کد خبر: ۶۴۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱ 14 August 2018

 

«عمران خان» نخست‌وزیر منتخب پاکستان در اولین سفر خارجی پس از انتخابات ۳۱ تیر ماه، ابتدا به ایران و سپس به عربستان می‌رود؛ این سفر پس از مراسم تحلیف انجام خواهد شد.

به گزارش فارس عمران خان نامزد «تحریک انصاف» در انتخابات اخیر پاکستان بود و با شعار همراهی با گروه‌های اسلام‌گرا و تلاش برای ریشه‌کن کردن فساد، رأی مردم را به دست آورد. وی پیش از این قهرمان ورزش محبوب پاکستانی‌ها یعنی کریکت بود.

۱۳ مرداد ماه بود که «مهدی هنردوست» فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران با عمران خان دیدار کرد و دعوتنامه رسمی «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را به وی تقدیم کرد. عمران خان این دعوت را قبول کرد، ولی گفت که سفر، بعد از تشکیل دولت و با هماهنگی وزرای خارجه ایران و پاکستان انجام خواهد شد.

«ملک سلمان» پادشاه عربستان هم ۳ مرداد ماه تماسی تلفنی با عمران خان برقرار کرد و ضمن تبریک به مناسبت پیروزی در انتخابات، از وی برای سفر به ریاض دعوت کرد.

عمران خان هم آنگونه که مطبوعات پاکستان گفته‌اند، ضمن قبول این دعوت، از عربستان با عنوان «کشوری که در شرایط سخت از پاکستان حمایت کرده» تقدیر کرد و گفت که دفاع از حرمین شریفین، از اصول اساسی اسلام‌آباد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار