مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در مدارس کارودانش و فنی و حرفه ای با کمبود نیروی انسانی متخصص مواجه هستیم و ۱۲ هزار نفر تا سال ۱۴۰۰ بازنشسته می شوند.
کد خبر: ۶۵۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 13 September 2018

 عسگری نیکزاد پیش ازظهر پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران با حضور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: وضعیت نیروی انسانی استان مازندران بدین صورت است که دانش آموزان ما ۴ هزار و ۸۶۸ مدرسه داریم حدود ۳۷ هزار دانش آموز داریم و ۳۹ هزار فرهنگی در استان خدمات می دهند.

وی گفت: سن کاری همکاران فرهنگی در مازندران زیر ۱۰ سال ۹ هزار نفر، ۱۰ تا ۲۰ سال شش هزار نفر است و ۲۴ هزار نیروی فرهنگی بالای ۲۰ سال سابقه دارند و در مجموع ۶۲ درصد بالای ۲۰ سال سابقه دارند و تا سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲ هزار نفر خروجی نیروی فرهنگی خواهیم داشت و بازنشسته خواهند شد.

نیکزاد بیان داشت: مشکلی که وجود دارد این است نیروی متخصص برای مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش نداریم و توقع داریم دستور بکار گیری نیروی خرید خدمات صادر شود زیرا افزایش سهم بری استان مازندران در تربیت معلم از درخواست های مهم استان مازندران است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان داشت: خرید خدمات در مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش به میزان ۱۵۰۰ ساعت نیاز ضروری استان مازندران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار