کد خبر: ۶۴۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 11 August 2018
 

با نگرانی از تاثیر تحریم‌های جدید آمریکا و قدرت گرفتن دلار، روبل روسیه به پایین‌ترین سطح خود از جون ۲۰۱۶ تا کنون سقوط کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز جمعه، با نگرانی از تاثیر تحریم‌های جدید آمریکا و قدرت گرفتن دلار، روبل روسیه به پایین‌ترین سطح خود از جون ۲۰۱۶ تا کنون سقوط کرد. این در شرایطی اتفاق افتاد که سقوط سایر ارزهای اقتصادهای در حال ظهور و به ویژه لیر ترکیه، بر بازار ارزهای کشورهای جهان تاثیر منفی گذاشته است.

با ترس از تحریم‌های آمریکا، نرخ روبل در برابر دلار، پس از سقوط ۶ درصدی خود از آغاز هفته تا کنون، در ساعتی از معاملات امروز تا ۶۷.۳۷ روبل در برابر هر دلار هم سقوط کرد.

روز چهارشنبه ایالات‌متحده تحریم‌های جدیدی را بر علیه روسیه وضع کرد که باعث سقوط شدید روبل شد. این تحریم‌ها همچنین امروز هم با به وجود آوردن این احساس در سرمایه‌گذاران، که

روسیه همیشه در معرض تحریم‌هایی بی پایان خواهد بود، موجب سقوط بیشتر روبل شدند.

روز جمعه با انتشار داده‌های بانک مرکزی روسیه که نشان می‌داد روز چهارشنبه، اولین روز سقوط روبل، این بانک ۸.۴ میلیارد روبل (معادل ۱۲۶ میلیون دلار)، ارز خارجی خریده است، روبل مختصراً تقویت شد. برای مقایسه باید گفت که در روز قبل، بانک مرکزی روسیه، ۱۶.۷میلیارد روبل ارز خارجی خریده بود.

بانک مرکزی در بیانیه‌ای اعلام کرد که سقوط روبل واکنشی طبیعی به اخبار تحریم‌های آمریکا است و این بانک حجم روزانه خرید ارز خارجی خود را برای محدود کردن نوسانات بازار تنظیم می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار