عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم چهلم آیت الله حسنی(ره):
آیت اله پورمحمدی در گفتگو با تابناک تبریز گفت: حجت الاسلام شیخ حسنی نمونه بارز ایثار و مجاهدت بود و از بیت المال برای خود کیسه ای ندوخت.
کد خبر: ۶۲۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ 27 June 2018

آیت اله پورمحمدی بمناسبت آیین چهلم مرحوم حجت الاسلام شیخ غلامرضا حسنی نماینده سابق ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار تابناک تبریز گفت: حسنی مجاهدی نستوه و انقلابی آذربایجان بود و صفا، سادگی و برخوردی ساده و محبت آمیز با همگان داشت و بین اقشار جامعه و طبقات مختلف تفاوتی قائل نبود.

پورمحمدی با اشاره به صفات اخلاقی مرحوم حسنی گفت: صداقت و بی ریایی مرحوم، زبان زد عام وخاص بود و ظاهر و باطن شخصیت وی یکی بود، هرگز محافظه کارانه رفتار نمی کرد و در بیان و تشخیص مسائل انقلاب با کسی تعارف نداشت.

وی افزود: مرحوم حسنی ایثار و مجاهدت را از کودکی آموخته بود و چون یتیم بزرگ شده بود حافظ امنیت خانواده خویش بود و به امر مادرش از 14 سالگی سلاح بر دوش داشت حتی در زمان جنگ تحمیلی مسلحانه در برابر دژخیمان در کنار مردم مقاومت می کرد و در شرایط وخیم آذربایجان، پشتیبانی مطمئن انقلاب بود و عدالت‌خواهی و شجاعت و صداقت از خصوصیات بارز او بود.

وی با تاکید بر نقش موثر حسنی در حفظ امنیت آذربایجان و کشور گفت: در جریان نقده و نیز مسائل پیرانشهر در برابر مزدوران خارجی، دمکرات ها، و چریکهای فدایی، نقش عمده ای داشت و در دیداری با سلاح نزد امام(ره) حضور یافته بودند، و روحانی باید مثل حسنی چنین خصوصیتی داشته باشد و همیشه آماده مجاهدت باشد.

وی ادامه داد: مرحوم ملا حسنی شخصیت فرا جناحی داشت و با وجود دو دوره نمایندگی مجلس هرگز برای خودش کیسه ندوخت و با وجود داشتن مسئولیت نمایندگی ولی فقیه استان و امام جمعه ارومیه، از دسترنج خود و فعالیت کشاورزی و دامداری امرار معاش می کرد و بارها توطئه های دشمنان در ترور وی ناکام مانده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبر در گرامیداشت یاد و خاطره حجت الاسلام حسنی افزود: شیخ حسنی همیشه به تشخیص خود عمل می کرد اما دستورات امام و ولی فقیه را به تشخیص های خود ترجیح می داد و مطیع وامر رهبری بود و مسئولیت پذیری از دیگر ویژگی های ان مرحوم بود.

امام جمعه مراغه با اشاره به حدیث نبوی" أقرب الناس درجة من درجة النبوة أهل الجهاد وأهل العلم " افزود: نزدیکترین مردم به مقام والای ولایت اهل علم و جهاد هستند و علما و مجاهدین در راه خدا از زمره این گروه هستند و در تاریخ شیعه شخصیت هایی مثل حکیم، مرحوم کاشانی و محمدتقی خوانساری که در برابر بیگانگان مقاومت کردند و حتی اسارت هم کشیدند و نمونه بارز آنها حضرت امام راحل و پیروان وی منجمله حاج آقای حسنی که عالم و مجاهدی بود که جان و هستی اش را در راه خدا گذاشته بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :