کد خبر: ۶۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱ 14 July 2015
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمبود مرشد و مربی مهمترین مشکل ورزش پهلوانی در کهگیلویه و بویراحمد است.

علی شاقطبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم ، اظهار داشت: ورزش باستانی با تاسی از مولای متقیان علی(ع)، خلق و خوی مردانگی و مروت را در ورزشکاران بر می‌انگیزد.

رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه ورزش باستانی در بین ورزشکاران به ادب و جوانمردی معروف است، گفت: هدف این ورزش پرورش روح وجسم است.

وی با اشاره به کمبود مرشد در استان، عنوان کرد: امسال‌ کلاس‌های مرشدی در استان برگزار می‌شود و تعدادی از مرشدان برتر استان جهت دریافت رتبه بندی به تهران اعزام می‌شوند‌.

شاقطبی با اعلام برگزاری کلاس مربیگری در استان، بیان کرد: با توجه به بودجه و اعتبار امسال هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان در نظر دارد مسابقات مختلف باستانی را در سطح استان برگزار کند.

وی با یادآوری مشکلات مختلف زورخانه پوریای ولی دهدشت، تصریح کرد: زورخانه پوریای ولی دهدشت یکی از فعال‌ترین زورخانه‌های استان است و برای حل تامین اعتبار و مشکلات این زورخانه تصمیمات مناسبی اتخاذ می‌شود.

رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان با اشاره به مشکلات مالی، افزود: مشکل عمده این ورزش در استان نداشتن مربی و مرشد قوی و همچنین نداشتن حتی یک داور استانی است.

شاقطبی خواستار توجه ویژه به این ورزش باستانی شد و گفت: مربیان و مرشدهای استان دچار مشکلات عدیده‌ای هستند که تمام تلاش خود را برای تحت پوشش بیمه قراردادن این افراد به کار می‌بریم.

وی زورخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد را پنج مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد تنها دو مورد در شهرهای دهدشت و یاسوج فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار