کد خبر: ۶۴۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۴ 11 August 2018
 
 

اعتصاب خلبانان شرکت هواپیمایی رایان ایر، سبب لغو چهارصد پرواز در اروپا شد.

به گزارش مهر به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، اعتصاب خلبانان شرکت هواپیمایی رایان ایر، سبب لغو چهارصد پرواز در اروپا شد. این گزارش می افزاید خلبانان در اعتصابی تاریخی در رایان ایر روز جمعه چهارصد پرواز را لغو کردند. خلبانان شرکت ایرلندی خواهان افزایش حقوق و شرایط کار بهتر هستند. خلبانان شرکت رایان ایر معتقدند در مقایسه با خلبانان دیگر شرکت های هواپیمایی اروپا میزان حقوقی که دریافت می کنند بسیار پایین است. خلبانان همچنین خواهان انعقاد قرارداد کاری و دریافت حقوق بر اساس محل اقامت خلبان هستند ولی در حال حاضر خلبانان بر اساس قوانین ایرلند قرارداد بسته و حقوق دریافت می کنند.

بر اساس قوانین شرکت ایرلندی رایان ایر در صورت مریضی خلبان، حقوقی به وی پرداخت نمی شود. بر اثر اعتصاب خلبانان، پنجاه و پنج هزار مسافر در اوج تعطیلات تابستانی در اروپا سرگردان شده اند که چهل و دو هزار نفر از این پنجاه و پنج هزار مسافری که سفرشان با اختلال مواجه شده است در آلمان هستند. در روزهای اخیر با اعتصاب حدود یک‌چهارم از خلبانان این شرکت ایرلندی، دویست و پنجاه هزار پرواز در پنج کشوری شامل آلمان، ایرلند، بلژیک، هلند و سوئد لغو شده است. یکی از مسافران می گوید: «چرا مسافران باید قربانی شوند؟»

مسئولین شرکت رایان ایر گفته‌ اند تلاش خواهند کرد پروازهای لغو شده را با پروازهای دیگر جایگزین کرده و یا در صورت تمایل مشتریان هزینه‌های بلیط را به آنان برگرداند. در جریان اعتصاب چندی پیش خلبانان این شرکت نیز سیصد پرواز در بلژیک، پرتغال و اسپانیا لغو شدند. از زمان آغاز اعتصاب‌ها در اواسط ماه ژوئیه سهام شرکت رایان‌ایر هیجده درصد سقوط کرده است. بلیط های شرکت هواپیمایی رایان‌ایر یکی از ارزان‌قیمت ترین بلیط ها در سطح اروپا محسوب می شوند. این شرکت روزانه بیش از دو هزار پرواز در دویست و بیست و سه فرودگاه و به مقصد سی و هفت کشور انجام می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار