پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا آماری از تعداد مدیران بازنشسته به دست مجلس رسیده است؟ گفت: آماری از 1700 الی 1800 نفر از بازنشستگان دولتی به مجلس ارائه شد و مشخص شد که چه تعداد از نیروهای دولتی بازنشسته هستند.
کد خبر: ۶۴۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 13 August 2018

 


تقریبا تعداد زیادی از معاونان وزرا شامل این طرح می‌شوند. البته باید بگویم نام تعدادی از افراد به عنوان کارکنان بازنشسته دولتی منتشر شد که برخی از آن‌ها در حقیقت بازنشسته نشده بودند و این موضوع به نوعی انتشار اخبار ناصحیح و کذب است.

موافق وجود استثنا و اما و اگر در قانون نیستم

سلحشوری ادامه داد: اگر این طرح شامل وزرا هم می‌شد، اکنون تعدادی از وزرای کابینه باید تغییر می‌کردند. البته شخصا زمانی که این قانون را می‌نوشتیم هیچ‌گونه استثنایی را قبول نداشتم و با وجود استثنا و اما و اگر را در یک قانون به هیچ عنوان موافق نبودم اما خب با نظر دیگران برخی از اقشار مشمول این طرح نشدند و جزیی از استثناها قرار گرفتند.

این نکته را هم باید در این جا یادآور شوم که تعدیل و خروح نیروهای بازنشسته از دولت آن‌هم به یکباره، موجب برهم ریختگی و ایجاد مشکل می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به آخرین وضعیت شهردار تهران، مبنی بر اینکه آیا شامل طرح منع بکارگیری بازنشستگان می‎شود یا نه، گفت: برای این موضوع دو نظر وجود دارد. عده‌ای معتقد هستند که آقای افشانی شهردار تهران 27 سال سابقه کار دارند و سابقه کاری ایشان 30 سال نشده است و اکنون نیز مشمول این طرح نمی‌شوند چون شهردار شدن ایشان به مثابه بازگشت به کار است.

از سوی دیگر نیز عده‌ای بر این عقیده هستند که شهردار تهران بازخرید کرده‌اند و مشمول طرح منع بکارگیری بازنشستگان می‌شوند و زمانی که شورای نگهبان این مصوبه را تایید کند، شهردار تهران نیز بدون استثنایی باید از سمت خود در شهرداری کنار برود.

پروانه سلحشوری در ادامه تصریح کرد: تعدادی از نیروهای دولتی در زمان احمدی‌نژاد مجبور به بازنشستگی اجباری شدند و شاید هم آقای افشانی شامل این افراد بوده است.
 
تیک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار