به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، ناصر حضرتی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: اعتبار این بخش‌ها طی سال 1392 در استانیک هزار و 50 میلیارد ریال بود و در سال 1396 به 4 هزار و 16 میلیارد ریال رسید.

وی اضافه کرد: این افزایش اعتباری در اکثر بخش‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی استان رخ داده است.

وی بیان کرد: اعتبار بخش بهداشت و درمان آذربایجان غربی نیز در این مدت از 68 میلیارد ریال به 507 میلیارد ریال افزایش یافته است.

حضرتی از تصویب 17 هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار عمرانی طی سال گذشته برای استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال نیز 13 هزار و 180 میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی و دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، تخصیص 81 درصدی اعتبارات بخش نفت و گاز به آذربایجان غربی را نشان دهنده توجه ویژه دولت به استان دانست و گفت: تاکنون 44 درصد اعتبار عمرانی سال مالی گذشته نیز در استان تخصیص یافته است.

وی در خصوص مشکلات آذربایجان غربی در حوزه های علمی، فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: پایین بودن درآمد سرانه، نرخ باسوادی پایین نسبت به دیگر استان ها با وجود بهبود قابل توجه در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید، کمبود تخت بیمارستانی نسبت به میانگین کشوری و جمعیت قابل توجه ساکنان سکونتگاه های غیررسمی از جمله این مشکلات به شمار می‌رود.

حضرتی ادامه داد: در حال حاضر طبق آمار غیر رسمی 600 هزار نفر از مردم آذربایجان غربی در سکونتگاه‌های غیررسمی شهرهای بزرگ استان ساکن هستند.

در این جلسه معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز گفت: امسال 34 هزار و 500 میلیارد ریال برای تداوم اجرای طرح تحول نظام سلامت در سطح کشور هزینه می شود.

دکتر سعید نمکی افزود: تحول نظام سلامت از جمله طرح های موفقیت آمیز دولت دکتر روحانی است و برای تقویت و حل کاستی های آن با هدف خدمات رسانی مطلوب تر به مردم، تلاش می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای سیستم ارجاع پزشک خانواده نیز از جمله مهمترین نیازهای بخش بهداشت و درمان کشور علاوه بر ارتقای شاخص تخت‌های بیمارستانی است که باید با قدرت ادامه یابد.

دکتر نمکی ادامه داد: در کنار توسعه مراکز بیمارستانی و عرضه خدمات مناسب درمانی به مردم، بهبود وضعیت روانی اقشار مختلف جامعه نیز باید مورد توجه قرار گیرد و برای تحقق آن برنامه ‌ریزی‌ شود.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: مردم باید شادمانی خود را بیش از پیش به دست آورند و شادتر زندگی کنند.

دکتر نمکی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید کارهای بزرگی در حوزه امنیت انجام شده است، گفت: مهمترین عامل ایجاد امنیت پایدار، تامین معیشت مرزنشینان است و باید این امر با همه توان توسط مسئولان مرتبط دنبال شود.

وی بازنگری جدی در آموزش و پرورش را ضروری دانست و ادامه داد: به جای برنامه ریزی برای تقویت حفظیات دانش آموزان، باید آموزش واقعی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه 77 هزار مدرسه زیر 50 دانش آموز در کشور وجود دارد، افزود: کشور به مجتمع‌های آموزشی بزرگ نیاز دارد و این امر با جدیت دنبال می‌شود.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور اولویت نخست حوزه فرهنگی این سازمان را درس خواندن کودکان بازمانده از تحصیل عنوان کرد و افزود: دانش آموزان سرمایه اصلی کشور هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

دکتر نمکی همچنین توسعه بی رویه دانشگاه ها را امری نامناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: این امر از عوامل مهم بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است و باید مدیران دانشگاه ها در جهت تغییر این رویه تلاش کنند.

وی با ابراز خرسندی از حضورش در آذربایجان غربی گفت: این استان نماد زندگی مسالمت آمیز اقوام، ادیان و مذاهب است.

وی از راه اندازی کمیته ویژه‌ای جهت بررسی وضعیت آذربایجان غربی خبر داد و گفت: این کمیته به ریاست استاندار و با حضور نهادهای مرتبط تشکیل و در قالب آن، راهکارهای توسعه با اختصاص اعتبار مناسب بررسی می‌شود.