معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۱۷ بقعه و امامزاده شاخص استان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این برنامه، ۳۸ مبلغ اعزامی از قم، دوره‌های آموزشی و توجیهی درخصوص خیمه‌های معرفت و سبک زندگی را گذرانده و در ۱۷ امامزاده استان حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۶۵۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 14 September 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام داوود میرزایی اظهار داشت: در شهرستان خوی ۶ امامزاده سیدبهلول، سید تاج الدین، شیخ نوایی، هفت برادران، سیدمحمد و اِواوغلی میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی هستند.

وی افزود: در ارومیه نیز ۴ امامزاده عرب باغی، سراج الدین، غریب‌حسن و محمدابراهیم، در نقده امامزاده اولیای نظام آباد، در چایپاره تکیه حضرت ابوالفضل(ع)، در میاندوآب ۲ امامزاده و در شهرستان سلماس ۳ امامزاده برگشاد، اسحاق و سیدمحمد میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی خواهند بود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۳۸ مبلغ از قم برای حضور در بقعه ها و امامزاده‌های ارومیه طی ماه محرم اعزام شده‌اند، بیان کرد: این مبلغان، دوره‌های آموزشی و توجیهی درخصوص خیمه‌های معرفت و سبک زندگی گذرانده و در این امامزاده‌های تعیین شده حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ مبلغ بومی نیز همراه این مبلغان اعزامی خواهند بود و جمعا ۵۳ مبلغ به مساجد و تکایای استان طی ماه محرم اعزام شده‌اند.

حجت‌الاسلام میرزایی گفت: لبیک یاحسین بود، مراسم شیرخوارگان حسینی، همایش احلی من‌العسل، عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا از برنامه های شاخص این اداره در ماه محرم است.

وی با اشاره به برگزاری همایش یاوران زینبی در ۱۲ محرم، افزود: در این همایش مبلغان علاوه بر تبیین رسالت قیام امام حسین(ع) در خیمه‌های معرفت حضور داشته و درخصوص سبک زندگی و ازدواج مشاوره داده و به سوالات دینی و شرعی پاسخ خواهند داد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ۱۰۲ موقوفه استان در رابطه با اطعام در طول ایام محرم و صفر، ۶۲ موقوفه برای روضه‌خوانی و ۲۶۵ موقوفه برای تعزیه‌داری بوده و در واقع نیات این موقوفات در راستای هزینه‌کرد درآمد حاصل از آنها در عزاداری محرم است.

وی با بیان اینکه نان شب ارومیه نیز در محل خیابان وحدت وجود داشته و در بین نیازمندان پخش خواهد شد، خاطرنشان کرد: همایش طلایه‌داران تبلیغ نیز در آستانه ماه محرم با حضور ۵۰۰ نفر از مبلغین ارومیه در مصلی امام خمینی برگزار شد.

حجت‌الاسلام میرزایی گفت: اداره اوقاف استان در پیاده‌ روی اربعین حسینی نیز همچون سنوات گذشته موکب خواهد داشت که تمام بسترهای لازم برای اخذ مجوز موکب فراهم‌شده و ۱۳ خادم در موکب به صورت تبرعی حضور خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار