شانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی پارک جنگلی افتتاح شد.
کد خبر: ۶۵۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰ 11 September 2018

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی شانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه از امروز کار خود را آغاز کرد و این نمایشگاه تا تاریخ 25 شهریورماه ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل توسعه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: از سال 71 کار برگزاری نمایشگاه‌های استانی آغاز شده است که امروز شاهد برگزاری سیصد و هفتادمین نمایشگاه استانی هستیم.

وی همچنین با اشاره به تقارن نمایشگاه با ماه محرم اضافه کرد: تقارن ماه محرم با نمایشگاه را از دیدگاه معرفت‌افزایی یاد و خاطره سیدالشهدا به فال نیک می‌گیریم.

شهرام‌نیا عنوان کرد: امسال مکان برگزاری نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته بسیار استانداردتر و بهتر است و جای بسیار خوشحالی دارد و نوید پیشرفت و افزایش توجه به برگزاری این نمایشگاه است.

افزایش ناشران متقاضی حضور در نمایشگاه نسبت به سال گذشته

وی افزود: آمار ناشران متقاضی حضور در نمایشگاه نشان‌دهنده رشد چشمگیر در این زمینه است و در مجموع 850 ناشر برای حضور در نمایشگاه بزرگ کتاب ارومیه تقاضا داده‌اند.

مدیرعامل توسعه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران تصریح کرد: با وجود بهبود فضای برگزاری نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته، امسال نیز به دلیل محدودیت فضا از مجموع ناشران متقاضی تنها 264 نفر را توانستیم میزبانی کنیم.

کتاب بهترین وسیله انتقال دستاوردهای بشری است

در ادامه این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: کتاب بهترین وسیله انتقال فرهنگ، تمدن و دستاوردهای بشری است.

نمایشگاه کتاب بهترین فرصت برای ارتباط اهالی فرهنگ با مولفان و ناشران

وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها فرصت بسیار مناسبی است تا اهالی فرهنگ و کتاب دوستان با ناشران و مولفان ارتباط بهتر و مستقیم‌تری با یکدیگر برقرار کنند.

خدایاری در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها می‌تواند به رونق اقتصاد فرهنگ و هنر کمک کند، اظهار کرد: با توجه به نقش پررنگ این نمایشگاه‌ها در رونق اقتصاد فرهنگ و هنر باید به دنبال توسعه و رشد چنین نمایشگاه‌هایی باشیم.

وی همچنین جزئیات شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ارومیه را چنین تشریح کرد: در این نمایشگاه 180 غرفه وجود دارد که 63 هزار عنوان کتاب در آن‌ها عرضه می‌شود، جهت پویایی نمایشگاه برنامه‌های جانبی متنوعی نیز مانند نقد کتاب، رونمایی و نشست‌های تخصصی در کنار این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

ناشران به تولیدات حوزه خانواده توجه بیشتری داشته باشند

نادر قاضی‌پور نیز در مراسم افتتاح شانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه گفت: با توجه به اهمیت و نقش خانواده در جامعه ایرانی ناشران باید در این حوزه فعال بوده و تولیدات مناسبی در این خصوص داشته باشند.

هر چه انقلاب اسلامی دارد به برکت محرم و عاشورا است

وی ادامه داد: در آستانه ماه محرم هستیم، هر چه انقلاب اسلامی دارد به برکت محرم و عاشورا بوده و در وصیت‌نامه امام خمینی (ره) چندین بار به مسئله عاشورا اشاره شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: تولید کاغذ باید در اولویت شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری باشد، ما نیز در کمیسیون صنایع به دنبال طرح افزایش تولید کاغذ در کشور هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار