیر بودجه ای از محل صرفه جویی خود و وجوهی که از کارکنان آنها جمع آوری شده بود ارزاقی تهیه کرده و در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی قرار می دادند تا به خانواده های نیازمند برسد که این امری پسندیده است که در سیره ائمه اطهار(ع) نیز بدان تاکید شده است اما استفاده از اموال دولتی حتی در جهت این نوع اقدامات هم نه تنها مجوز شرعی و قانونی ندارد، بلکه به صراحت منع شده است.

قائم مقام معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امسال قطعا در راستای اجرای صحیح قانون بودجه بعد از ابلاغ رئیس مجلس شورای اسلامی این معاونت نیز روند اجرای آن را به طور جدی پیگیری می کند تا تخلفی در این زمینه صورت نگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار