کد خبر: ۶۳۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۶ 28 July 2018

تابناک / ائمه جمعه سراسر کشور موضع قاطعانه رییس جمهور در مقابل امریکا همچنین یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد را محور خطبه های این هفته نماز جمعه قرار دادند.


گزیده ای از خطبه های برخی مراکز استانی به شرح ذیل است:

امام جمعه زنجان: کوتاه آمدن در برابر دشمن؛ آنها را پرور می کند/مواضع رئیس جمهور شفاف است

آیت الله شیخ علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان اظهار داشت: در حال حاضر نظام اسلامی در حال جنگ است و ضروری است در این جنگ معنوی همه در آماده باش قرار گیرند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن عقیده،معنویات و تقوای ما را هدف قرار است، خاطرنشان کرد: ضروری است در برابر توطئه های دشمنان هوشیار باشیم.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز عملیات مرصاد،ادامه داد:این عملیات پس از پذیرش قطعنامه انجام شد.
خطیب جمعه زنجان ادامه داد: تصور دشمن این بود که می تواند کشور را تصرف کرده و به اهداف خود دست یابد،اما با هوشیاری نیروهای مسلح و مردم ایران نتوانست به اهداف خود نائل شود.

 

امام جمعه زنجان بیان داشت: هدف دشمن دست بالا داشتن در مذاکرات بود،اما با ایستادگی و رشادت ملت ایران موجب شکست دشمنان شد.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان همچینن به سالروز ارتحال آیت الله مشکینی اشاره کرد و گفت: ایشان از علمای بزرگ نظام اسلامی بود که در راه دفاع از نظام و انقلاب اقدامات بزرگی انجام داد.

 

آیت‌الله خاتمی با تجلیل مقام معظم رهبری از مواضع رئیس جمهور،افزود: رئیس جمهور در مواضع شفاف رژیم صهیونیستی را غیر قانونی و جعلی عنوان کردند.

 

وی با بیان اینکه تاکید رئیس جمهور بود که اگر قرار است نفت ایران صادر نشود اجازه نمی ‌دهیم نفت دیگران نیز صادر شود.
امام جمعه زنجان ادامه داد: در مقابل آمریکا و سردمداران فعلی آنها ذره ای کوتاه بیاییم آنها پرروتر شده و جلوتر می آیند.

 

آیت الله خاتمی با بیان اینکه آنها خیال خام کرده اند چرا که ما با تمام توان و خون خود در مقابل آنها ایستادگی می کنیم، ادامه داد: دشمنان چهل سال است که ما را سنجیده و امتحان کرده اند.
وی افزود: امروز باید یک سخن و یک کلام از کشورمان شنیده شود و در غیر این صورت دشمن پر روتر می شود.

 

آیت‌الله خاتمی با اینکه مردم ایران برای حفظ استقلال و آزادی جمهوری اسلامی ایران خون داده اند، تصریح کرد: هر سخنی که غیر از این باشد غیر قابل قبول نیست.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع سفرای کشورمان در کشورهای دیگر اظهار داشت: سفرای کشورمان باید مدافع نظام و انقلاب و نماینده کشورمان در کشورهای دیگر باشند.

 

امام جمعه یاسوج:مسوولان جلوی فساد را بگیرد تا ضد انقلاب سو استفاده نکند/نماز جمعه از دستاوردهایی انقلاب بوده است

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر خطیب جمعه موقت جمعه شهر یاسوج در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه گفت: دروغ از گناهان بزرگ است و یکی از موارد مشترک در بین همه ادیان الهی به شمار می آید.

 

وی به اشاره به حدیثی امام رضا (ع) گفت: دروغ گناه کبیره است و گناه بزرگی است.

 

حجت الاسلام حسینی صدر گفت: سه گناه شرک به خدا، عدم رعایت حقوق والدین و دروغ از گناهان کبیره به تعبیر پیامبر برزگ اسلام است.

 

وی با بیان اینکه شهادت به دروغ می توان جان انسان را به خطر بیندازد و جان انسان با ارزش ترین کالا برای هرکس است، گفت: اهمیت بزرگی گناه دروغگوئی آنقدر است که خداوند بزرگ در قرآن کریم دروغ گو را لعنت می فرستد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر در خطبه های سیاسی نماز جمعه شهر یاسوج گفت: اولین مناسبت سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در نظام جمهوری ایران به امامت امام خمینی(ره) بوده است.

 

وی گفت: از دستاورد های انقلاب اسلامی اقامه نماز جمعه بوده است که از آن زمان تا کنون به صورت گسترده برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی صدر گفت: نماز جمعه پایگاه سیاسی و فرهنگی شده است که در سرای ایران گسترده شده است و در سایر کشور ها اسلامی شاهد اقامه آن هستند.

 

وی گفت: نکته دوم سالروزشهادت شیخ فضل الله نوری است که او را به ناحق آن را به دار زدند، در صورت که جان خود را دربارزه با استکبار از دست داد و از شاگردان میرزایی شیراز بود.

 

وی افزود: این بزرگوار را در روز 13رجب در میدان توپ خانه در میان شیعیان و در سالروز تولد امیرالمؤمنین به دار آویخته شد، او از جمله مراجعی بود که مقلدان زیادی داشت ولی در بین نقلدان خود به قتل رسید.

 

حجت الاسلام پناهی به سخنرانی وزیر امور خارجه آمریکا در جمعی از ایرانیان مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: آنها مسوولان عالی رتبه نظام را به دزدی و غارت متهم می کنند و گرانی ارز و دلار را به همین موضوع نسبت دادند.

 

وی افزود: مسوولان باید جلوی فساد را بگیرند تا ضد انقلاب اینگونه سواستفاده نکنند.

 

وی گفت: ضد انقلاب، جمهوری اسلامی را به یک حکومت تروریست و سرکوب گر بی رحم محکوم کرده است در صورتی که ایران مانع از ظلم به کشور های مظلوم شده است.

 

خطیب جمعه شهر یاسوج در ادامه خطبه های سیاسی این هفته گفت: به جرم و جنایت یهودیان و آمریکا در حق مردم مظلوم فلسطین اشاره کرد و گفت: آنها به دنبال تصویب قوانین و طرح های ضد اسلام هستند و می خواهند زبان رسمی اسرائیل عبری باشد و زبان عربی را از کل مناطق فلسطین حذف کنند.

 

امام جمعه زاهدان: موضع امام جمعه همان موضع رهبری است

آیت الله سلیمانی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه که در محل مصلی قدس زاهدان برگزار شد با اشاره به پنجم مرداد ماه و سالگرد اقامه اولین نماز جمعه از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی اظهار کرد: ائمه جمعه باید با استفاده از امکانی که در اختیار دارند مردم را نصیحت کرده و به سمت خداوند هدایت کنند و تحولات سیاسی و عبادی روز را به اطلاع مردم برسانند.

 

امام جمعه زاهدان افزود: شناساندن خوب از بد یکی از وظایف ائمه جمعه است که باید در خطبه های نماز جمعه این کار را انجام دهند و رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را برای مردم بیان کنند.
وی خاطرنشان کرد: تبیین کردن راه و روش امام خمینی و رهبر انقلاب و تعلیم چهارچوب نظام و انقلاب از زمره رسالت های امام جمعه است که باید نسبت به مردم انجام دهد.

 

وی با تاکید بر اینکه دعوت مردم به تقوای الهی یکی دیگر از وظایف امام جمعه است بیان کرد: امام جمعه باید خودش نماد آراستگی تقوا باشد که اگر چنین نباشد هرگز نمی تواند تقوای راستین را به مردم منتقل کند که مصداق این کار نیز بیان امام صادق(ع) است که فرمودند پشت هر کسی نمیتوان نماز جمعه را خواند مگر آن که از تقوا برخوردار باشد.

 

آیت الله سلیمانی افزود: نقد عادلانه و به دور از نگاه های تبعیض گونه باید در خطبه های نماز جمعه مورد نظر باشد و در این خطبه ها تلاش ها و دستاوردهای 40ساله انقلاب به اطلاع مردم رسانده شود و سعی شود این جملات به گونه ای مطرح شود که تحکیم کننده وحدت میان مردم باشد و این وحدت نیز باید به طور عملی به منصه ظهور برسد تا بتوان تمامی نقشه های دشمنان را نقش بر آب کند.

 

وی ادامه داد: درست است که حکومت ایران در اختیار شیعیان است اما عزیزان اهل سنت نیز به مانند برادران دینی ما هستند که به سمت یک قبله نماز می خوانیم و از یک دین تبعیت می کنیم و همه ما به دور از مذهب و فرقه برای عزت و وحدت ملی کوشش می کنیم.

 

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: ورود کردن مقام معظم رهبری به سیستم اقتصادی دولت اصلا به معنای دخالت در کار دولت نیست بلکه ایشان تدکرات لازم را به دولت مردان دادند تا بتوانند بیش از گذشته و با توانی مضاعف به فکر پیشرفت اقتصادی کشور باشند.

 

امام جمعه یزد: مواضع رییس جمهور در مقابل آمریکا؛ همان موضع ملت قهرمان بود

آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در خطبه های نمازجمعه این هفته یزد با اشاره به موضع گیری اخیر رئیس جمهور در مقابل دولت آمریکا گفت: این سخنان، همان موضع ملت قهرمان و همه مسئولان در قبال زیاده های خواهی های دنیای استکبار و آمریکا است.

 

وی ادامه داد: سیاست های دولت آمریکا و حامیانش بر خوی سلطه بر ملت های مظلوم و پایمال کردن حقوق حقه آنها است بنابراین راه عزت و سعادت در گرو ایستاگی و مقاومت همه جانبه است .

 

امام جمعه یزد تصرح کرد: تاریخ ملت و کشور ما گواه این مسئله است که قدرت های شیطانی به خصوص دولت آمریکا و اسرائیل از دیرباز تاکنون با سیاست های اجتماعی ، دینی، اقتصادی و سیاسی ایران دارای مشکل هستند.

 

ناصری اظهار داشت: ملت و مسئولان با پیروی از ولایت فقیه همچنان با وحدت و همدلی در برابر مستکبران عالم ایستادگی می کنند و تسلیم فشارهای روانی و اقتصادی آنها نمی شوند.

 

وی به اهمیت اقامه نمازجمعه اشاره و گفت: برگزاری باشکوه این فریضه عبادی سیاسی از برکات عظیم انقلاب اسلامی است و باید با مشارکت مردم و همراهی مسئولان بنحو مناسب اقامه شود .

 

خطیب جمعه یزد یادآور شد: مردم، نخبگان، نهادهای فرهنگی و تبلیغی و رسانه ها باید برای جلب مشارکت مردم در نمازهای جمعه، بیش از قبل فعالیت کنند که رسالتی دینی ، انقلابی و مهم است .

 

ناصری همچنین به اهمیت حضور نسل جوان در کنار سایر اقشار جامعه در این فریضه اشاره و خاطرنشان کرد: حضور پرشور جوانان می تواند توطئه های دشمنان را در مقابل انقلاب اسلامی که با تهدید نرم، دین را نشانه رفته اند خنثی کند.

 

امام جمعه تهران: تغییر تیم اقتصادی دولت ضروری است/ قوه قضاییه اشدّ مجازات را برای غارتگران بیت‌المال اعمال کند

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز دشمن شکن جمعه تهران که با حضور پرشور آحاد مختلف جامعه برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با تبریک ولادت امام رضا علیه‌السلام اظهار داشت: مسائل اقتصادی مسئله مهم و روز است و وظیفه دولت، مجلس و قوه قضائیه توجه ویژه به این موضوع است.

وی با بیان چهار پیشنهاد اقتصادی به دولت گفت: فقط باید کالاهای اساسی با نرخ ارز ترجیحی 4 هزار و 2000 تومان تهیه شوند که شامل دارو و مواد اولیه دارو، مواد خوراکی، نهادهای دامی کشاورزی و مایحتاج مردم است که آن‌ها بتوانند این موارد را ارزان‌تر تهیه کنند. اما متاسفانه طبق اطلاعات واصله از اواخر فروردین ماه تا اواسط خرداد ماه کالاهای غیرضروری با این نرخ ارز وارد کشور شد. نمی‌دانم نگرانی خودم را از این موضوع با چه الفاظی اعلام کنم. اما باید عنوان کنم که با این موضوع بخش عظیمی از درآمد ارزی کشور بر باد رفت و باعث فساد شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: دولت باید بازار ثانوی ارز را مدیریت کند. همچنین پرداخت ارز ارزان قیمت به سفرهای غیرضروری خیانت است. پرداخت ارز ترجیحی برای دانشجویی که برای ادامه تحصیل به کشور دیگری می‌رود مانعی ندارد اما نیاز نیست به سفرها غیر ضروری ارز ارزان قیمت داده شود.

 

عدم استقلال بانک مرکزی از دولت ریشه خیلی از مشکلات است

وی با بیان این‌که برخی از مشکلات اقتصادی، وضعیت سیستم بانکی است، عنوان کرد: ضعف نظارت بانک مرکزی باعث حجم بالای نقدینگی می‌شود که بازار اقتصادی کشور را دچار تلاطم می‌کند. از دولت تقاضا دارم راهکارهای دولت برای جهت دادن نقدینگی به سمت بازارهای مولد اقتصادی مشخص و عملی شود. عدم استقلال بانک مرکزی از دولت ریشه خیلی از مشکلات است.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تاکید بر لزوم ترمیم و تغییر تیم اقتصادی دولت بیان داشت: برخی از اعضای اقتصادی، سیاست‌های اقتصادی دولت را قبول ندارد، شایسته نیست در موضوعات اقتصادی شاهد چند صدایی در دولت باشیم. نیاز است از نیروهای جوان، فعال و هم‌صدا در تیم اقتصادی دولت استفاده شود.

وی در تشریح چهارمین پیشنهاد اقتصادی خود به دولت گفت: در شرایط کنونی کشور بازنگری در مدیریت متمرکز سراسر کشور برای بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها ضرورت دارد. تنفیذ بعضی از اختیارات رئیس جمهور به استانداران برای بهره گیری از ظرفیت منطقه و ارتقاء وضعیت اقتصادی و تحول در استان‌ها لازم است.

 

دل‌هایمان را از عشق خدمت به مردم پر کنیم / مسئولان زندگی‌های خودشان را علوی کنند

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود چار نصیحت برای دولتمردان داشت و افزود: بکوشیم، دل را از محبت به مردم و عشق خدمت به مردم پر کنیم و از رنج مردم رنج ببریم.

وی بیان داشت: برای آرامش مستضعفان جامعه سطح زندگی خودمان را پایین آوریم و به دریافت کم از بیت‌المال قانع باشیم و زندگی‌های خودتان را علوی کنید و زندگی خودتان را در سطح مردم ضعف قرار دهید تا آن‌ها آرام بگیرند. وقتی مردم مشاهده ببینند مسئولان مثل آن‌ها زندگی می‌کنند، آن‌ها نیز ارامش خواهند داشت.

 

دولت از افراد خائن در بین مسئولان جلوگیری کند / قوه قضائیه برای غارتگران بیت‌المال اشد مجازات در نظر بگیرند / دولت تدبیر به رفع مشکلات مردم بپردازد

آیت‌الله موحدی کرمانی تاکید کرد: هرگز اجازه ندهید در بین شما مسئولان پاک، افراد خائن ورود پیدا کنند و بیت‌المال را بدزدند و فرار کنند. نظارت‌های خودتان را دقیق کنیدو قوه قضائیه نیز اشد مجازات را برای غارتگران بیت‌المال در نظر بگیرد.

وی اظهار داشت: دولتمردان منتظر نمانند تا این‌که مردم به‌دلیل فشار اقتصادی به خیابان آمده و مطالبه خودشان را مطرح کنند و شما بیدار شوید و علاج کنید. شما دولت تدبیر هستید و به رفع مشکلات مردم بپردازید. مردم انقلاب را دوست دارند و صبر انقلابی دارند، شما هم انقلابی باشید و انقلابی عمل کنید.

 

نمازجمعه حج فقرا است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله طالقانی گفت: یک نماز جمعه برای افردی که توان ندارند در حکم حج است، غفلت از نماز جمعه از فوض عظیم محروم می‌شود. آیت الله طالقانی انسان های برجسته بود امام فرمودند ایشان به مثابه اسلام همانند ابوذر بود.

وی همچنین سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: آیت‌الله مشکینی شخصیتی بسیار ارزنده و متواضع بود. در حالی که جزو مراجع تقلید بود، خضوع کرده و برای مجلس خبرگان ثبت‌نام می‌کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به عملیات مرصاد گفت: منافقین بدبخت کوردل فکر کردند می‌توانند به ایران بیایند و ایران را تصرف کرده و حکومت اسلامی را ساقط کنند که به فضل خدا در عملیات مرصاد لشکر اسلام وارد شد و منافقین را در آن عملیات نابود کرد و امیدواریم خداوند منافقان را با دشمنان اسلام محشور و در آتش بسوزاند.

 

سیره امام رضا علیه‌السلام در حکومت مامون

وی با اشاره به ولادت با سعادت امام رضا علیه‌السلام به سیره حضرت اشاره کرد و بیان داشت: مامون با پیشنهاد ولایت عهدی به امام رضا علیه‌السلام تصمیم داشت با آمدن حضرت به حکومت خودش مشروعیت دهد و کسانی که می‌خواستند از حکومت خروج کنند آن‌ها را در خلافت نگه دارد و در پاسخ به علمای ادیان الهی یک عالم در حکومت باشد که به شبهات آن ها جواب دهد. امام رضا علیه‌السلام نیز در حالی که به مردم نشان دادند این ولایت عهدی اجباری است. شرایطی برای پذیرش این موضوع قائل شدند و فرمودند من هرگز در کارهای حکومتی وارد نمی شوم و اصلاً من را از حکومت جدا بدان و اگر مشورتی کردی من از دور مشورتی داده و نصیحت می‌کنم. حضرت اعلام کردند این حکومت ذره‌ای اسلامی نیست و اگر ولیعهد هم شدم این حکومت را هرگز ذره‌ای اسلامی نمی‌دانم و دخالتی در کار مامون نمی‌کنم.

خطیب جمعه تهران افزود: مامون زمانی از امام خواستند برای افرادی که اعتصاب می خواستند کنند، چیزی بنویسند که آن‌ها آرام شوند، امام فرمودند «نمی‌نویسم» و نشان می‌دادند این حکوت اسلامی نیست.

وی عنوان کرد: امام رضا علیه‌السلام از فرصت ولیعهدی استفاده فراوان کردند و به همگان آموختند که انسان باید از فرصت استفاده کند. به شبهه اهل کتاب جواب می‌دادند و عزت برای اسلام بود و فرهنگ تشیع را بست دادند.تشیع در زمان امام رضا علیه‌السلام گستردگی فراوانی پیدا کرد و شیعیانی که هراس داشتند به مرکز حکومت آمدند و باعث بست حکومت تشیع شد و حضرت از فرصت‌ها استفاده کردند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به قیامت بیان داشت: انسان‌ باید همواره نگران آخرت خودش باشد، خوف و رجا را همواره در وجود خودش داشته باشد. خدا ترس ندارد، پرردگار رحمن، رحیم و رئوف است. ترس از خدا نیست، ترس از اعمال خودمان است.مثل متهمی که وارد دادگاه می‌شود از حکم اعمال خودش هراس دارد.

وی گفت: اگر کسی تصمیم دارد گناه کند، هراس داشته باشد که گناه نکند چراکه اگر گناه را بکند شاید خدا بابت این گناه ما را دیگر نبخشد. ما نمی‌توانیم در مورد گناه قضاوت کنیم که این گناه چیزی نیست و خدا می بخشد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به روایتی از حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه‌السلام عنوان کرد: امام علی علیه‌السلام فرمودند «خداوند چهار چیز را در چهار چیز پنهان کرده است. نخست اجابت را در دعا پنهان کرده است. انسان باید بسیار دعا کند ارتباط با خدا را حفظ کرده و پیوسته از خدا بخواهیم. دوم این‌که خداوند رضای خودش را در عبادت پنهان کرده است، بنابراین به همه عبادت‌ها اهمیت دهد. سوم این‌که خدا دوستان خودش را در بین مردم پنهان کرده است و چهارم غضب را در گناه، مراقب باشید خداوند شاید تا 40 سال گناهانی را ببخشد. از 40 سال به بالا وقت سختگیری است.

وی افزود: در روز قیامت یه چیز به درد می‌خورد و آن قلب سلیم است. قلب سالم قلبی است که در آن اطاعت محض خدا باشد. وقتی فهمید این فرمان خدا است، انفصال کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ارتباط با آثار برخی از گناهان در قیامت خاطرنشان کرد: در روز قیامت برخی محشور می شوند که دو صورت و دو زبان و از هر زبان آتش مشتعل است و این چطور آدمی است که برخورد با آدم ها دو جور است و این در قیامت با دو رو محشور می شود

وی با اشاره به آثار جمع مال گفت: برخی افراد مال اندوزی کرد و به جای این‌که به فقرا بدهد، جمع کرده، قرآن با لهن شدید با آن‌ها برخورد می‌کند و می‌فرماید «وای بر آن‌ها با چشم و ابرو دنبال عیب‌جویی هستند و مال اندوزی می‌کند.

 

امام جمعه همدان: سخنان کوبنده سردار سلیمانی مایه افتخار است/ امریکا اگر سرجای خود ننشینید منافع اش را از بین می بریم

آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های نماز جمعه ی همدان گفت : انسان باید به اندازه ی نیازش از امکانات استفاده کند ، اگر انسان بیشتر از نیاز خود از امکانات استفاده کند ، زندگی انسان را خراب می کند.
قران می فرماید بخورید و بیاشامید اما به اندازه نیاز ، اگر بیشتر از نیاز باشد انسان را بدبخت میکند.

وی ادامه داد : مگر یک منزل مسکونی چقدر باید بزرگ باشد ، در روایت داریم که اگر انسان مثلا به یک طبقه ساختمان نیاز دارد ، و از دو طبقه استفاده می کند ، در آن طبقه ی خالی شیتان سکونت می کند ، در استفاده از وسایل منزل هم همین طور است ، انسان باید به اندازه ی نیازش استفاده کند.

آیت الله محمدی بیان کرد : این برای من بسیار جالب است و برای خود من درس است ، من فکر میکنم سال های قبل از سال ۴۰ ماه رمضان بود ، ان موقع برادر من با رفیقشان تصمیم گرفتند و ما را به عنوان مبلغ به روستایی فرستادند ، انجا سیدی بود که در تهران سکونت داشت و شغلش این بوده که برای سرمایه داران تهران کار می کرد، او می گفت همسر ارباب من به ازای هر روز سال یک لباس می خریده! ایا این زیاده طلبی انسان پایان دارد؟

وی ادامه داد : دیروز در همین مکان شما از حضور حاج قاسم سلیمانی استقبال کردید وسخنرانی سردار عزیز ما بازتاب جهانی داشته و ایشان به امریکایی ها گفتند که اگر سرجای خودتان ننشینید منافع شما را از بین میبریم ، اینها اگر می توانستند حتما دست به کار میشدند ، قطعا هیچ کاری نمی توانستند بکنند .

امام جمعه ارومیه: اتحاد رمز پیروزی در عرصه اقتصاد است/ مسئولان نسبت به استخراج راهکارهای عملی برای بهبود اوضاع اقدام کنند

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: اظهارات سردار سلیمانی در مقابل رجزخوانی رییس جمهور آمریکا نشان داد که تنها یک نیروی قدس برای به زانو درآوردن دشمن کافی است. این عزت و اقتدار مردم ایران اسلامی را نشان می‌دهد.
وی، افزود: قطعا اگر آمریکا خواهان آغاز جنگ باشد دیگر پایان جنگ با جبهه مقاومت بوده و ترسیم پیروز جنگ با ما است.
وی، تاکید کرد: انسجام داخلی میان مردم و مسئولان امری است که باید بیش از پیش به آن توجه شود و همراهی مسئولان در بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه ارومیه، استخراج نتایج عملی برای بالا بردن توانمندی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی را اصلی ترین خواسته رهبری از مسئولان برشمرد و گفت: در سطح استانی هم باید مسئولان در این زمینه توجه ویژه و جدی داشته باشند.
وی، اضافه کرد: سرفرازی و اقتدار مردم ایران با تحمل مشکلات پیشین رقم خورده و امروز با الهام از سابقه تاریخی خود نسبت به ایستادگی در برابر مشکلات اقدام می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار کارکنان وزارت خارجه، عنوان کرد: تاکید رهبری بر بی نتیجه بودن مذاکرات و وعده‌های امریکا امری است که همیشه بیان شده و امروز هم شاهد این مورد هستیم.

 

وی ضمن تقدیر از مواضع ریاست جمهوری در برابر ترامپ، ایستادگی در برابر دشمن را رمز موفقیت مردم ایران اسلامی دانست و تاکید کرد: هر اندازه مذاکره و توافق‌نامه داشته باشیم بازهم دشمن همان دشمن است و مواضع رییس جمهور هم به خوبی نشان داد که ما در برابر دشمن یکدل و همصدا هستیم.

 

حجت الاسلام قریشی، تاکید کرد: بر اساس آیات قرآنی باید بدانیم که در برابر جبهه باطل ایستادگی پاسخ می‌دهد و در هر شرایطی باید آماده این مقابله و ایستادگی باشیم.
وی، با اشاره به انصراف الهه قهرمانی از رقابت‌های بین‌المللی شمشیربازی، بیان داشت: انصراف این شمشیرباز ارومیه‌ای از رقابت‌های بین‌المللی بخاطر عدم مواجهه با رژیم صهیونیستی جای تبریک و تقدیر دارد که چنین تصمیم عظیمی گرفته است.

 

امام جمعه ارومیه، ادامه داد: چنین ورزشکارانی مایه مباهات و بزرگی ملت هستند.
وی، فشارهای اقتصادی را عاملی برای خالص سازی مومنان از سوی خداوند عنوان کرد و گفت: خداوند برای تشخیص مومن از غیرمومن روزهای سخت را نازل می‌کند و افرادی که در چنین شرایطی بر اساس مبانی الهی ایستادگی کرده و سربلند باشند مومن واقعی هستند.

 

حجت الاسلام قریشی، ابراز داشت: این پیام موکد خداوند است که در برابر کافران و دشمنان باید ایستادگی کنیم و مشکلات را مغلوب سازیم.
وی، در خصوص برخی بی اخلاقی های رسانه‌ای، تصریح کرد: انصاف در عمل بخصوص در رسانه ها باید مورد توجه باشد.

 

حجت الاسلام قریشی، گفت: وقتی رسانه‌ها با نیش و کنایه نقد غیرمنطقی می‌کنند، انتظار داریم که مسئولان چه برخوردی کنند؟ در تمام رفتارهای اداری و عملکرد انصاف را مدنظر قرار دهیم و در برابر قلممان مقاوم باشیم.
بیان نکاتی در باب خانواده و اخلاق اجتماعی از دیگر بخش‌های خطبه‌های نماز جمعه ارومیه بود که توسط حجت الاسلام و المسلمین قریشی اقامه شد.

 

امام جمعه مشهد: ضرورت اصلاح اقتصاد مبتنی بر طلا و ارز

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با اشاره به سالروز آغاز برگزاری نماز جمعه در کشور در سال 58 توسط آیت‌الله طالقانی اظهار داشت: مشهد قبل از پیروزی انقلاب نیز سابقه انعقاد نماز جمعه داشت و در همین شبستان تبریزی حرم رضوی نماز جمعه اقامه شد. نماز جمعه یکی از موفقیت‌های بسیار موثر در انقلاب و نظام مقدس اسلامی ماست که با تدبیر وحی آسای امام بزرگوار قهرمان آفرین ما در این نظام به عنوان فرضیه مورد اجرا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: از روز تاسیس نماز جمعه تا به امروز، مردم را به نظام متصل کرد و نظام را با صبغه دینی در ذهن مردم جای داد و این بزرگترین اثر نماز جمعه در این نظام و انقلاب بود. وقتی نظام جزو دین مردم شد و دارای صبغه دینی شد در نتیجه مردم پای این نظام ایستاده‌اند چون پای دین خود ایستاده‌اند و پای این انقلاب پایداری می‌کنند چون در پای دین ایستادگی می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حضور در نماز جمعه بالاترین فضیلت در کنار فعالیت‌های اجتماعی است. نماز جمعه برای مسافر دارای اجر بالایی است و این را، سلسله سند و روایات نیز تائید می‌کند. امیدواریم با اقدامات سریع و عاجل تولیت آستان قدس شاهد فضای وسیع‌تری برای برگزاری نماز جمعه مشهد باشیم.

علم‌الهدی ادامه داد: خطیبی که در نماز جمعه خطبه می‌خواند وظیفه‌اش این است که مردم را از مسائل روز آگاهی دهد و بیان کند. هم درد دل مردم را بگوید و هم موقعیت اجتماعی و سیاسی که مردم در آن قرار دارند را بیان کند. اگر خطیب حرف دل مردم را گفت معنایش دولت‌ستیزی و جناح‌گرایی نیست. مشکلی که در این مملکت به دلیل سیاست‌زدگی داریم این است که در همه موارد چون مطامع سیاسی برآورده نمی‌شود شروع به تحلیل می‌کنند. شش مجتهد عادل و دین‌شناس در شورای نگهبان حضور دارند و اگر تصمیمی در تائید صلاحیت و یا نفی صلاحیت می‌گیرند متهم به جناح گرایی می‌شوند و کسی فکر نمی‌کند اینها شش مجتهد عادل هستند.

وی خاطرنشان کرد: خطیب نماز جمعه درد دل مردم را بگوید و آنها را آگاه کند و این آگاه‌سازی جای یک رکعت نماز است و اگر خدای نکرده جناح‌گرایی باشد عبادت خدا و نماز مشتمل بر فسوق می‌شود. این آقایی که توسط حجت امام زمان(عج) منصوب شده اگر نمازش مشتمل بر فسوق باشد این نماز باطل است. این خطبه یک رکعت نماز برای من و شما است و این تحلیل‌ها واقعا نابکارانه و ناجوانمردانه است که اگر این صحبت با منافع ما جور نبود تهمت زده شود و یا اینکه شاهد هستیم صحبت تقطیع می‌شود.

علم‌الهدی افزود: این مشکل را در جامعه سیاست‌زده خود داریم. امروز مشکل عمده مردم ما اقتصاد است و این نه نقد دولت است و نه تخریب مسئول. این یک واقعیت است که مردم از نظر اقتصادی در فشار هستند. این پولی که به عنوان حقوق ابتدای برج گرفته می‌شود نماینده یک سبد کالا است که قرار است زندگی را تنظیم کند. اگر محور این سبد کالا، طلا و ارز در نوسان باشد چگونه این اقتصاد مدیریت شود؟ اگر محور سبد کالا طلا و ارز در نوسان باشد این جامعه ساقط شده و قحطی زده است و ما متاسفانه دچار این مشکل هستیم و مسئولان باید درمان کنند و مردم را نجات دهند.

وی تصریح کرد: چون دین دارید دنیای کفر با شما دشمن است و با تمام قدرت دنیای استکبار قصد براندازی دارد و در هر عرصه با یک شکست روبه‌رو می‌شود. ما خدا داریم و دشمنان ما خدا ندارند و این تفاوت ما با آنها است.

خطیب جمعه مشهدمقدس گفت: دشمنان ما خدا ندارند و در هر قدمی شکست می‌خورند. جناب آقای رئیس جمهور فرمودند که اگر بنا شد نفت ما قطع شود، از تنگه هرمز به آن طرف یک قطره نفت نمی‌رود و مقام معظم رهبری فرمودند این فرمایش آقای رئیس جمهور سیاست کلی نظام است. آمریکا خواست ما را تهدید کند اما مقابل تنگه هرمز، باب المندب است و تصور کردند نفت عربستان را از این طریق صادر می‌کنند اما با زدن این ناوچه و با قهرمانی عزیزان ما در یمن، عربستان اعلام کرد دیگر کشتی نفتش را از باب المندب و دریای سرخ عبور نمی‌دهد.

علم‌الهدی بیان کرد: عربستان سعودی اعلام کرد اگر تنگه هرمز بسته شود دنیا دچار قحطی نفت می‌شود و این پیروزی اخیر ماست. با دشمن خدا برخورد کردن نتیجه اجر مردمی است که در جنگ با دشمنان خدا ایستاده‌اید. وضعیت ما در دنیا برابر دشمن این گونه است. چهل سال در حال مبارزه هستیم و هر قدم و تحلیل دشمن با شکست روبه‌رو می‌شود.

 

امام جمعه سمنان: عراق در عملیات مرصاد به دنبال "برجامی برای مذاکره" بود/ خانواده ها فرزندانشان را به مهارت آموزی تشویق کنند

حجت الاسلام محمدباقر عبدوس امام جمعه موقت سمنان در خطبه های این هفته نماز جمعه سمنان با گرامیداشت 5 مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور گفت: نماز جمعه نمایشی از قدرت سیاسی اجتماعی اسلام و محور همه استراتژی هایی است که مردم ایران هفته ای یک بار آن را مرور می کنند

عبدوس در ادامه گفت: در فضای نماز جمعه، مردم در جریان مهمترین مسائل قرار می‌گیرند و با هوشمندی اجازه نمیدهند دشمنان ذهن آنها را از اساس انقلاب منحرف کند.

وی با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد و شکست منافقین اظهار کرد: دشمن در شرایطی که قطعنامه پذیرفته شد تصور کرد که ایران ضعیف شده و طرح عملیاتی جدید را ریخت تا با خیال خود به شهرهای جدیدی از ایران مسلط شود تا با داشتن دست برتر برجامی برای آن زمان بوجود بیاورد. اما حضور به موقع و تدابیر امام راحل و دلاوری های رزمندگان اسلام موجب شد ناکام بمانند و عراق بعنوان متجاوز شناخته شود.

امام جمعه موقت سمنان با تاکید بر ترویج فرهنگ اهدای خون گفت: کسی که یک نفر را زنده کند مانند این است که جامعه را زنده کند، افرادی که گروه خونی مناسبتری برای اهدا دارند این نعمت را از نیازمندان دریغ نکنند.

عبدوس مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای را از ضرورت های امروز دانست و افزود: امروز سخت نیازمندیم که جوانان مهارتی داشته باشند چرا که ظرفیت دولت برای اشتغال و استخدام محدود است، خوشبختانه در این سالها تحولی در فنی و حرفه ای بوحود آمده و جامعه رو به سوی مهارت آموزی می‌رود.

وی در ادامه اضافه کرد: والدین فرزندان خود را به سوی یادگیری مهارت تشویق کنند تا در آینده دچار مشکل نشوند. اگر در پارکها فضایی ایحاد شود که در هنگام تفریح خانواده، فرزندان به کسب مهارت مناسب مشغول شوند فرهنگ مهارت آموزی گسترش خواهد یافت.

امام جمعه موقت سمنان همچنین تصریح کرد: در شرایطی که در جنگ اقتصادی به سر میبریم نیاز به حرکت جهادی در حوزه مهارت داریم.

عبدوس با اشاره به مواضع اخیر رئیس جمهور و تهدیدهای ترامپ گفت: امروز رئیس جمهور ما می‌گوید که در صورت اقدام نسنجیده آمریکا، تنگه هرمز را می‌بندیم و می‌بینیم که کشتی های عربستان در باب المندب متوقف می‌شود که این نشان از قدرت نظام جمهوری اسلامی در برابر استکبار دارد.

امام جمعه رشت: در عملیات مرصاد خفت و خاری نصیب خائنان به ملت شد/ خطر ترویج تجرد در جوانان از طریق فضای مجازی

 

حجت الاسلام رسول فلاحتی امروز در خطبه های نماز جمعه شهر رشت در مصلی امام خمینی (ره) ضمن دعوت مردم به تقوا با بیان اینکه برخی از مردم می گویند که ما نماز می خوانیم ولی شرایط زندگیمان خوب نیست، اظهار کرد: بندگی خدا برای آباد کردن زندگی خود نیست و این حرف مصداق بی معرفتی به بندگی خداوند است.

وی با بیان اینکه در اسلام توجه به خانواده و ازدواج بسیار اصرار شده است اظهار کرد: متاسفانه عده ای در دنیای کنونی مسئله تجرد و تنها زیستن را به ویژه در میان زنان ترویج می کنند‌ و شاهدیم دختران و پسران با سن های بالایی هستیم که هنوز ازدواج نکردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مجرد زندگی کردن از طریق فضای مجازی معاند ترویج داده می‌شود، گفت: شبکه های مجازی و دشمنان برای تنها زیستن چندین دلیل می آورند و یک دلیل را از نگاه اهالی توحید مطرح می کنند که اگر بخواهیم ازدواج کنیم و فرزند بیاوریم فرزند مانع تقرب انسان به خدا می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اگر چه این مسئله از جهت اعتقادی در بین مسلمانان رخنه نکرده باشد اما بخش هایی از مسلمانان شیعه مذهب در میدان عمل چنین هستند، افزود: شاهد دختران و پسرانی هستیم که در آغاز ازدواج بچه دار نمی شوند و پس از چندین سال بر اساس عواملی از نعمت فرزند محروم می شوند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه این تفکر در خارج از دنیای اسلام شکل گرفته و در درون جامعه اسلامی رخنه کرده است اذعان کرد: این مسئله از روحانیون کلیساها مطرح می شود و در ظاهر به آن عمل نیز می کنند.

وی در رابطه با کثرت فرزند آوری که باعث افتخار پیامبر به امتش می شود با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) درباره ازدواج نکردن زنی که میخواست با تنها زیستن به اوج برسد، گفت: طبق گفته امام صادق (ع) اگر ازدواج نکردن باعث رسیدن به درجات بالا میشد حضرت فاطمه زهرا (س) از همه سزاوار تر برای ازدواج نکردن بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ۵ مرداد مصادف با روز عملیات مرصاد که خداوند در آن روز خفت و خاری را به کسانی که به ملت خود خیانت می کنند نشان داد، افزود: این روز که مصادف با سوم ماه رمضان سال ۵۸ بود اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی در تهران انجام شد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام (ره) در باره نماز جمعه می فرمایند اگر این انقلاب اسلامی جز این نماز جمعه به ما چیزی نداده بود کافی بود، اذعان کرد: نماز جمعه بزرگترین برکت انقلاب اسلامی، یادگار امام و شهیدان و مظهر وحدت و همبستگی ملت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خداوند نماز جمعه و جایگاهش در قرآن را با اشاره به سوره جمعه نشان داد، گفت: در گذشته چون مردم نمی توانستند در روز جمعه از تمام برکات این روز استفاده کنند از پنجشنبه کارهای جمعه را انجام می دادند.

وی با اشاره به ۵ مرداد سال۱۲۲۸ که در این روز شهید فضل الله نوری به شهادت رسید، بیان کرد: شیخ شهید فضل الله نوری، شهید استبداد صغیر بود که کتاب های بسیاری درباره او نوشته شده است.

 

امام جمعه قم: مسئولینی که احساس خستگی می‌کنند صحنه را ترک کنند/ نباید شرایط کشور را به اروپا گره بزنیم

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم به دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: وقتی پای سخنان سکاندار بزرگ انقلاب می نشینیم احساس آرامش می کنیم؛ آیت الله خامنه ای فرمودند شرایطی که امروز در کشور داریم، شرایط خطیری است، ولی بحران و بن بست نیست؛ همچنین فرمودند که زمانی که مسایل مشکلی در جامعه پیش می آید می توان دو نوع برخورد کرد که اولین آن بر اساس احساس مسئولیت است که منتج به کار بیشتر است و برخورد دیگر نیز حالت یاس و نا امیدی است.

امام جمعه قم تصریح کرد: ایشان فرمودند، مسئولینی که می توانند شجاعانه وارد کار شوند بایددر کنار مردم قراربگیرند، ولی کسانی که خسته هستند و احساس خستگی می کنند بهتر است صحنه را ترک کرده و زمینه را برای دیگران بازبگذارند؛ ایشان فرمودند که مردم باید از زبان مسئولان، اقتدار نظام را به گوش برسانند.

وی افزود: همچنین ایشان از صحبت رئیس جمهور تجلیل کردند و فرمودند که این سخن از سر اقتدار ملت است که اگر کسی جلوی صادرات ما را بگیرند قطعا دیگران نیز نمی توانند صادرات نفت خود را ادامه دهند؛ ایشان فرمودند، شرایط را نباید به برجام و اروپا گره بزنیم و این گونه نباشد که با خروج آمریکا همه چیز را به فنا رفته بدانیم؛ ایشان فرمودند که چرا مردم را در حالت انتظار در مقابل رفتار اروپا و آمریکا قرار می دهید.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارکرد: ایشان فرمودند که شرایط سخت دهه شصت را پشت سر گذاشتیم و این مردم سختی ها را تحمل کرده و این سختی ها و این شرایط سخت را نیز پشت سر می گذاریم؛ ایشان رهنمودهای خاصی در حوزه اقتصادی بیان کردند و فرمودند که هر کسی نباید بی دلیل اظهار نظر کندو شرایط را بدتر کند؛ اصلاح امور و بانک ها و به حساب آوردن مردم که بارسنگین انقلاب را به دوش می کشند و برخورد قاطع با متخلفان از دیگر اوامر رهبری بود.

وی گفت: ایشان فرمودند، ستاد مبارزه با تحریم باید به شکل جدی کار کند زیرا آنها در وزارت خزانه داری آمریکا ستاد تشکیل دادند چرا باید بی تفاوت باشیم؛ ایشان فرمودند که پیش از وقوع مشکلات باید برای حل آنها اقدام کرد.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اعتراضات مرتبط به کم آبی در کشور بیان کرد: نباید در خرمشهر و... مردم ما نسبت به آب اعتراض کنند؛ باید پیش دستانه تدبیر کنید تا کار به این اعتراضات نکشد؛ باید مبارزه با فساد را جدی بگیریم؛ بحث اقتصاد مقاومتی را باید جدی بگیرید؛ زیرا اگر اقتصاد مقاومتی در جامعه پیاده شود تلاش دشمن برای تحریم ها بی فایده می ماند؛ امیدواریم که این ملت هوشمند با مسئولان خود با قدرت در مقابل این دشمن بایستند.

امام جمعه قم در خطبه اول نیز با اشاره به مساله امربه معروف و نهی از منکر گفت: شناخت امر به معروف و نهی از منکر، ناظر به شناخت معیارهای این امر است؛ هر سیاست و برنامه ریزی و رفتاری که موجب پیشرفت جامعه اسلامی در بعد مادی و معنوی شود، به عنوان مطرح می شود؛ کارگزاران جامعه اسلامی در برنامه ریزی و رفتار خود باید سبب ساز پیشرفت جامعه شوند؛ هر نوع سیاستگذاری که موجب رکود و سستی و پسرفت و نارضایتی و بدبینی در یک جامعه اسلامی را فراهم سازد به عنوان منکر مطرح است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در مرحله سیاستگذاری وبرنامه ریزی و هر اقدامی که در جهت تحقق عدالت اجتماعی در انجام شود، معروف است و هرچه مانع و عامل تقابل عدالت اجتماعی باشد، نماد منکر است.

وی افزود: قرآن کریم روی مساله عدالت اجتماعی اصرار می ورزد و از تک تک مکلفین جامعه خواسته است که در مسیر عدالت اجتماعی گام بردارند؛ زمانی که به بحث رسالت انبیای الهی می نگریم می بینیم که فلسفه انبیای الهی پس از دعوت به توحید، اجرای عدالت است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: در تعریف عدالت اجتماعی مطالب و مسایل مختلفی مطرح شده و تعاریف خاصی نیز بیان شده است که هیچکدام کامل و جامع نیست بلکه مجموعه ای این تعاریف است؛ علامه طباطبایی بیان می دارد عدالت اجتماعی آن است که که با هریک از افراد اجتماعی به شکلی رفتار شود که مستحق آن هستند و در جایی قرارگیرند که باید در آن جایگاه قرار گیرند.

امام جمعه بندرعباس: منافقین نور چشم ترامپ هستند

آیت الله نعیم آبادی، خطیب جمعه بندرعباس در خطبه های عبادی و سیاسی این جمعه بندرعباس اظهار کرد: اولین تجویز عالمان دینی آموختن علم دین به جامعه است.

خطیب جمعه بندرعباس با اشاره به تشکیل اولین نماز جمعه به فرمایش امام خمینی(ره) عنوان کرد: هیچ سنگری پر فایده تر از نماز جمعه نیست و این سنگر مکانی برای اتحاد و پرورش انقلابیون و مدافعان، بر ملاکردن توطئه دشمنان و نامید کردن آنهاست.

نعیم آبادی ادامه داد: دشمن اهمیت سنگر نماز جمعه را می فهمد و در طول تاریخ به آن ضربه های زیادی وارد کرده از این رو انقلاب ما چهار شهید محراب دارد اما خوشبختانه دشمنان نتوانسته اند ضربه ای به اتحاد فوج جمعیتی که به نماز جمعه می آیند، وارد کند.

وی با تاکید بر اینکه خدمات و دستاوردهای انقلاب را نادیده نگیرید، تصریح کرد: ایران وطن ماست و در هر استانی از آن قرار گیریم ما میزبان هستیم از این رو نباید حرف هایی که باعث تفرقه می شود عنوان و رواج دهیم.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه یکی از نمونه های زکات زندگی اهدای خون است، بیان کرد: خون یعنی زندگی که هیچ جا جز بدن قابل تولید نیست و از اهدای آن به نیازمندان دریغ نکنید.

نعیم آبادی با اشاره به اینکه در هرمزگان مصرف خون بالاست، گفت: تا می توانید برای کمک به همنوعان خود خون اهدا کنید حتی اگر اهدای خون برای شما فایده ای نداشته باشد اما زندگی را برای دیگران به ارمغان می آورد.

وی با بیان اینکه یک شهر سالم، سلامت آفرین است، اظهار کرد: خورهای شهر بندرعباس تبدیل به مکانی برای تعالی و رشد موش ها شده که لازم است مسئولان مردم را از شر آن نجات دهند.

خطیب جمعه بندرعباس با اشاره به عملیات مرصاد عنوان کرد: منافقین مانند داعشی ها هستند و داعش جلد دوم منافقین است.

نعیم ابادی با بیان اینکه منافقین بزرگان زیادی را به شهادت رساندند، یاد آور شد: منافقان عالمانی چون شهید مطهری، شهید بهشتی و یارانش، شهدای محراب و.... را به شهادت رساندند همچنین منافقین با حمایت صدام بعد از به شهادت رساندن افراد زیادی در جنگ تحمیلی به آغوش آمریکا پناه آوردند.

امام جمعه بندرعباس خاطر نشان کرد: منافقینی که دیروز نور چشم صدام بودند امروز نور چشم ترامپ هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار