دلسوزان شهر بارها نسبت به خروجی ترمینال بزرگ سنندج که جنب تعویض پلاک است وبارها باعث تصادفاتی شده بود، هشدار داده بودند.
کد خبر: ۶۲۹۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 13 July 2018
 
 

عصر ایران ؛ کاوه معین‌فر - موسوی بیوکی، عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد: «طبق بررسی که ما انجام دادیم یک تریلی در یک ساعت غیر عرف در شهر حرکت کرده است و از طرف دیگر یک اتوبوس مسافربری در مکانی که نباید برای مسافر سوار کردن توقف کند، توقف کرده است و این دو خطای انسانی باعث وقوع این حادثه بوده است.»

واقعا خطای انسانی تنها عامل این حادثه بوده است؟ از رئیس پلیس راهور تا کارشناسان بومی همگی اذعان داشته اند بلوار دکتر حسینی سنندج نقطه حادثه خیز است!

در صورتی که احداث کمربندی حسینی شهر سنندج با طول 3800 متر و عرض 14 متر به دلیل شیب زیاد از همان ابتدا جای پرسش کارشناسان بوده ولی کسی پاسخگو نبوده و نیست! جایی که به دلیل عدم عقب‌نشینی و رعایت حریم جاده باریکتر شده است و فاقد هرگونه شانه خاکی یا فضای کافی بوده است.

دلسوزان شهر بارها نسبت به خروجی ترمینال بزرگ سنندج که جنب تعویض پلاک است وبارها باعث تصادفاتی شده بود، هشدار دادند اما باز هم گوش شنوایی وجود نداشته است.

خطای انسانی وقتی جایی از اعراب دارد که تمام موارد در حد استاندارد رعایت شده باشد ولی وقتی که زیرساخت این خیابان و منطقه موردنظر، به گواه کارشناسان و مردم عادی مشکل‌دار است دیگر مطرح کردن خطای انسانی به عنوان مقصر اصلی واقعا جای تعجب و سوال دارد.

تانکر سوخت، فاجعه، کردستان و باز خطای انسانی!
پس ازهر تصادف خونینی در این منطقه خطایی انسانی را عامل تصادف ذکر کرده وکوچک ترین اشاره ای به غیر استاندارد بودن جاده و ترافیک سنگین آن نمی‌کنند و بدین صورت مسئولیت مرگ بیگناهان را به عهده خودشان می اندازند.

حتما باید اتفاقی ناگوار روی دهد تا توجه‌ها به سمت مشکلی که وجود دارد جلب شود، حادثه وحشتناک سنندج (انفجار تانکر نفت در برخورد با اتوبوس) از این جنس اتفاقات است. علی الخصوص وقتی می فهمیم در میان 11 نفر جانباخته 1 مادر و 2 بچه اش و همچنین 2 برادر بوده اند. داغی که خانواده‌هایی را ویران کرده است.

این تانکر منفجر شده و صدها و هزاران تانکر دیگر (در سال) از مرز باشماق مریوان به سنندج آمده و از آنجا به سایر نقاط ایران می روند. جاده مریوان-سنندج یکی از جاده‌هایی است که بیشترین عبور و مرور تانکرهای سوخت در آن جریان دارد. کافی است یکبار از این جاده بگذرید تا با ازدحام این تانکرها رو به رو شوید. آنها مانند زنجیری در این جاده کوهستانی پشت هم قرار می‌گیرند. بنابر آمار از سال 87 تاکنون 186 تانکر حامل سوخت در محورهای مواصلاتی کردستان دچار سانحه شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار