مدیری موفق است که بتواند بیشترین امتیاز و اعتبار را از خزانه ملی و در تعامل با وزرا و وزارتخانه ها برای استان ها اخذ کند
کد خبر: ۶۳۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸ 28 July 2018

 

تابناک آذربایجان غربی : یکی از رموز موفقیت استانداران و مدیران استانی تعامل ، تقویت ،  نشست ، برخواست  ، جلسه و هم اندیشی با وزرا و مدیران ارشد کشوری است و مدیری موفق است که بتواند بیشترین امتیاز و اعتبار را از خزانه ملی و در تعامل با وزرا و وزارتخانه ها برای استان ها اخذ کند ؛ مساله و مقوله ای که محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در این مدت به رغم عدم حضور کمرنگ اما تاثیرگذار در استان در دستور کار قرار داده و سعی کرده از تعامل با وزرا و وزارتخانه ها بیشترین امتیاز را برای استان اخذ کند و در همین راستا در چند روز اخیر چندین تعامل و نشست مهم را برگزار کرد.

مولفه فراموش شده ای که باید در دستور کار مدیران ارشد استانی و روسای سازمان ها قرار گیرد و  در شرایطی که خزانه خالی است و آذربایجان غربی استانی کمتر توسعه یافته می باشد و در اکثر شاخصه های توسعه در رتبه های آخر قرار دارد بدون شک این مساله می تواند تا حدود زیادی این خلاها را پر کرده و زخم های تاول زده را ترمیم بخشد.

جلسه استاندار با معاون اقتصادی رئیس جمهور

 شهریاری که معاون اقتصادی و رئیس اتاق بازرگانی را هم با خودش برده بود در جلسه بررسی مسائل اقتصادی سه استان شمال‌غربی کشور ( آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل) ، به ریاست نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور شرکت کرد.

روزهای پرکاری شهریاری با وزرا در تهران

در این جلسه که دکتر پزشکیان نائب رئیس مجلس و نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، خسروتاج معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، یعقوبی معاون امور بین الملل بانک مرکزی، محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی به همراه معاون اقتصادی و رئیس اتاق بازرگانی ارومیه ، مدیران برخی بانک‌ها و نمایندگان سازمان امور مالیاتی و مسوولان بخش های اقتصادی سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل نیز حضور داشتند، روند فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و فعالان اقتصادی، صادرکنندگان کالا و واردکنندگان مواد مورد نیاز کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در حوزه‌های مختلف از جمله تامین ارز، امور مالیاتی و گمرکی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و نمایندگان و مسوولان بخش‌های مختلف اقتصادی به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند.

ضرورت مراقبت از واحدهای تولیدی و تولید کنندگان و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی، استخراج نیازهای واحدهای تولیدکننده و رفع مشکلات آنان، اختیار عمل به تولیدکنندگان و استانداران برای رفع نیاز‌های استان با استفاده از منابع استانی، تفویض اختیارات به مسوولان استانی برای رفع مشکلات و مسائل در میدان عمل، اعتماد به اتاق‌های بازرگانی و بخش خصوصی، تسریع در تامین و تحویل ارز مورد نیاز برای واردات مواد مورد نیاز واحدهای تولیدی و جلوگیری از گسترش بروکراسی اداری و تلاش برای تسهیل در تجارت از جمله موارد و موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

جلسه استاندار آذربایجان غربی با وزیر ورزش و جوانان  

جلسه بعدی استاندار آذربایجان غربی با وزیر ورزش و جوانان  بود که عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز حضور داشت.

روزهای پرکاری شهریاری با وزرا در تهران

در جلسه مشترک محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی و دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ، مسائل و مشکلات حوزه ورزش و جوانان استان مورد بررسی قرار گرفت.در این جلسه در خصوص توسعه زیرساخت های ورزشی، تکمیل پروژه های نیمه تمام و حمایت از هیات های ورزشی و سمن های جوانان استان بحث و تبادل صورت گرفت و تصمیمات لازم برای رفع مشکلات موجود نیز اتخاذ شد.

دکتر داورزنی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، مهندس کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه حضور داشتند.

محمدمهدی شهریاری استاندار و عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان صبح روز شنبه ۳۰ تیرماه با حضور در وزارت ورزش و جوانان با دکتر سلطانی فر دیدار و درباره آخرین وضعیت ورزش و حوزه جوانان استان و نیز رفع کمبودها و نواقص بخصوص تکمیل پروژه های استادیوم ۱۵۰۰۰ نفری شهیدباکری ارومیه و ۵۰۰۰ نفری خوی ، مهاباد و میاندوآب گفتگو کردند.
محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در این دیدار گفت: تکمیل و افتتاح ورزشگاه ۱۵۰۰۰ شهیدباکری ارومیه که یکی از مهمترین مطالبات استان بخصوص جوانان و نوجوانان عزیز می باشد برای ما در اولویت قرار دارد.
در این جلسه مشترک که قریب به یک ساعت به طول انجامید مقرر شد در کنار مساعدت ۵ میلیاردی استانداری، وزارت ورزش و جوانان نیز برای تسریع در شروع عملیات اجرایی تکمیل این ورزشگاه، ۱۵میلیارد تومان اعتبار به این امر تخصیص دهد.
همچنین در این جلسه با نظر وزیر ورزش و جوانان مقرر شد مهندس حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی طی هفته جاری یا هفته آینده برای بازدید از آخرین شرایط ورزشگاه ۱۵۰۰۰ نفری ارومیه و همچنین پروژه های زیر نظر این شرکت به استان آذربایجان غربی سفر کند.
استاندار آذربایجان غربی در خاتمه حمایت از برنامه ها و طرح های سازمان های مردم نهاد جوانان، توسعه منابع انسانی حوزه جوانان و حمایت از هیات های ورزشی را از دیگر اولویت های استان دانست و گفت: ما آمادگی کامل برای میزبانی مسابقات مهم و معتبر جهانی، بین المللی و آسیایی و نیز اردوهای تیم های ملّی را داریم.
در ابتدای این نشست دکتر چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان به تشریح وضعیت کلّی حوزه های ورزش و جوانان آذربایجان غربی و اهم مشکلات و نیازهای موجود پرداخت.
گفتنی است در این دیدار محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان و حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور نیز حضور داشتند و به بیان نظرات خود پرداختند.
 
 
دیدار با وزیر نفت
 
 سومین برنامه و نشست محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی با زنگنه وزیر نفت بود که انجام گرفت.
 در  این دیدار موضوع صادرات سوخت به گرجستان و ترکیه و بحث تامین اعتبار برای سوخت رسانی به روستاهای کوهستانی و صعب العبور آذربایجان غربی  مطرح شد که وزیر نفت برای حل مشکلات پیش رو و درخواست های شهریاری قول مساعد دادند.
 
 
دیدار با وزیر جهاد کشاورزی
 
 
محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی همچنین در سلسه دیدارهای خود در تهران با  محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفتگو  و آخرین وضعیت حوزه کشاورزی  و مشکلات کشاورزی استان را به سمع و نظر وی رساند و خواستار مساعدت وزیر برای محور توسعه استان و حل مشکلات و چالش های پیش رو شد.
 
منبع: جوان پرس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار