از صبح امروز اولین محموله کالایی از مرز تمرچین پیرانشهر با استفاده از کارت الکترونیک مرزنشینان ترخیص شد.
کد خبر: ۶۲۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ 27 June 2018

تابناک آذربایجان غربی : از صبح امروز اولین محموله کالایی از مرز تمرچین پیرانشهر با استفاده از کارت الکترونیک مرزنشینان ترخیص شد. در این طرح صاحبان کارت های الکترونیک مرزنشینی با حضور در محل ترخیص کالا کارت خود را در اختیار تجار و ترخیص کاران قرار می دهند و بابت آن هزینه ای دریافت خواهند کرد.

سیدعلی ترابی فرماندار پیرانشهر در این خصوص گفت: امروز اولین محموله کالایی به صورت آزمایشی از مرز با استفاده از کارت مرزنشینی ترخیص شد و سعی خواهد شد تا در طی روزهای آینده این طرح به طور کامل اجرایی گردد.

آقایی ترابی گفت در این طرح به ازای هر نفر ۷۰۰ هزار تومان تخفیف گمرکی در نظرگرفته شده است و برای یک خانواده ۴ نفری این مبلغ ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود.

فرماندار پیرانشهر افزود: از نکات مهم دیگر این طرح که می تواند بیشتر موجب رونق اقتصادی پیرانشهر شود می توان به این مورد اشاره کرد که این کالاها مجوز خروج از شهرستان به صورت تجمیعی را ندارند و افراد برای تهیه این کالاها باید به بازارچه های مرزی پیرانشهر مراجعه کنند که این نیز می تواند موجب رونق دوباره بازارچه پیرانشهر شود.

ترابی ادامه داد: هنوز بخش هایی از این طرح اجرایی نشده که به زودی سعی خواهیم کرد این طرح را به عنوان هدیه دولت به مرزنشینان به طور کامل اجرایی کنیم تا مردم شریف پیرانشهر از مزایای آن بهره مند شوند.

لازم به ذکر است که بخشی از کارت های الکترونیک مرزنشینان صادر شده و در روزهای اخیر در اختیار صاحبان کارت قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار