بهرام قاسمی: نگاه خوش‌بینانه‌ای به این مساله نداریم و معتقدیم دولت کره باید با هوشیاری کامل در این خصوص برخورد کند چرا که ماهیت حاکمیت آمریکا ماهیتی نیست که بتوان خوش‌بینانه درباره آن قضاوت کرد.
کد خبر: ۶۱۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ 11 June 2018
 
 

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آستامه مذاکرات مهم خلع سلاح هسته ای کره شمالی به دولت کره شمالی هشدار داد تا مراقب آمریکا باشد.

به گزارش عصرایران، "بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز (دوشنبه) با اشاره به سابقه کارشکنی های آمریکا و تخطی و خروج این کشور از معاهدات بین المللی به دولت کره شمالی توصیه کرد با هوشیاری کامل با آمریکا مذاکره کند.

این نخستین واکنش رسمی جمهوری اسلامی ایران به دیدار در شرف انجام سران آمریکا و کره شمالی است. کیم جونگ اون و دونالد ترامپ رهبران کره شمالی و آمریکا فردا (سه شنبه) در سنگاپور مذاکره خواهند کرد. دستور کار این مذاکره خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ در ازای دریافت تضمین های امنیتی و مشوق های اقتصادی است.

"بهرام قاسمی" درباره مذاکره سران آمریکا و کره شمالی افزود: "موضع ایران در این رابطه کاملا روشن است و تغییری در آن انجام نشده، ما علاقه‌مندیم در شبه جزیره کره مثل سایر نقاط جهان صلح و ثبات و امنیت برقرار باشد و هر گامی به این روند کمک کند و نیز به توسعه اقتصادی و رفاه این منطقه از آن استقبال می‌کنیم."

او افزود: با توجه به پیشینه و تاریخ رفتار و روابطی که از آمریکا می‌شناسیم به ویژه از شخص آقای ترامپ که در مدت ریاست‌جمهوری‌اش اقداماتی مبتنی بر کارشکنی، خروج از توافق‌ها و قراردادها و تخطی از تعهدات انجام داده است به ویژه در رابطه با برجام، نگاه خوش‌بینانه‌ای به این مساله نداریم و معتقدیم دولت کره باید با هوشیاری کامل در این خصوص برخورد کند چرا که ماهیت حاکمیت آمریکا ماهیتی نیست که بتوان خوش‌بینانه درباره آن قضاوت کرد."

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار