رئیس هیئت ورزش‎های باستانی همدان با بیان اینکه زورخانه‌ها نباید از رونق بیفتند، گفت: متأسفانه زورخانه‌ای که در شأن همدان باشد، ساخته نشده است.
کد خبر: ۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶ 22 January 2015

       رئیس هیئت ورزشهای باستانی همدان با بیان اینکه زورخانه‌ ها نباید از رونق بیفتند، گفت: متأسفانه زورخانه ‌ای که در شأن همدان باشد، ساخته نشده است.

       تابناک همدان محمدمهدی پویا از فعالیت 16 زورخانه در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: باید زمینه افزایش این تعداد زورخانه در استان ایجاد شود که در این راستا نیاز به مساعدت و حمایت‌ های همه ‌جانبه مسئولان داریم.
وی با بیان اینکه در مریانج، فامنین، بهار و رزن نیز زورخانه ‌هایی در حال احداث است، گفت: راه‌ اندازی این زورخانه ‌ها باعث می ‌شود علاقه مندان به ورزش پهلوانی و زورخانه ‌ای در این چند مکان نیز به این ورزش بپردازند.
رئیس هیئت ورزش ‌های باستانی همدان با بیان اینکه این رشته ورزشی در تمام رده‌های سنی فعال است، افزود: با تلاش دست ‌اندرکاران ورزش زورخانه ‌ای استان توانسته ‌ایم مقام‌ های متعددی را در رده­‌های مختلف کسب کرده و جزو برترین‌ های کشور باشیم.
وی با بیان اینکه همدان در ورزش‌های  زورخانه‌ای و باستانی یکی از قطب‌ های کشور است، اضافه کرد: استان همدان هر ساله در مسابقات قهرمانی در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در رتبه‌ های اول تا سوم کشور قرار دارد.
پویا با اشاره به اینکه ورزش پهلوانی و باستانی در همدان بسیار فعال است، اظهار داشت: همدان ورزشکاران زیادی را در خود جای داده اما متأسفانه زورخانه‌ای که در شأن این پهلوانان باشد تاکنون در همدان ساخته نشده است.
آموزش ورزش زورخانه‌ ای رایگان است

وی با تأکید بر اینکه زورخانه‌ها باید مرمت شوند، افزود: مسئولان نباید بگذارند زورخانه‌ های استان از رونق بیفتند.
رئیس هیئت ورزش‌ های باستانی همدان با ابراز گلایه از کمبود منابع مالی گفت: هیئت ورزشی استان از لحاظ منابع مالی مشکلاتی دارد و با اینکه ورزشکاران خوبی را معرفی کرده، از آنها به خوبی حمایت نمی ‌شود.
وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت دادن به ورزش زورخانه‌ای و باستانی افزود: نیاز است مسئولان نسبت به این امر مهم توجه کرده و این ورزش مروج الگوی رفتار و منش پهلوانی را مورد حمایت همه ‌جانبه قرار دهند.
پویا آموزش ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای برای علاقه ‌مندان به این ورزش را رایگان دانست و ادامه داد: از بدو تاسیس زورخانه پوریای ولی دانشگاه همدان شاهد گرایش انبوه تحصیل کرده‌ها به این رشته ورزشی هستیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار