مدیر جهاد کشاورزی شهرستان:
مدیر اداره جهاد کشاورزی رامهرمز گفت: شوری آب رامهرمز و گرما بر روی نخیلات، باغات و همچنین کشت‌های تابستانه شهرستان اثر منفی گذاشته و آن‌ها را با خسارت‌هایی مواجه کرده است.
کد خبر: ۶۳۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 02 August 2018

سید مهرداد میرسالاری با اشاره به وضعیت شوری آب در این شهرستان اظهار کرد: شوری آب رامهرمز و گرما بر روی نخیلات، باغات و همچنین کشت‌های تابستانه شهرستان اثر منفی گذاشته و آن‌ها را با خسارت‌هایی مواجه کرده است.

وی افزود: شوری آب بر روی باغات انگور و انار شهرستان رامهرمز اثرات منفی گذاشته و محصولات این باغات را با مشکلات کیفی مواجه کرده و در این زمینه گرما نیز باعث مضاعف‌تر شدن مشکلات این باغات شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی رامهرمز تصریح کرد: شوری آب با توجه به مقاوم‌تر بودن درختان نخل، اثر چندانی بر روی نخیلات رامهرمز نگذاشته است اما گرما در این خصوص تاثیرگذار بوده و مشکلات اندکی را برای نخلداران به وجود آورده است.

میرسالاری با بیان این‌که سطح باغات شهرستان در حوزه مرکزی حدود 200 هکتار است، گفت: شوری آب و گرما بر روی همه سطوح این باغات اثرگذار بوده و کشاورزان را در این زمینه با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: حدود 90 درصد از باغات انگور با توجه به این‌که درختان انگور اندکی ضعیف هستند، در بحث شوری آب و افزایش دمای هوا با خسارت مواجه شده‌اند. همچنین کشت تابستانه شهرستان که شامل لوبیا، ماش و... است نیز با توجه به وضعیت شوری آب با خسارت‌هایی رو به رو شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی رامهرمز خاطرنشان کرد: در این زمینه با همکاری سازمان آب و برق و با رها سازی آبی که انجام گرفته، شوری آب اندکی کاهش یافته و امیدواریم در روزهای آینده نیز وضعیت کیفی آب بهبود پیدا کند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار