مجلس شورای اسلامی در اولین دستور جلسه خود به بررسی استیضاح وزیر اقتصاد نشست و تصمیم بر آن شد که با آقای وزیر خداحافظی کنیم.
کد خبر: ۶۴۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ 27 August 2018
به گزارش تابناک : طی ماه های اخیر، وضعیت نا بسامان اقتصادی موجی از نارضایتی را در میان مردم برانگیخت و مجلسیان بر آن شدند که این نا آرامی را با اخراج وزیر از کابینه التیام ببخشند که البته این موضوع با تنش هایی همراه شد.
 
- حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آقای وزیر اقتصاد در دوران وزارت شما قدرت خرید مردم ۵۰ درصد کاهش یافته و ۹ تا ۱۸ میلیارد دلار ارز کشور به تاراج رفته و ۵۷ تن طلا و سکه از دست رفته است. 
 
- سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه گفت: گلایه‌ای از رییس جمهور دارم. شأن وزارت اقتصاد در کابینه به هماهنگ کننده چند اداره تقلیل پیدا کرده است. 
 
- هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس  گفت: اگر امروز خاوری نیست اما روحیه اشرافیگری او در بدنه مدیران وزارت اقتصاد جاری است. 
 
-  جلیل رحیمی جهان آبادی رییس فراکسیون مرزنشینان مجلس گفت:‌ اقتصاد دولت روحانی بیمار است و مقصر آن هم شخص آقای کرباسیان است پس همکاران عزیز به نام ملت ایران به استیضاح کرباسیان رای مثبت دهیم
 
-  عباس پاپی‌زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این‌که عملکرد وزیر اقتصاد باعث اجرایی نشدن مهم‌ترین دغدغه رهبری یعنی بهبود وضعیت معیشت و رفع بیکاری شد، گفت: اگر این زلزله اقتصادی در هر کشوری رخ می‌داد مدیران ارشد اقتصادی عذرخواهی می‌کردند اما انگار فرهنگ عذرخواهی در بین مسئولان کشور ما وجود ندارد
 
- حجت الاسلام حسن نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: نقدینگی ما ۴/۵ برابر تولید و خدمات است. این امر یعنی خالی شدن جیب مردم و افت سرمایه مردم. این امر یعنی ۱۰۰ هزار تومان به ۲۵ هزار تومان تبدیل شده است.
 
- صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس هم با انتقاد از عملکرد وزیر اقتصاد، گفت: آقای کرباسیان چه بهتر بود با دیدن این وضعیت وخیم شرایط، خود استعفا می‌دادید حال مجلس شورای اسلامی به دلیل وجود این وضعیت به نمایندگی از مردم شما را استیضاح می‌کند. 
 
- مجید کیان‌پور نماینده مردم درود و ازنا در مجلس گفت: چرا با وجودی که بخش عمده قاچاق کالا از گمرکات انجام می‌شود، به این مسئله توجهی نمی‌شود ولی پس از توزیع در مغازه‌های سراسر کشور، با خرده فروش‌ها برخورد می‌شود؟ 
 
- شادمهر کاظم‌زاده نماینده مردم دهلران در مجلس  گفت: وزیر اقتصاد نخ تسبیحی است که باید اعضای تیم اقتصاد را به هم مرتبط کند. وی با طرح این پرسش که مقابل اتاق جنگ اقتصادی آمریکا اتاق جنگ اقتصادی ما چه می‌کند و پاتک‌های اقتصادی ما چه بوده است؟ افزود: آیا غیر از این است که به ذخائر کشور چوب حراج زده شده است؟
 
مخالفین استیضاح آقای وزیر
 
مسعود پزشکیان گفت: مسئول وضعیت کنونی همه ما هستیم و باید علما و کارشناسان از همه جناح ها در کنار یکدیگر قرار گیرند و با حضور نماینده ای از سوی رهبری، ستاد جنگ اقتصادی تشکیل شود.
 
ابوالفضل حسن بیگی نیز از جسله فراکسیون نمایندگان ولایی قبل از آغاز جلسه استیضاح با موضوع بررسی موضوع عملکرد وزیر اقتصاد خبر داد وگفت:در مجموع حاصل نظرات اعضای فراکسیون و رای گیری این بود که فراکسیون نمایندگان ولایی با استیضاح آقای کرباسیان مخالف است.
 
در پایان بررسی استیضاح مسعود کرباسیان، پس از اظهارات نمایندگان متقاضی استیضاح و دفاعیات وزیر نمایندگان با ۱۳۷ رای موافق و ۱۲۱ مخالف و ۲ ممتنع از مجموع ۲۶۰ نماینده با استیضاح وزیر اقتصاد موافقت کردند.
 
 
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار