معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: آن دسته از موسسه های مالی و اعتباری که از امنیت موجود در آذربایجان غربی به سودآوری رسیدند اما مشارکتی در توسعه استان ندارد باید درب خود را ببندد و استان را ترک کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری ایرنا، رضا حسینی روز دوشنبه در ششمین جلسه کارگروه اشتغال آذربایجان غربی با گلایه از همکاری نکردن تعدادی از بانک ها در ارائه تسهیلات به واحدهای اقتصادی، گفت: گزارشی از این بانک به مدیریت مرکزی آنان ارسال می شود و معتقدیم که وظیفه بانک ها تنها نصب یک تابلو بر یک ساختمان نیست و باید در توسعه منطقه مشارکت داشته باشند.
وی همچنین از مدیریت بانک کشاروزی آذربایجان غربی به دلیل اعطای تسهیلات مناسب به واحدهای اقتصادی و تولیدی استان قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه برای به حرکت درآوردن چرخ های اقتصادی آذربایجان غربی نیازمند مشارکت همگانی هستیم، بیان کرد: عملکرد ضعیف دستگاه های اجرایی در این رابطه قابل قبول نیست و میزان مشارکت دستگاه ها در پنجره واحد سرمایه گذاری به صورت هفتگی کنترل می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه سمت و سوی جلسات اقتصادی باید در جهت حل مشکلات باشد نه صرفا گزارش دهی، گفت: بهبود وضعیت اقتصادی بدون تعریف نقشه راه ممکن نیست.
وی از فرمانداران خواست تا در توسعه شهرستان ها با توجه به پارامترهای خاص به رقابت بپردازند و اضافه کرد: اتاق فکر مجزا در شهرستان های آذربایجان غربی متشکل از نخبگان محلی تشکیل و راه کارهای لازم برای حل کردن مشکلات اقتصادی ارائه شود.
حسینی از بانک ها خواست تا ساز و کار لازم برای برخورد با واحدهایی که با بهره کم اقدام به اخذ تسهیلات کرده اند ولی آن را در توسعه واحد خود هزینه نکرده اند اعمال کنند.
وی همچنین در واکنش به تعداد طرح های ارائه شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی برای دریافت تسهیلات بانکی، گفت: طرح های ارائه شده از سوی این اداره کل انگشت شمار هستند و این تعداد قابل قبول نیست؛ بنده اگر جای مدیرکل این اداره بودم، خود را به آب و آتش می زدم تا در این جلسه برای طرح های گردشگری اعتبار جذب کنم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه آذربایجان غربی نیز در این جلسه از افزایش سهم آذربایجان غربی از اشتغال پایدار روستایی خبر داد و افزود: این رقم به سه هزار و 360 میلیارد ریال رسیده است.
رضا نقی زاده با اعلام اینکه آذربایجان غربی رتبه دوم تسهیلات پرداختی توسط بانک های عامل به واحدهای اقتصادی را به خود اختصاص داده است، گفت: 870 طرح با اعتباری بالغ بر چهار هزار و 10 میلیارد ریال در کارگروه اشتغال آذربایجان غربی تایید شده است.
در ششمین جلسه کارگروه اشتغال آذربایجان غربی فرمانداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی به بیان نظرات و مشکلات خود پرداختند.