مراسم تجلیل از مقام علمی و ادبی استاد محمد علی مجاهدی دبیر شعر آئینی کشور با حضور سردار احمدی فرمانده سپاه قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴ 13 August 2018

به گزارش تابناک قم، مراسم تجلیل از مقام علمی و ادبی استاد محمد علی مجاهدی دبیر شعر آئینی کشور عصر امروز در سالن جلسات اداره کل ارشاد قم برگزار شد.

در این مراسم که با حضور سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه استان قم، سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، قاسم بابایی رئیس بسیج هنرمندان استان قم و برخی از شاعران قمی برگزار شد با اهدای لوحی از مقام علمی و ادبی استاد محمد علی مجاهدی دبیر شعر آئینی کشور که در تربیت نسل جوان شاعر انقلابی و ترویج و اعتلای شعر آئینی کشور نقش بی بدیلی داشت تجلیل شد.

محمدعلی مجاهدی متخلص به پروانه فرزند مرحوم آیت الله آقا میرزا محمد مجاهدی، در سال 1329 در قم متولد شد و سال‌ها از محضر دو عارف بزرگوار مرحوم شیخ جعفر مجتهدی و آیت الله کشمیری استفاده کرده است.

ریاست هیئت مدیره کانون شاعران و مداحان استان قم، مدیریت انجمن هنرهای ادبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، مؤسس و مدیر انجمن ادبی محیط، تدریس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دوره‌های آموزشی در حوزه هنری از دیگر فعالیت‌های علمی و آموزشی این شاعر پیشکسوت است.

شکوه شعر عاشورا در زبان فارسی چاپ 1379 و انتخاب آن به عنوان کتاب سال عاشورایی سال 80 توسط هیات داوران و سیمای مهدی موعود در آیینه شعر فارسی چاپ 1380 و انتخاب آن به عنوان بهترین اثر پژوهشی در قلمرو شعر مهدوی از جمله آثار پژوهشی و برجسته استاد مجاهدی است.

استاد مجاهدی دبیر سوگواره سراسری شعر فاطمی از بدو تأسیس تا کنون و دبیر جشنواره ملی شعر غدیر از بدو تأسیس تا کنون بوده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار