وزیر نفت پس از پایان نشست اوپک در جمع خبرنگاران گفت: تصمیم امروز اوپک همان حرفی بود که روز اول بر آن تاکید داشتم؛ یعنی حفظ توافق قبلی اوپک.
کد خبر: ۶۲۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۶ 23 June 2018

 

به گزارش شانا از وین، بیژن زنگنه امروز (جمعه اول تیر ماه) پس از برگزاری نشست ۱۷۴ اوپک، با بیان این مطلب افزود: همانطور که قبلا تأکید کرده بودم، توافق اوپک که در نوامبر ۲۰۱۶ حاصل شده بود، حفظ شد و معتبر است؛ تنها تصمیم گرفتیم تعهد بیش از ۱۰۰ درصدی از بازار حذف شود و میزان پایبندی اعضا به توافق به ۱۰۰ درصد کاهش یابد.

صحبت‌های زنگنه ناظر بر آن است که هم‌اکنون به جای یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه توافق شده در نشست نوامبر ۲۰۱۶ اوپک، اعضا بالغ بر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت کمتری به بازار عرضه می‌کنند و پایبندی را به بیش از ۱۵۰ درصد رسانده‌اند.

زنگنه افزود: برخی اعضا که کمتر از سهمیه تولید کرده‌اند، می‌توانند تولید بیشتری داشته باشند؛ باید دید این تصمیم در عمل چگونه اجرا خواهد شد.

وی از اعلام اعداد خودداری کرد و گفت: رقم نمی‌گویم، چون فکر می‌کنم تنها تعداد کمی از اعضای اوپک می‌توانند بیشتر تولید کنند، اما درباره پایبندی ۱۰۰ درصدی توافق کردیم.

وزیر نفت اتخاذ این تصمیم را حاصل توافق و حسن نیت اعضا دانست و گفت: فکر می‌کنم این تصمیم اوپک قابل قبول و معقول است؛ این توافق از جولای اجرایی خواهد شد.

زنگنه اظهار کرد: همانطور که پیش‌بینی می‌کردم برخی اعضا نمی‌خواستند حرفی علیه آمریکا یا درباره سیاست‌زدایی از بازار نفت بزنند. من این را می‌دانستم و یادآور شدم که این اتفاق ممکن است برای هر یک از اعضا بیفتد. می‌دانستم همه از این حرف استقبال نمی‌کنند، اما خواستم ثبت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار