معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت دیدار با ایثارگران و مسئولان استان آذربایجان غربی به این استان سفر کرد.
کد خبر: ۶۵۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹ 05 September 2018

به گزارش تابناک اذربایجان غربی، مهدی ایزدی روز چهارشنبه 14 شهریور در نخستین روز از سفر به استان آذربایجان غربی، با حضور در گلزار مطهر شهدای شهر ارومیه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و از یادمان شهید باکری و مزار مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسنی بازدید کرد.
وی همچنین در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه، ضمن ابلاغ سلام حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی به نقش ویژه مردم این استان در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مردم آذربایجان غربی همواره حضوری پررنگ در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی داشته‌اند و شهدای بسیاری را در این راه تقدیم کرده‌اند.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت دیدار و تکریم ایثارگران گفت: حضور در منازل ایثارگران و دیدار با این عزیزان وظیفه تمام مسئولین است و با توجه به ظرفیت محدود بنیاد شهید و امور ایثارگران برای انجام مستمر این دیدارها، تمام مسئولان باید در انجام این کار پیش‌قدم باشند.
نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد برای حضور در این استان گفت: به دلیل مرزی بودن آذربایجان غربی، درهای شهادت همچنان در آذربایجان غربی باز است. این استان دچار محرومیت‌هایی است و باید به‌صورت ویژه برای حل مسائل و مشکلات به این استان نگاه شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی با تشکر از اقدامات انجام شده برای خدمات‌رسانی به ایثارگران استان آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه مدیرکل بنیاد این استان تلاش‌های زیادی را برای خدمت به ایثارگران آذربایجان غربی انجام می‌دهد که جای تقدیر دارد.
وی یکی از درخواست‌های ایثارگران آذربایجان غربی را مربوط به حوزه مسکن دانست و خواستار توجه بیشتر در این خصوص شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته برای ایثارگران این استان پرداخت و گفت: استان آذربایجان غربی از نظر جمعیت ایثارگری جزو 10 استان اول کشور است و در حال حاضر 125 هزار ایثارگر در این استان حضور دارند و خوشبختانه با اقدامات حجت الاسلام والمسلمین شهیدی شاهد رضایت مندی خوبی بین ایثارگران این استان هستیم.
مهدی فعال در خصوص ساماندهی گلزارهای شهدای استان آذربایجان غربی نیز گفت: در حال حاضر 95 درصد گلزارهای مطهر شهدای این استان ساماندهی شده است که نسبت به آمار متوسط کشور رقم بسیار خوبی است.
 معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در دیدارهای جداگانه با محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی و علی مصطفوی سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی این استان به گفت‌وگو در خصوص مسائل و مشکلات ایثارگران این استان پرداخت.
ایزدی در این دیدارها با بیان اینکه متوسط نرخ بیکاری در کشور 12 درصد است، افزود: این رقم در جامعه ایثارگری حدود 4 درصد است، اما اعتقاد داریم که این رقم نیز باید کاهش پیدا کند و تلاش ما در این راستاست.
وی افزود: بخشی از مشکلات موجود برای خدمات رسانی به ایثارگران به دلیل محدودیت و خلاءهای قانونی است که این موارد باید اصلاح شوند تا مسیر خدمات رسانی به این عزیزان هموار شود.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به رقم پایین بیکاری در بین ایثارگران این استان گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی برای ایجاد اشتغال ایثارگران انجام شده است و این روند باید ادامه پیدا کند. یکی از مسائل مربوط به ایثارگران افزایش میانگین سنی آنان است که لزوم توجه به مسائل درمانی آنان را افزایش می‌دهد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار