رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه باید اشتراکات گردشگری شهر‌های همدان و شهمیرزاد شناسایی شود، گفت: همدان و شهمیرزاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی منقعد می‌کنند.
کد خبر: ۶۳۳۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 23 July 2018
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه باید اشتراکات گردشگری شهر‌های همدان و شهمیرزاد شناسایی شود، گفت: همدان و شهمیرزاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی منقعد می‌کنند.

به گزارش فارس، ابراهیم مولوی در جلسه صحن شورا با تبریک به بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد، اظهار کرد: اقدام اعضای تشخیص مصلحت نظام در رأی به بازگشت نیکنام به شورای یزد قابل تقدیر است و این موضوع را به هموطنان زرتشتی تبریک می‌گوییم.

وی با بیان اینکه این اقدام باعث خرسندی همه شد، گفت: این رأی باعث شد اقلیت‌هایی که زیر بیرق نظام مقدس جمهوری اسلامی برای دفاع از میهن عزیزمان جانفشانی کردند در پارلمان محلی حضور داشته و در کنار دیگر اعضای شورا به مردم و نظام خدمت‌رسانی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با اشاره به شهادت ۱۱ نفر از بسیجیان و پاسـداران انقلاب اسلامی در درگیری با تروریست‌ها، بیان کرد: شهادت مرزبانان دلیر و غیور به دست داعشیان وطنی را خدمت رهبر معظم انقلاب، خانواده‌های معظم این شهدای و مردم شریف ایران تسلیت می‌گوییم؛ امید است قدردان حافظان نظم و امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و آسایش امروز خود باشیم.

وی در ادامه با تسلیت درگذشت مادر شهیدان خدری، افزود: این روز‌ها شاهد عروج ملکوتی مادران شهدا این راست قامتان عشق هستیم و باید بکوشیم تا زمانی که این ستارگان در قید حیات هستند قدردانشان باشیم.

مولوی با تقدیر از حضور فرماندار مهدیشهر به همراه اعضای شورای شهر شهمیرزا در این جلسه، تصریح کرد: همدان و شهمیرزاد پتانسیل و ظرفیت‌های مشترکی در حوزه گردشگری دارند که باید از این اشتراکات در امر توسعه و پیشرفت این دو شهر بهره گرفت.

وی ادامه داد: ایجاد تعاملات فرهنگی و گردشگری بین مدیریت شهری کهن‌شهر همدان و شهمیرزاد باعث می‌شود که از تجربیات هم در بخش گردشگری استفاده کرده و رونق گردشگری را ایجاد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به درخواست رئیس شورای شهر شهمیرزاد در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دو شهر همدان و شهمیرزاد، خاطرنشان کرد: با تعاملات هر چه بیشتر بین شهرها، رضایت‌مندی بیشتری بین مردم ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه شهمیرزاد در مسیر زائران حرم امام رضا (ع) قرار گرفته است، یادآور شد: می‌توان از این ظرفیت با تبلیغات بیلبورد‌های رویداد همدان ۲۰۱۸ در این محور گردشگری استفاده کرد.

مولوی با بیان اینکه امیدواریم طرح خواهرخواندگی همدان و شهمیرزاد در صحن شورا‌های شهر همدان و شهمیرزاد مطرح و تصویب شود، اظهار کرد: در این صورت با همکاری و تعامل می‌توانیم دولت تدبیر و امید را در رسیدن به اهداف نظام که همان خدمت رسانی به مردم است کمک کرده و از پیچ و خمی که دشمنان این مرز و بوم ایجاد کرده‌اند به سلامت عبور کنیم.

فرماندار شهرستان مهدیشهر نیز با تقدیر از میزبانی خوب همدان از این هیأت به بیان پتانسیل و ظرفیت‌های شهر همدان پرداخت و گفت: همدان با وجود طبیعت زیبا و تاریخی در سطح ملی و بین‌المللی به خوبی معرفی نشده است.

حسن ارگی با بیان اینکه گردشگری سومین شاخصه اقتصاد جهان محسوب می‌شود، تصریح کرد: همدان شاخصه گردشگری خوبی دارد و باید این شاخصه کهن شهر زیبا به خوبی اطلاع‌رسانی شود.

وی با ابیان اینکه شهر شهمیرزاد نیز جزء ۱۴ شهر نمونه گردشگری ایران است، ادامه داد: شهمیرزاد و همدان شاخصه‌های مشترکی در امر گردشگری دارند و می‌توان از این ظرفیت در تبادلات گردشگری استفاده کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شهمیرزاد نیز به بیان جاذبه‌های گردشگری شهمیرزاد پرداخت و بیان کرد: صنعت گردشگری یکی از صنایع پاک و درآمدزایی است که در این زمینه بخش خصوصی نقش اول را باید ایفاء کند.

اسماعیلی‌زاده با تأکید بر رفع موانع سرمایه‌گذاری، ادامه داد: منابع و ظرفیت‌های گردشگری بالایی در دو شهر همدان و شهمیرزاد وجود دارد که باید با مدیریت و تعامل در راستای رونق صنعت گردشگری گام برداریم چراکه این اقدام رونق اقتصادی دو شهر را نیز به دنبال خواهد داشت.

شهردار شهمیرزاد که از جوانان موفق همدانی است نیز با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهمیرزاد، خاطرنشان کرد: در این شهر ساخت و ساز‌ها را محدود کرده‌ایم و بیشترین هدف ما حفظ باغات و بافت شهر است تا به خانه باغات آسیبی وارد نشود.

محمدصالح لقمانیان برای تعاملات گردشگری و فرهنگی اعلام آمادگی کرد و یادآور شد: می‌توانیم در انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی خیابان یا بلواری را در دو شهر همدان و شهمیرزاد به نام این دو شهر نامگذاری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار