صبح امروز دادگاه محاکمه رضا سوری خواننده زیر زمینی و دوستش که سال گذشته با 6 گلوله صاحب یک استودیوی ضبط موسیقی را به قتل رسانه بودند، در شعبه 5 دادگاه کیفری یک تهران برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 15 August 2018
 

به گزارش خبرنگار عصرایران، صبح امروز پرونده قتل صاحب یک استودیوی ضبط موسیقی با حضور اولیای دم و متهمین ردیف اول و دوم برگزار شد.

رضا سوری متهم دهه هفتادی ردیف اول که به اتهام مباشرت در قتل عمد، سرقت مسلحانه و نگهداری اسلحه غیرمجاز محاکمه می شد به قاضی گفت: روز حادثه به بهانه امضای قرارداد ضبط موسیقی با دوستم مهدی که زیر 18 سالش بود به استودیوی پوریا رفتیم و قصدمان سرقت میکروفون و تجهیزاتش بود تا پولی به دست بیاوریم که پیش از ورود به استودیو من اسلحه را از کوله پشتی ام درآوردم و به دلیل سنگین بودن به دوستم مهدی دادم.

پس از ورود به استودیو مقتول کارت بانکی و رمزش را به من داد تا برای خودمان آب میوه بخرم، پس از نوشیدن آب میوه مقتول در حال نشان دادن نمونه کارها بود و من سعی داتشتم که میکروفون را سرقت کنم که او متوجه شد که در این هنگام مهدی به وی تیراندازی کرد و مقتول به من گفت «چیکار داری می کنی!» که در نهایت با شلیک 6 گلوله وی کشته شد و لیوان های آب میوه و کارت بانکی مقتول را برداشتیم و متواری شدیم.

قاضی بابایی به متهم گفت: اما شما در اقرارهای صریح پس از دستگیری به قتل اعتراف کرده اید و بازسازی صحنه وقوع قتل و زوایای تیراندازی، کشف سلاح از مخفیگاه شما و نظریه کارشناس نیز مبنی بر قاتل بودن شما می باشد، چرا منکر می شوید؟

رضا سوری گفت من قتل را انجام نداده ام و دوستم مهدی چون زیر سن قانونی است پس از قتل به من گفت، این قتل را به گردن بگیرم و من را کمک می کند که از پرونده قتل و اعدام رهایی یابم و من تیراندازی نکرده ام و کار مهدی است.

این خواننده زیرزمینی درباره اسلحه نیز گفت: برای پز دادن یک سال پیش از وقوع قتل توسط یکی از دوستانم در یکی از شهرهای مرزی کشور اسلحه را به قیمت 10 میلیون تومان خریدم و همان زمان در بیابانی نزدیک خانه مان با مهدی امتحانش کردیم.
جزئیات پرونده قتل خواننده زیرزمینی در تهران
مهدی، متهم ردیف دوم که به اتهام معاونت در قتل و سرقت مسلحانه و حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز محاکمه می شد با حضور در جایگاه گفت: رضا دروغ می گوید و من اصلا نمی دانستم که او اسلحه دارد و می خواهد چه کار کند و به بهانه امضای قرارداد ضبط آهنک به دفتر مقتول رفتیم و اسلحه در دست رضا بود و زمانی که مقتول در حال نشان دادن نمونه کار بود، ناگهان رضا یک تیر به پهلویش زد و مقتول گفت :«چیکار داری میکنی!» که پس از آن نیز 4 شلیک به وی انجام داد که پس از افتادن مقتول به زمین یک تیر خلاص نیز به سر وی شلیک کرد و به من گفت: دیدی؟ و من گفتم: آه دیدم فقط بیا از اینجا برویم و او به من گفت اگر به کسی حرفی بزنی تو را هم می کشم. و قتل کار رضا است و من نقشی نداشتم.
جزئیات پرونده قتل خواننده زیرزمینی در تهران
پدر و مادر مقتول نیز با حضور در جایگاه اعلام کردند: هر دو متهم دروغ می گویند چرا که در فیلم های ورودی به دفتر مشخص است که کوله پشتی که اسلحه در آن بوده در هنگام ورود به دفتر پوریا در دست رضا و در هنگام خروج در دست مهدی بوده است و به نظر ما این دو از همان ابتدا به قصد قتل وارد شده بودند و ما درخواست قصاص داریم.

در ضمن رضا سوری به مدت 6 سال شاگرد پسر ما بود و با هم دوست بودند ولی متاسفانه با نامردی پسرمان را کشت.

رضا سوری خواننده زیرزمینی نیز بعنوان دفاع آخر گفت: من اشتباه کردم و میخواهم که من را ببخشند و تا آخر عمر نوکری خانواده مقتول را می کنم.

قاضی بابایی نیز ختم این جلسه رسیدگی به پرونده را اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار