آیفون XR اپل رونمایی شد
کد خبر: ۶۵۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ 13 September 2018

سرانجام پس از مدت ها شایعه اپل به صورت رسمی آیفون XR را معرفی کرد که از نمایشگر LCD و سیستم شناسایی چهره Face ID بهره می برد. آیفون XR به روزرسانی قابل توجهی در موبایل های اپل به شمار آمده و طراحی منحصر به فرد آیفون ۱۰ و قابلیت های آن را به استانداردی در موبایل های اپل تبدیل می کند.

با توجه به این مساله می توان این گوشی را با کمی ارفاق نسخه بزرگتر آیفون ۱۰ تلقی کرد چرا که به جای فریم فلزی از آلومینیوم بهره می برد.

نمایشگر ۶.۱ اینچی آیفون XR از رزولوشن ۱۷۹۲ در ۸۲۸ پیکسل بهره می برد و آیفون آن را «رتینای مایع» خوانده است.

از تفاوت های این مدل با مدل های پریمیوم می توان به استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار P67 اشاره کرد،در حالی که این واحد برای دو مدل دیگر IP68 است. علاوه بر این مدل مذکور از 3D Touch هم محروم شده و به جای آن بازخورد لمسی ترک پد مک بوک پرو در آن پیاده سازی شده است.

این موبایل هم با برخورداری از چیپست شش هسته ای و قدرتمند A12 بایونیک با موتور پردازش عصبی بهبود یافته در زمینه پردازش داده ها حرف های زیادی برای گفتن دارد. حافظه داخلی هم شامل گزینه های مختلف ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت است.

دوربین اصلی آیفون XR برخلاف ترند روز تنها از یک سنسور واید بهره می برد اما با ترکیب قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری امکان ثبت تصاویر پرتره را به کاربر می دهد.

دوربین سلفی دستگاه نیز میزبان سنسوری ۷ مگاپیکسلی با قابلیت TrueDepth است که امکان شناسایی چهره با سرعت بالاتر نسبت به آیفون ۱۰ و ویژگی هایی نظیر سلفی پرتره و انیموجی را به ارمغان می آورد.

از نظر باتری اپل مثل همیشه محافظانه کارانه عمل کرد اما مدعی شد که دوام باتری تا ۱.۵ ساعت نسبت به آیفون ۸ پلاس افزایش پیدا کرده است.

همانطور که در آخرین شایعات پیش از رونمایی مطرح شد آیفون XR در شش رنگ سفید، مشکی، آبی، زرد، قرمز و مرجانی عرضه می شود که گسترده ترین انتخاب های در دسترس از زمان آیفون 5C محسوب می شود.

بهای نسخه ۶۴ گیگابایتی دستگاه برخلاف شایعات قبلی ۷۴۹ دلار است. پیش فروش این موبایل از چهارشنبه هفته آینده شروع شده و روند عرضه هم از چهارم مهرماه کلید خواهد خورد.

 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار