نصر: رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تخریب محیط زیست استان به بهانه ایجاد شغل و ارزش افزوده در معادن یک فاجعه است و نباید در قبال آن منفعل عمل کنیم.
کد خبر: ۶۵۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ 13 September 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، "غلامحسین مسعودی ریحان" در نشست مشترک اعضای این شورا با مدیرکل و مدیران حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، گفت: هر شهروند روزانه 450 گرم زباله تولید می کند و ما هنوز نتوانسته ایم طرح تفکیک از مبدا را اجرا کنیم.

وی افزود: یک دست صدا ندارد و باید صدا و سیما، رسانه ها، مدارس و شبکه های اجتماعی در فرهنگ سازی در این رابطه احساس مسئولیت کنند و حساس باشند.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: باید هر چه سریع تر پروژه نیروگاه زباله سوز تبریز نهایی و اجرایی شود.

مسعودی ریحان ادامه داد: شیرابه زباله ها یک فاسدکننده و آلاینده خطرناک است که سلامت شهروندان و محیط زیست در شهرستان های مختلف استان را تهدید می کند و حل این مشکل باید در اولویت ما باشد.

وی از تخریب مراتع و جنگل ها توسط معادن به شدت انتقاد کرد و گفت: فکر نکنیم در این معدن ها که منابع طبیعی و جنگل های ما را به مخاطره انداخته اند سود می کنیم و اشتغال درست می کنیم، بلکه این تخریب محیط زیست به زودی گریبان ما و فرزندان ما را خواهد گرفت.

رئیس شورای استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: تخریب محیط زیست استان به بهانه ایجاد شغل و ارزش افزوده در معادن یک فاجعه است و نباید در قبال آن منفعل عمل کنیم.

مسعودی ریحان از استقرار واحدهای تولید فولاد در استان انتقاد کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته صنایع آلاینده به شدت آب بر مانند فولاد جایی ندارد، در حالی که ما با بحران دریاچه ارومیه دست و پنجه نرم می کنیم چرا باید صنایع فولاد در استان روز به روز گسترده تر شوند؟

وی تاکید کرد: نباید در مواجهه با طبیعت منافع زودگذر مورد توجه باشد. نباید درآمد و شغل امروز به قیمت تخریب منابع طبیعی و جنگل ها و بحران های زیست محیطی آینده در استان تمام شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار